جولان کرونا در بندر امام خمینی / شناسایی ۸ مورد ابتلا جدید و قربانی ۱ نفر

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، علی احسان‌پور سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بعدازظهر دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۹۹ درباره آخرین وضعیت شیوع کرونا ویروس در خوزستان اظهار داشت: با توجه به افزایش میزان غربالگری کرونا در خوزستان بیش از ظرفیت آزمایشگاهی موجود، با تلاش شبانه‌روزی خادمان سلامت مردم در آزمایشگاه‌های ۵ گانه تشخیص کرونا در خوزستان، تمامی نمونه‌های مربوط به روزهای ۲۷، ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت ماه به روز رسانی شد.

وی افزود: بر این اساس از مجموع تست‌های باقی مانده مربوط به ۳ روز گذشته، ۵۱۵ مورد قطعی مثبت شناسایی شد، ۲۸۹ مورد آن مربوط به شبانه‌روز گذشته استان است که با احتساب این موارد مبتلایان در خوزستان به ۷۴۶۱ مورد افزایش یافت.

سخنگوی علوم پزشکی اهواز در ادامه موارد جدید را به تفکیک شهرستان‌ها اعلام کرد:

اهواز ۳۲۲ مورد
بستری ۶۴ مورد، ۲۵۸ مورد قرنطینه خانگی

اندیمشک ۷ مورد
بستری ۰ مورد، ۷ مورد قرنطینه خانگی

ایذه  ۲ مورد
بستری ۱ مورد، ۱ مورد قرنطینه خانگی

باغملک ۲ مورد
بستری ۰ مورد، ۲ مورد قرنطینه خانگی

دشت آزادگان ۱۲ مورد
بستری ۱ مورد، ۱۱ مورد قرنطینه خانگی

رامهرمز ۱ مورد
بستری . مورد، ۱ مورد قرنطینه خانگی

مسجدسلیمان ۹ مورد
بستری ۱ مورد، ۸ مورد قرنطینه خانگی

هفتکل ۵ مورد
بستری . مورد، ۵ مورد قرنطینه خانگی

رامشیر ۴ مورد
بستری . مورد، ۴ مورد قرنطینه خانگی

حمیدیه ۷ مورد
بستری ۵ مورد، ۲ مورد قرنطینه خانگی

باوی ۱۲ مورد
بستری ۴ مورد، ۸ مورد قرنطینه خانگی

کارون ۸ مورد
بستری ۴ مورد، ۴ مورد قرنطینه خانگی

هندیجان ۱ مورد
بستری ۰ مورد،‌ ۱ مورد قرنطینه خانگی

ماهشهر ۱۸ مورد
بستری ۰ مورد، ۱۸ مورد قرنطینه خانگی

آبادان ۴۴ مورد
بستری ۲۵ مورد، ۱۹ مورد قرنطینه خانگی

خرمشهر ۳ مورد
بستری ۰ مورد، ۳ مورد قرنطینه خانگی

شادگان ۲ مورد
بستری ۲ مورد، ۰ مورد قرنطینه خانگی

شوشتر۴۷  مورد
بستری ۱۹ مورد، ۲۸ مورد قرنطینه خانگی

بهبهان ۹ موردبستری

بستری ۰ مورد، ۹ مورد قرنطینه خانگی

بوده است.

احسان‌پور بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ بیمار مبتلا به کروناویروس در استان جان خود را از دست داده تا فوت شدگان به ۳۷۱ نفر افزایش یابد.

وی افزود: در حال حاضر ۷۹۸ بیمار در بیمارستان‌های استان تحت درمان هستند و خوشبختانه ۶۲۹۲ بیمار پس از بهبودی از مراکز درمانی استان ترخیص شدند.

جولان کرونا ویروس در بندر امام خمینی

طبق آمار رسمی در ۲۴ ساعت گذشته یک نفر فوتی و ۸ مورد ابتلا جدید به کرونا ویروس در بندر امام خمینی(ره) شناسایی شد که با احتساب این موارد مجموع مبتلایان به ۶۲ نفر و فوت‌شدگان به ۴ نفر افزایش یافت.

