فرماندار ماهشهر: مراسم عروسی و ترحیم مهمترین عامل گسترش کرونا

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از ایرنا، محسن بیرانوند سه شنبه در نشست ستاد کرونا در فرمانداری ماهشهر اظهار داشت: از بزرگان عشایر و طوایف انتظار می رود از برگزاری مجالس ترحیم و عروسی در میان بستگان و اقوام خود جلوگیری کنند زیرا مهمترین عامل انتقال این بیماری در شهرستان اجتماع مردم در اینگونه مراسم‌ها تشخیص داده شده که شرعا و قانونا همه عواقب آن بر عهده خانواده میزبان و متولی است.

وی افزود:با پایان یافتن تعطیلات نوروز و بازگشت برخی از شهروندان که از شهرستان خارج شده‌ بودند و شروع مجدد فعالیت اداره‌ها اقدامات پیشگیرانه در شهرستان تشدید شده تا بیماری کرونا را در شهرستان کنترل کنیم.

فرماندار ماهشهر گفت: در طول هفته جاری تا پایان فروردین ماه تمهیدات خاصی برای مهار ویروس کرونا انجام خواهد شد تا بتوانیم آمار بیماری کرونا در شهرستان را کاهش دهیم.

بیرانوند به تجهیز نقاهتگاه بیماران کرونایی از سوی پتروشیمی‌های منطقه در کنار بیمارستان نفت و نظارت بیشتر بر عدم فعالیت مراکز و اصناف غیرضروری اشاره کرد و افزود: دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان در اجرای طرح غربالگری ویروس کرونا مشارکت بیشتری داشته باشند.

وی اظهار داشت: اگر شهروندان و سایر اقشار مردم هشدارهای وزارت بهداشت و ستاد شهرستانی را جدی نگیرند، شرایط بحرانی خواهد شد.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/11313کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/11313/فرماندار-ماهشهر-مراسم-عروسی-و-ترحیم-مه/کپی شد!