رئیس جمهور گفته است آنهایی که نمی بینند بروند عینک بزنند! میلیون ها انسان فهیم این آمارها را قبول ندارند

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) حجت الاسلام تابش امام جمعه بندر امام خمینی(ره) در خطبه های نماز جمعه در واکنش به سخنان اخیر حسن روحانی رئیس جمهور در میان خبرنگاران اظهار داشت: هر شخصیت حقوقی در نظام جمهوری اسلامی قطعا وظایفی دارد و حریم شخصیتی هم دارد اما هیچ شخصیت حقوقی در نظام جمهوری اسلامی به او قول داده نشده که مصون از خطاست و کسی حق انتقاد از او را ندارد یا همه مجبورند نظر یا حرف او را قبول بکنند.

 

 

ایشان ادامه داد : ما چنین چیزی در اسلام ، قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی و نه در هیچ نظام حکومتی دیگری نداریم ، مثلا اگر وزیر حرف زد مردم حق ندارند بگویند ما نظر دیگری داریم یا اگر رئیس جمهور محترم حرف زد مردم حق ندارند بگویند ما نظر دیگری داریم همه باید قبول کنند رییس جمهور بوده است

 

 

خطیب جمعه بندر امام خمینی(ره) افزود : خیر! رییس جمهور یا وزیر یا هر مسئول دیگری در چارچوب وظایف قانونی اش بر اساس قانون اقدام بکند آن اقدام قانونی است ، کسی حق اعتراض ندارد اما در غیر این صورت مردم حق اعتراض دارند مجلس حق سوال کردن از رییس جمهور دارد ، چون رییس جمهور بالاترین مقام اجرایی کشور است.

 

 

امام جمعه بندر امام خمینی(ره) تصریح کرد: بایکوت کردن سوال کنندگان روش صحیحی نیست ، با دموکراسی و آزادی سازگاری ندارد ، با روحیه نقدپذیری سازگاری ندارد و از سوی دیگر اظهارات هر کسی باید پایگاه علمی داشته باشد ، برای نمونه اگر یکی از علما جایگاه علمی اش بسیار بالاست اگر حرفی زد که مبانی علمی و عقلی ندارد نمی تواند بگوید چون من شخصیت خیلی بالایی هستم اشتباه نمیکنم ، شما هم حقی ندارید که بگویید که حرفتان مبنای علمی ندارد.

 

 

حجت الاسلام تابش در ادامه به آمار و ارقام ارائه شده از سوی رئیس جمهور اشاره کرد و بیان داشت: امر عجیب این است که آمارهایی مانند رشد ۴/۷ درصد ، ایجاد ۷۰۰ هزار شغل در سال ، خروج از رکود و مانند اینها در طول این ۶ ماه اخیر مکرر از سوی دولت محترم و رییس جمهور محترم اعلام شده است که نه کارشناسان اقتصادی موافق دولت این آمارها را قبول دارند نه مرکز آمار تایید می کند ، نه بانک مرکزی قبول می کند و نه واقعیت زندگی مردم تایید می کند ، این امر عجیبی است !

 

 

وی در ادامه افزود: اما رییس جمهور تاکید دارند که چنین چیزی هست و حتی ناراحت شده است و گفته است آنهایی که نمی بینند بروند عینک بزنند و ببینند! میلیون ها انسان فهیم و خردمند این آمارها را قبول ندارند ، ده ها کارشناس اقتصادی این اظهارات دولت را رد علمی میکنند ، دولت محترم جواب علمی بدهد اگر قرار باشد جواب علمی بدهد چرا جزییات و محورهایی که مارا به رشد ۴/۷ درصد رسانده را بیان نمی کند ، اعلام آمار باید مستند به شواهد علمی باشد با اظهارات سیاسی که حقیقت عوض نمی شود.

 

 

ایشان در پایان اظهار داشت: ما از دولت انتظار داریم اظهارات خود را اثبات علمی بکند کارشناسان موافق و مخالف دولت با هم مناظره بکنند و افکار عمومی را روشن کنند ، زمانی که قدرت خرید پایین آمده است ، کالا ها در انبار ها انباشته شده اشت نمونه اش همین منطقه ویژه اقتصادی کدام رونق ؟ رونقی در کار نیست دولت محترم مدعی ۴/۷ درصد رونق اقتصادی است خوب اثبات کند رییس جمهور که محترم است بالاتر از رییس جمهور خود رهبری فرمود همه باید انتقاد پذیر باشیم  اگر کسی من را هم انتقاد کرد انتقاد بکند.

https://biknews.ir/2320کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/2320/رئیس-جمهور-گفته-است-آنهایی-که-نمی-بینند/کپی شد!