هنرمند بندر امام خمینی(ره) برگزیده خاتون رضوی شد

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، مدیر باغ اردوگاه خاتون روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: نخستین سوگواره فرهنگی خاتون رضوی با موضوع نقش زن در تبیین فرهنگ رضوی از ششم تا شانزدهم آبان ماه با حضور برگزیدگان زن جشنواره‌های مرتبط با فرهنگ رضوی برگزار شد.

معصومه بائدی افزود: زنانی که در ۱۱ دوره جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی و ۱۷ دوره جشنواره بین المللی امام رضا (ع) حضور یافته‌ و صاحب آثار برجسته و برگزیده از این رویدادها بودند جواز شرکت در سوگواره ملی فرهنگی خاتون رضوی را یافتند.

وی اضافه کرد: در نهایت ۷۸ زن در رده‌های مختلف سنی از ۱۴ استان کشور با ۱۴۷ اثر در ۱۵ رشته سه بخش ادبی، هنرهای نمایشی و هنرهای تجسمی نخستین سوگواره فرهنگی خاتون رضوی حضور یافتند و آثار خود را در نمایشگاهی در معرض بازدید قرار دادند.

بیشتر بخوانید:

درخشش هنرمندان بندر امام خمینی(ره) در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عربی خوزستان

آئین تجلیل از خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه در بندر امام خمینی(ره) برگزار شد

مدیر باغ اردوگاه خاتون رضوی گفت: پایان بخش این سوگواره دیدار ۳۴ نفر از بانوان برگزیده آن با تولیت آستان قدس رضوی در جمعه بود که در این دیدار این بانوان از رهنمودهای حجت الاسلام مروی بهره‌مند شدند.

بائدی افزود: سوگواره فرهنگی خاتون رضوی با رویکرد تبیین نقش بانوان در ترویج فرهنگ رضوی با محوریت زندگانی حضرت رضا (ع) برگزار شده و جزء برنامه‌های آستان قدس رضوی در دهه پایانی ماه صفر به شمار می رود که اطلاق عنوان سوگواره برای این رویداد، همزمانی آن با ایام شهادت امام رضا(ع) است.

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)؛ لیلا سپهری مربی کانون پرورش فکری بندر امام خمینی(ره) و هنرمند موفق شهر در بخش ادبی اولین سوگواره “خاتون رضوی” به عنوان نفر برگزیده انتخاب شد و توسط تولیت آستان قدس رضوی جایزه خود را دریافت کرد.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/10194کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/10194/هنرمند-بندر-امام-خمینیره-نفر-برگزیده-خ/کپی شد!