موج دوم کرونا از شهرستان‌های شرق ماهشهر در راه است / مردم فقط در منزل بمانند

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، محمد شنبدی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: بیماری کرونا در این منطقه در مراحل ابتدایی است و کاهش آمار مبتلایان در شهرستان بندرماهشهر به معنای پایان بیماری نیست و موج‌های بعدی در راه است.

وی افزود: پرستاران و پزشکانی که در بخش‌های عفونی، بیماری‌های حاد تنفسی و کووید۱۹ در حال خدمت هستند از مردم تقاضای عاجزانه دارند که با ماندن در منزل و رعایت فاصله اجتماعی به کادر درمان، کمک کنند که از شیوع بیماری جلوگیری شود.

شنبدی درباره علت افزایش مبتلایان در بندر امام خمینی(ره) بیان کرد: زمانی که همسایه‌های غربی شهرستان بندرماهشهر در آبادان، خرمشهر و شادگان به پیک بیماری رسیدند، آمار مبتلایان در بندر امام خمینی(ره) روند صعودی و افزایشی گرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر شهرستان رامشیر همسایه شرقی دچار بحران شیوع کرونا شده است، بیان کرد: از مردم شهرستان ماهشهر درخواست عاجزانه داریم که ارتباط را با مردم دوست داشتنی رامشیر قطع کنند، که این کار به نفع مردم و از موج دوم شیوع کرونا جلوگیری می‌کند.

شنبدی افزود: جاده‌های ارتباطی بین ماهشهر و رامشیر به علت کاهش ارتباط فیزیکی و جاده‌ای با مناطق بحرانی قطع شد.

دبیر قرارگاه مقابله با ویروس کرونا شهرستان بندرماهشهر درباره آخرین وضعیت فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند بیان داشت: طبق بازرسی و گزارش‌های میدانی وضعیت فاصله‌‌گذاری اجتماعی هوشمند در سطح ادارات و بازار رعایت نمی‌شود و مطلوب نیست.
وی تاکید کرد: هیچ مرکز خرید یا اداره‌ای اجازه ایجاد تجمع مردم را ندارد، در غیر اینصورت به قوه قضائیه شکایت می‌کنیم.
شنبدی گفت: خودروهای عمومی باید رعایت اصول بهداشتی را انجام بدهند و شهروندان بعد از استفاده از خودروهای عمومی، بلافاصله دست‌ و صورت را شست‌وشو بدهند.
وی با بیان اینک متاسفانه آمار روستاها در حال افزایش است و مردم باید توجه کنند، تاکید کرد: هر فردی می‌تواند یک ناقل خاموش و بدون علائم باشد، بنابراین مردم از پذیرش مهمان و به صورت ویژه از شهرهای دیگر خودداری کنند.
شنبدی گفت: از بزرگان و عشایر شهرستان درخواست می‌شود که تمام مراسم‌های سوگواری و عروسی را با کمترین تعداد نفر انجام بدهند، در غیر اینصورت طبق قانون برخورد قضائی انجام می‌شود.
وی افزود: بندر امام خمینی(ره) نسبت به وضعیت نرمال بیماری در شهرستان ماهشهر، وضعیت مطلوبی ندارد، به طوری که وضعیت بیماری در ماهشهر ۲/۳ و بندر امام خمینی بالغ بر ۳ در هزار نفر است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرماهشهر با بیان اینکه باید ورودی و خروجی شهرستان کنترل شود، بیان داشت: از تلاش‌ها و کمک‌های بسیج، سپاه، منطقه سوم دریایی و گروه‌های جهادی برای اجرای طرح غربالگری، ضدعفونی معابر و منازل افراد مشکوک و مبتلا، تشکر می‌کنم.
وی درباره آخرین وضعیت نقاهتگاه بیماران کرونایی در ماهشهر بیان کرد: طبق مصوبه شورای تامین نقاهتگاه ۵۰ تختخوابی توسط شورای راهبردی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در حال تجهیز شدن است و طی روزهای آتی تحویل شبکه بهداشت و درمان برای بهره‌برداری می‌شود.
به گزارش تسنیم، ۶ نفر فوتی، ۵۳ نفر بهبود یافته، ۱۲ نفر تحت درمان بیمارستانی، آخرین وضعیت ۷۱ مبتلا به کرونا در شهرستان بندرماهشهر است. تاکنون در بندرماهشهر ۴۴ و بندر امام‌ خمینی(ره) ۲۷ مورد شناسایی شده است.
انتهای پیام/و
https://biknews.ir/11405کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/11405/موج-دوم-کرونا-از-شهرستان‌های-شرق-ماهش/کپی شد!