انتقال آب کارون با مرگ استان خوزستان و رودخانه کارون همراه خواهد بود

آیت‌الله محسن حیدری شامگاه یکشنبه در نشست با نخبگان استان با تاکید بر اینکه از دولت می‌خواهیم که در رابطه با انتقال آب کارون و جلوگیری از آن تدبیر به خرج دهد، اظهار کرد: انتقال آب کارون باعث از بین رفتن کشاورزی خواهد شد.


به گزارش خبر بندرامام خمینی(ره) به نقل از فارس : تصمیم دولت در ارتباط با انتقال آب کارون را تاسف‌بار خواند و عنوان کرد: انتقال آب کارون با مرگ استان خوزستان و رودخانه کارون همراه خواهد بود.

نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: انتظار مردم استان خوزستان این است که این رودخانه زنده بماند و آب کارون منتقل نشود، ما از مسؤولان این خواسته را می‌خواهیم.

حیدری با تاکید بر اینکه در آینده جنگ میان کشورها بر اثر آب خواهد بود، متذکر شد: من نسبت به بحث بی آبی استان هشدار می‌دهم.

امام جمعه موقت اهواز در رابطه با رودخانه کارون تصریح کرد: این رودخانه نعمتی است که استان خوزستان این موهبت الهی نعمت را دارد و نباید آن را دستخوش تغییر قرار دهیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه استان خوزستان با وجود یک مدیریت جهادی توان تامین تولیدات کشاورزی را دارد، اظهار کرد: در میان نیروهای با استعداد، استان خوزستان دارای دشت‌های حاصلخیز و قابلیت کشت بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار را دارا است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: یکی از بندهای سیاست‌های اقتصادی مقاومتی ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری، مدیریت صحیح کشاورزی است و مرگ استان خوزستان به منزله از بین رفتن کل کشور است.

حیدری در رابطه با بحث عملیات انتقال آب کارون تصریح کرد: این نقشه از سال ۲۷ اجرا و در سال ۶۴ روند سریعی به خود گرفت، در تمام دولت‌ها این بحث به صورت جدی دنبال شد اما دولتمردان نسبت به خواست مردم استان توجهی نکردند.

https://biknews.ir/2108کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/2108/انتقال-آب-کارون-با-مرگ-استان-خوزستان-و-ر/کپی شد!