بازار بندر امام خمینی تعطیل شد / پلمب ۱۲۰ واحد صنفی

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، اسد هلالی‌زاده در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: با همکاری نیروی انتظامی و نظامی در دو نوبت صبح و عصر پنجشنبه ۷ فروردین ماه، ۱۲۰ واحد صنفی غیر ضروری به علت عدم رعایت مصوبات شورای تامین شهرستان، پلمب شدند.

وی افزود: طبق مصوبات شورای تامین شهرستان، فقط واحدهای صنفی فروش اقلام خوراکی، سوپرمارکت‌، نانوایی، قصابی حق ارائه خدمات را دارند.

رئیس دادگستری بندر امام خمینی(ره) در ادامه تاکید کرد: در صورت فک غیرقانونی پلمب، ضمن بازداشت متخلف، در راستای ماده۵۴۳ قانون مجازات اسلامی، اقدام می‌شود.

وی افزود: دادگستری هیچ مماشاتی با افرادی که سلامت مردم عزیز بندرامام خمینی(ره) را به خطر بیاندازد، انجام نمی‌دهد و اقدام برای رصد و پلمب واحدهای صنفی غیرضروری ادامه دارد.

هلالی‌زاده در پایان گفت: با وجود کاهش درآمد واحدهای صنفی غیر ضروری، ولی چاره‌ای جز این نداریم و انتخاب بین شرایط بین بد و بدتر است.

بیشتر بخوانید:

مرکز غربالگری کرونا در ماهشهر راه‌اندازی شد + آمار تفکیکی شهری

صاحبان اصناف غیرضرور در مقابله با کرونا همکاری داشته باشند؛ درخواست تعطیلی از بازاریان برای کاهش مراجعه مردم

دادگستری بندر امام خمینی: بازار تعطیل است/ ۷۰ مغازه متخلف پلمب شد

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، ️طبق ‌ماده ۵۴۳ قانون مجازات اسلامی( در بخش تعزیرات ک مجازات‌های بازدارنده)، هر گاه محلی یا چیزی بر حسب امر مقامات صالح رسمی مهر یا پلمب شده باشد و کسی عالماً و عامداً آن‌ها را بشکند یا محو نماید یا‌عملی مرتکب شود که در حکم محو یا شکستن پلمب تلقی شود مرتکب به حبس از سه ماه تا دو سال محکوم خواهد شد. در صورتی که مستحفظ آن‌ مرتکب شده باشد به حبس از یک تا دو سال محکوم خواهد شد. در صورتی که مستحفظ آن مرتکب شده باشد به حبس از یک تا دو سال محکوم‌ می‌شود و اگر ارتکاب به واسطه اهمال مستحفظ واقع گردد مجازات مستحفظ یک تا شش ماه حبس یا حداکثر (۷۴) ضرب شلاق خواهد بود.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/11134کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/11134/بازار-بندر-امام-خمینی-تعطیل-شد-پلمب-۱۲/کپی شد!