اگر سخنرانی آقای علی مطهری لغو شود مایه شرمساری است اما اگر سخنرانی آقای زاکانی لغو شود اصلا مایه شرمساری نیست

حجت الاسلام رستم بیگی | حجت الاسلام مرتضی رستم بیگی

 

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، جلسه تبیین ارزشهای انقلاب اسلامی، مبارزه با فساد و اشرافی‌گری با سخنرانی دکتر علیرضا زاکانی و حجت الاسلام رستم بیگی در بندر امام خمینی(ره) برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین رستم بیگی دبیر تشکیلات جوانان انقلابی بندر امام خمینی(ره) در راستای روشنگری گفتمان انقلاب به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: انقلاب حضرت روح الله یک انقلاب مردمی بود، حضرت روح الله از بین تمام شیوه‌های انقلاب، انقلاب گفتمانی را انتخاب کردند یعنی حرکت را از متن جامعه و از بین مردم آغاز کردند، به سراغ روشنفکران نرفتند به سراغ ترور فیزیکی نرفتند حرفشان را مستقیم با مردم در میان گذاشتند، وقتی فرهنگ و گفتمان مردم تغییر کرد انقلاب شکل گرفت تقویت شد و به نتیجه رسید.

وی افزود: در ادامه مسیر حضرت امام و بعد از ایشان امام خامنه‌ای هم مبنای خودشان را بر همین روش گذاشتند رابطه دو سویه امام و امت، بار عمده انقلاب بر دوش مردم است هر حرکت اصلاحی قطعا باید از پائین آغاز شود و به سمت بالا برود برعکس فساد که معمولا از بالا شروع می‌شود و به پایین سرایت می‌کند.

رستم بیگی افزود: اصلاح و اصلاح‌گری از پایین و از متن جامعه شروع می‌شود و به سمت بالا می‌رود اگر امروز می‌بینیم در بین مسئولین فساد و اشرافی‌گری هست برای اصلاح آن باید ابتدا گفتمان مردمی نسبت به این مسئله شکل بگیرد و مردم بدان حساس شوند، نفی‌فساد و اشرافی‌گری گفتمان مردمی بشود مبارزه با فساد و اشرافی‌گری یک آرمان و هدف می‌شود به همین جهت در انتخابات پیش‌رو و هر انتخابات دیگری مردم به افراد فاسد و باخوی اشرافی و افرادی که اطرافیان آنها فاسد یاخوی اشرافی‌گری دارند رای نمی‌دهند، اگر این گفتمان حاصل شد قطعا نتیجه رای مردم انسان‌هایی هستند که مبارزه با فساد می‌کنند و به دنبال اصلاح هستند و به دنبال اشرافی‌گری نیستند.

وی در خصوص فرمان رهبر انقلاب به سران سه قوه برای مبارزه علیه فساد، اظهار داشت: اما قطعا مبارزه با اشرافی‌گری به این سادگی نیست امام خامنه ای در فرمان ۱۰ ماده‌ای ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۰ به سران سه قوه وقت نکات ارزنده‌ای را یادآور شدند، ایشان فرمودند “زمانی که مبارزه با فساد آغاز شود ابتدا زمزمه بعد فریاد و بعد نعره‌هایی از سوی کسانی که از این مبارزه با فساد متضرر می‌شوند برخواسته خواهد شد”.

حجت الاسلام رستم بیگی ادامه داد: با انگ‌های مختلف گفتمان مبارزه با فساد و اشرافی‌گری را مورد هجمه قرار می‌دهند نباید خسته شد و باید مسیر را ادامه داد همانطور که ابتدای انقلاب با حرکت مردمی بوده است ادامه مسیر هم بر عهده مردم است آن هم با هدایت امام جامعه. امام جامعه پرچم مبارزه با اشرافیت و اشرافی‌گری و فساد را خیلی وقت است بلند کرده است از همان دوران سازندگی مرتب به مسئولین عدالت اجتماعی را تذکر می‌دادند.

دبیر تشکیلات جوانان انقلابی بندر امام خمینی(ره) در خصوص جابجایی مکان برگزاری مراسم به علت کارشکنی مسئولان اظهار داشت: امروز می‌بینید سرور بزرگواری مثل جناب آقای زاکانی که در زمینه فساد مسئولین و مبارزه با اشرافی‌گری به تبعیت امام مسلمین پرچمی را بلند کرده‌است مرتبا به دادگاه احضار می‌شوند، سخنرانی‌های ایشان در شهرهای مختلف لغو می‌شود بطور مثال در سطح شهرستان خودمان به عنوان نمونه بخشدار یک شهر بنرهای ما را جمع آوری کرده است، مانع از برگزاری مراسم در مرکز شهر شدند و مجبور شدیم در گوشه شهر مراسم را برگزار کنیم چرا؟

وی ادامه داد: ادعا می‌کنند که برگزاری این مراسم غیر قانونی هست طبق متن قانون برگزاری تجمعات مردمی؛ اولا تجمعاتی که فرهنگی باشد نیاز به مجوز ندارد در دهه فجر هستیم و ما به عنوان “تبیین ارزش های انقلاب اسلامی” جلسه را برگزار کرده‌ایم که اصلا نیاز به مجوز ندارد به فرض که جلسه سیاسی باشد متن قانون این است: “برای برگزاری مراسم در مکان‌های سرپوشیده و یا محصوری که تجمع در آنها تظاهر بیرونی ندارد مثل همین مکان فعلی نیاز به اخذ مجوز ندارد” این متن قانون است اگر شما با قانون مشکل دارید تقصیر ما چیست؟ مشکل ما چیست که شما قانون را نخوانده اید؟ یا نمیدانید یا نمی‌خواهید اجرا کنید؟ البته قانون را می‌دانند اما از آن سری که به نفع خودشان باشد.