با احتساب آخرین آمار اعلام شده، توزیع بیماری کرونا در مناطق شهری بندر امام خمینی(ره) به تفکیک، فاز چهار ۱۲ مورد، کوی شهید دستغیب ۱۰ مورد، کوی اباذر و شهید بهشتی ۸ مورد، کوی مقداد و شهید صباغان هر کدام ۵ مورد، فاز پنج ۴ مورد، کوی شهید صدوقی و شهید رجایی(فاز۳) هر کدام ۳ مورد، کوی شهید مطهری (بلوکی‌ها)، شهید مفتح(فاز۱) و مسکن مهر هر کدام یک مورد گزارش شده است. یک مورد بیمار در اهواز بستری شده که آدرس دقیق منطقه آن هنوز اطلاع‌رسانی نشده است.

شناسایی ۱۸ مورد ابتلا به کووید۱۹ در ماهشهر و بندر امام

روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرماهشهر روز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۹۹ در اطلاعیه‌ای آخرین وضعیت شیوع کرونا ویروس در ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) را اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ مورد جدید ابتلا در شهرستان شناسایی شده است.

همه افراد شناسایی شده امروز از اطرافیان بیماران روزهای قبل هستند که در مراکز سرپایی غربالگری شده و با وجودی که فاقد علامت هستند نتایج تست آنها مثبت شده است، به این افراد آموزش‌های لازم داده شده و در منزل قرنطینه خانگی هستند.

۸ نفر از مبتلایان ساکن بندر ماهشهر به تفکیک در مناطق خیابان سعیدی۴نفر، فاز دو ۳نفر، فازشش ۱نفر؛ شهرک قدس و شهر شهید چمران هر کدام ۱ مورد جداگانه شناسایی شده است.

۸ نفر از مبتلایان ساکن شهر بندر امام خمینی(ره) به تفکیک در مناطق فاز چهار ۴نفر ، کوی شهید بهشتی ۳نفر، شهرک صباغان ۱نفر شناسایی شده است‌.

متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یکی از همشهریان ساکن بندرامام خمینی به دلیل ابتلا به کووید۱۹ در بیمارستان صنایع پتروشیمی بستری بود، فوت شد و دیگر در بین ما نیست، به این ترتیب تعداد فوتی‌های شهرستان از ابتدای بحران کرونا ویروس به ۹ نفر افزایش یافت.

تاکنون تعداد ۱۹۸ بیمار قطعی کووید ۱۹ در شهرستان بندرماهشهر شناسایی شده است که تعداد ۹ نفر از آنها از نیروهای خدوم بهداشت و درمان هستند، تعداد ۱۵۲نفر از این بیماران با مراقبت‌های درمانی مناسب بهبود یافته‌اند.

به دلیل عدم توجه بعضی شهروندان به توصیه‌های بهداشتی بر تعداد بیماران بستری افزوده شده و در حال حاضر ۳۷ نفر بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های شهرستان بستری هستند که تعدادی از آنها بدحال و وضعیت مناسبی ندارند .

بی‌توجهی بعضی افراد به اصول خود مراقبتی و عدم رعایت نکات بهداشتی ضمن به خطر انداختن خود باعث تهدید سلامت اطرافیان و سایر شهروندان شده است‌.

در پایان از شهروندان عاجزانه درخواست می‌شود که برای کمک به کادر درمانی و جلوگیری از افزایش مرگ ناشی از بیماری کرونا از حضور غیرضروری در اماکن شلوغ خودداری کرده و در صورت خروج از منزل ضمن حفظ رعایت فاصله اجتماعی از وسایل حفاظت فردی استفاده کنند.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/11675کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/11675/جولان-کرونا-در-بندر-امام-خمینی-شناسایی/کپی شد!