ظرفیت مسافر ایستگاه راه‌آهن بندرامام خمینی افزایش یافت، مردم همچنان منتظر وعده عملی مسئولان

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از تسنیم، ایستگاه را‌ه‌آهن بندرامام که بیش از هشتاد سال قدمت داردبا شروع به‌کار ایستگاه قطار ماهشهر در سال  ۹۶از ایستگاه مقصد به ایستگاه بین‌راهی تبدیل شد که این موضوع سبب به وجود آمدنمشکلاتی نظیرکمبود فضا در قطار و عدم فروش بلیت به مسافران ایستگاه بندر امام خمینی(ره) در ساعات پیک مسافر که موجب شکایت نارضایتی شهروندان شده است.

بنا برشکایت‌ها و نارضایتی مکرر مردمی بندر امام خمینی درباره توزیع ناعادلانه فروش بلیط و اختصاص صندلی در قطار سبب شد بخشدار صبح روز سه‌شنبه نشست هم‌اندیشی مدیران شهری بندر امام خمینی با مدیرکل راه‌آهن جنوب پیرامون خدمات‌دهی اداره راه‌آهن و مسئولیت‌های اجتماعی در محل سالن جلسات شورای اسلامی شهر برگزار کرد.

بیشتر بخوانید:

داستان تکراری قطاری که برای مردم بندر امام خمینی(ره) صندلی ندارد

جدیدترین برنامه زمان‌بندی حرکت قطارهای حومه‌ای خوزستان اعلام شد

مسافران ایستگاه قطار بندر امام خمینی(ره)، مسیر به اهواز را ایستاده طی کردند

افزایش ظرفیت مسافربری قطار بندرامام‌خمینی(ره) به اهواز

عبدالکریم درویش‌زاده مدیرکل راه‌آهن جنوب خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندر امام خمینی اظهار داشت: ۸ رام (۴ رام رفت و ۴ رام برگشت) قطار حومه‌ای در مسیر اهواز به بندر امام خمینی و ماهشهر داریم که در این مسیر ۲ ست قطار دارای سه واگن با ظرفیت هر واگن ۱۰۸ نفر مسافر در هر رام قطار، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: مردم با توجه با امنیت و ایمنی که قطار دارد از مسافرت با قطار استقبال می کنند ولی ظرفیت در این مسیر محدود است و نهایت تلاش ما برای ایجاد توازن در حمل مسافر در این مسیر است.

مدیرکل راه‌آهن جنوب خوزستان درباره اعتراض مردم به تکمیل شدن ظرفیت قطار در ایستگاه ماهشهر و عدم بلیط فروشی در روزهای پیک مسافر در ایستگاه بندر امام خمینی(ره) بیان کرد: برای حل مشکل در زمان پیک مسافر در روزهای چهارشنبه و جمعه، یک رام آخر قطارهای دو طبقه را از سه واگن به چهار واگن افزایش دادیم.

وی افزود: به مسئولان تاکید کردیم بلیط فروشی به صورت مساوی بین ایستگاه ماهشهر و بندر امام خمینی (ره) انجام شود و سهمیه مربوط به بندر امام خمینی از ماهشهر قفل شود.

درویش‌زاده درباره تعویض واگن‌های دو طبقه در برخی روزها بیان کرد: یک ست ریل باس نو در روزهای پیک  مصرف مورد استفاده قرار می‌گیرد که ظزفیت آنها بیشتر از واگن های دو طبقه است و این تعویض ریل باس‌ها در راستای رفع مشکل پیک مسافر برای مردم انجام شده است.

وی افزود: در حال حاضر توازن بین ایستگاه بندر امام خمینی و ماهشهر انجام شده است و به طور تقریبی توانستیم جوابگوی ظرفیت موجود باشیم در صورت افرایش ظرفیت و تقاضا بیشتر با تلاش و هماهنگی با مسئولان راه‌آهن، یک رام رفت و برگشت اضافه می‌کنیم تا بتوانیم جوابگوی افزایش ظرفیت مسافران باشیم.

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، سال گذشته مسئولان راه‌آهن وعده حل مشکل بلیط فروشی ایستگاه بندر امام خمینی را داده بودند ولی با وجود تلاش و وعده مسئولان راه‌آهن و شهری، در زمان پیک مسافر روزهای تعطیل، چهارشنبه و جمعه اکثر بلیط فروشی در ایستگاه ماهشهر انجام می‌شود که سبب نارضایتی و شکایت مردم شده و شهروندان منتظر وعده عملی مسئولان راه‌آهن در ایستگاه بندر امام خمینی هستند.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/10388کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/10388/ظرفیت-مسافر-ایستگاه-راه‌آهن-بندرامام/کپی شد!