حجت الاسلام رستم بیگی تصریح کرد: اگر سخنرانی آقای علی مطهری در مشهد لغو شود مایه شرمساری است، اما اگر سخنرانی آقای زاکانی لغو شود اصلا مایه شرمساری نیست! خودشان سخنرانی‌ها را لغو می‌کنند اما اگر یک سخنرانی را قوه‌قضاییه بنا بر مسائلی لغو کند مایه شرمساری می‌دانند، اما با تجمعات و مراسمات دیگر به شدت مخالفت می‌کنند.

وی افزود: بخشدار محترم گفته‌اند من هیچ مسئولیتی در این زمینه قبول نمی‌کنم مگر در آنجا که مسئولیت داشته‌اید چه کاری انجام داده‌اید که اینجا بخواهید انجام دهید؟ اگر واقعا مسئله امنیتی شهر ما اینقدر بغرنج است که اگر یک سخنرانی در آن برگزار شود آسیب می‌بیند وای به حال شما، وای به حال شما که مسئول امنیتی شهری هستید که در آن نمی‌شود یک سخنرانی برگزار کرد، شما مسئول امنیت این شهر هستید چرا وضعیت از لحاظ امنیتی اینقدر بد باشد که نشود در آن یک سخنرانی برگزار کرد؟

رستم بیگی گفت: یک شخصی که سابقه جبهه دارد سابقه دفاع مقدس دارد جانباز جنگ تحمیلی است نماینده مجلس شورای اسلامی بوده، نتواند در این شهر سخنرانی کند، شما باید پاسخگو باشید شما طلب‌کار ما شده‌اید اتفاقا برعکس ما طلبکار شما هستیم که چرا فضای امنیتی شهر اینگونه باشد، به شما اطلاع داده بودیم، بنده قبل از اینکه بحث دعوت از آقای دکتر زاکانی پیش بیاید با ایشان تماس گرفتم و موارد را با ایشان مطرح کردم ایشان گفتند اصلا به ما ارتباط ندارد با فرمانداری هماهنگ کنید، یک دفعه چطور شد که به شما ربط پیدا کرد قبلا دروغ می‌گفتید یا حالا دروغ می‌گویید؟ ایشان قبلا به بنده گفته‌اند هیچ ربطی به ما ندارد با فرمانداری هماهنگ کنید فرماندار حرفی ندارد بخشدار کاسه داغ تر از آش شده است فرماندار برخوردی نکرده است بخشدار با خبرگزاری فارس مصاحبه می‌کند و می‌گوید در ماهشهر هم کنسل شده است، شما بخشدار بندر امام هستید یا فرماندار ماهشهر؟ شما سخنگوی جناب فرماندار هستید؟

رستم بیگی با بیان اینکه برگزاری این مراسم قانونی است، اظهار داشت: از برخی آقایان شنیده‌ام گفته‌اند این جلسه غیر قانونی است و در جلسه غیر قانونی شرکت نمی‌کنیم کجای این مراسم غیر قانونی است؟ این را متن قانون می گوید!

حجت الاسلام رستم بیگی در پایان گفت: البته ما این انتظار را داشتیم و می‌دانیم مشکل با برگزاری جلسه نیست مشکل با صحبت هایی است که در این جلسات گفته می‌شود مشکل‌شان با تجمع جوانان انقلابی است که الحمدلله شکل گرفته است اما به کوری چشم دشمنان این جوانان انقلابی انقلاب کرده‌اند رژیم طاغوت را سرنگون کرده‌اند، این جوانان انقلابی در جنگ هشت ساله در برابر ۴۷ کشور مقاومت نمودند و به پیروزی ختم کردند، این جوانان انقلابی کارهای بزرگی را در این انقلاب انجام داده‌اند، این سنگ اندازی‌ها در مقابل جوانان انقلابی چیزی محسوب نمی‌شود حالا بنرهای ما را جمع کرده‌اید به فلان حسینیه پیغام داده‌اید که اجازه برگزاری ندهند به نظر شما ما عقب نشینی می‌کنیم؟ اتفاقا الان متوجه شده‌ایم کجا را باید بزنیم ما قطعا مرتبا در زمینه فساد و اشرافی‌گری سخنران دعوت می‌کنیم تا مسئولین فاسد را رسوا کنند تا گفتمان انقلاب اسلامی تا دغدغه حضرت روح الله و امام خامنه‌ای در متن جامعه باقی بماند.

 

 

https://biknews.ir/2409کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/2409/اگر-سخنرانی-آقای-علی-مطهری-لغو-شود-مایه/کپی شد!