نخستین مرحله رزمایش کمک مومنانه با رمز “لبیک یا امام حسن مجتبی(ع)” در بندر امام خمینی(ره) آغاز شد + تصاویر

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از تسنیم، با شیوع ویروس کرونا در کشور حضور بی‌ادعای و مشارکت فعال مردم، جهادگران بسیجی و هیئتی بندر امام خمینی(ره) در کارگاه‌های دوخت لباس‌های بیمارستانی، تولید ماسک و دستکش برای توزیع بین کادر درمان، مناطق محروم و شهروندان گرفته تا تهیه آب میوه و خوراکی برای کادر درمان مستقر در بیمارستان‌ها و بیماران مبتلا به کرونا، گوشه‌ای از همدلی خود نسبت به هموطنان را به نمایش گذاشتند. آنجا که شور و شعور ایرانی در کوچه و پس کوچه‌های شهر عرصه خدمت‌رسانی و عشق‌ورزی به هموطن می‌شود.

مقام معظم رهبری در سخنرانی تلویزیونی اخیرشان به‌ مناسبت نیمه شعبان به مشکلات و سخت شدن شرایط زندگی برای برخی افراد جامعه به‌علت تبعات ناشی از کرونا اشاره کردند و فرمو‌دند: «افرادی که توانایی و تمکن مالی دارند، فعالیت‌های وسیعی را به‌منظور کمک به نیازمندان آغاز کنند، به‌خصوص که در آستانه ماه مبارک رمضان که ماه انفاق و ایثار است، قرار داریم.»

امام خامنه‌ای تأکید کردند: «خوب است که در ماه مبارک رمضان یک رزمایش گسترده برای مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا در جامعه شکل بگیرد و برای اثبات ارادتمان به امام زمان(عج) صحنه‌ها و جلوه‌هایی از جامعه مهدوی را که جامعه‌ای همراه با قسط، عدل، عزت، علم، برادری و همیاری است، به‌وجود آوریم.»

این روزها در این شرایط سخت عده‌ای از مردم با سختی زیاد معیشت خود را سپری می‌کنند و به لحاظ اقتصادی در تنگنا هستند به همین سبب رزمایش همدلی، مواسات و کمک مومنانه در کشور فرصتی برای کمک به نیازمندان و اقشار ضعیف جامعه فراهم کرده تا در این روزهای سخت هم در کنار آنها باشیم.

بیشتر بخوانید:

کمک خرید ۲۵ میلیارد ریالی نیاز نوروزی برای مددجویان کمیته امداد ماهشهر و بندر امام خمینی

گزارش  ویدئویی از تداوم کار جهادی در بندر امام خمینی؛ راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک و وسایل مورد نیاز کادر درمان

حجت‌الاسلام محمد تابش امام جمعه بندر امام خمینی(ره) درباره شروع مرحله نخست رزمایش کمک مومنانه در سپاه حوزه مقاومت بسیج امام رضا(ع) اظهار داشت: پیرو فرمان مقام معظم رهبری(حفظ الله) در ایجاد رزمایش عمومی کمک مومنانه، در مرحله نخست این رزمایش ۱۱۰۰ بسته غذایی تهیه و بین خانواده‌های فقیر و متضرر از ویروس کرونا تقسیم می‌شود.

وی افزود: این بسته‌های غذایی با کمک مردم، گروه‌های جهادی بسیجی، بخشداری، دادگستری و خیران انجمن صنفی حمل و نقل بندر امام خمینی(ره) تهیه شده است.

یاسر زکی‌زاده فرمانده سپاه حوزه مقاومت بسیج امام رضا(ع) درباره جامعه هدف طرح کمک مومنانه در بندر امام خمینی(ره) بیان داشت: مرحله نخست رزمایش کمک مومنانه به‌صورت قرارگاهی و در راستایی لبیک گویی به فرمان مقام معظم رهبری، بین افراد نیازمند و افرادی که بر اثر این ویروس منحوس متضرر شدند و کار آنها مختل شده توزیع می‌شود.

وی افزود: مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در سالروز ولادت با سعادت کریم اهل‌بیت امام حسن مجتبی(ع) بسته‌های غذایی با استفاده از ظرفیت پایگاه‌های بسیج، کمک‌های مردمی و خیران تهیه و بین افراد آسیب‌پذیر و نیازمند توزیع می‌شود‌.

انتهای پیام/و
https://biknews.ir/11461کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/11461/نخستین-مرحله-رزمایش-کمک-مومنانه-با-رمز/کپی شد!