جلوگیری از گسترش دامنه ی آلودگی نفتی و پاکسازی سواحل خورموسی

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، معاون دریایی و بندری این اداره کل ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: به محض اطلاع از وقوع حادثه، تیم تخصصی و عملیاتی این اداره کل به محل وقوع آلودگی اعزام شده و به منظور ارزیابی میزان آن و اتخاذ اقدامات مقابله ای با هدف جلوگیری از گسترش آلودگی، جمع آوری آن از سطح آب و ساحل و در نهایت پاکسازی آلودگی وارد عمل شد.

گرایلو با بیان اینکه میزان آلودگی در سطح دریا گسترده نبوده، اظهار داشت: بیشتر مواد نفتی در اثر جزر آب دریا به ساحل چسبیده است و برای مقابله با آن با بهره گیری از پدهای جاذب، در حال جمع آوری بوده و مقدار اندک آلودگی پخش شده در سطح آب نیز به وسیله بوم جمع آوری شده است.

فرمانده عملیات مقابله با آلودگی تصریح کرد: آلودگی نفتی حادث شده به طول یک کیلومتر و به عرض نیم متر از ساحل خور سمایلی می باشد که ضمن اتخاذ تمهیدات ویژه از ساعات اولیه وقوع آلودگی، روند کنترل دامنه ی آن و جمع آوری مواد نفتی آغاز شده و خوشبختانه با تلاش و پیگیری شبانه روزی نیروهای متخصص این اداره کل، ضمن استقرار ادوات و تجهیزات لازم، روند جمع آوری آلودگی به خوبی پیش می رود.

وی در ادامه افزود: در جریان این عملیات، ضمن شستشوی ساحل آلوده با دستگاه صخره شور، مواد نفتی جدا شده از بستر ساحل با بوم های ویژه ی مقابله با آلودگی محدود شده و سپس با پد جاذب اقدام به جمع آوری آن می شود.

وی همچنین خاطرنشان ساخت: کلیه اقدامات لازم برای مقابله با آلودگی نفتی توسط نیروهای تخصصی مقابله با آلودگی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با بهره گیری از تجهیزات و ادوات ویژه در حال پیگیری است و طی ساعات آینده، آلودگی نفتی برطرف شده و ساحل مذکور به وضعیت پایدار باز خواهد گشت.

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان تصریح کرد: بررسی های اولیه نشـــان می دهد که منشأ آلودگی، نشت آب توازن آلوده به مواد نفتی از یک شناور نفتکش مستقر در اسکله بندر صادراتی ماهشهر می باشد و پس از بررسی جامع مستندات و شواهد، اقدامات قانونی بعدی به عمل خواهد آمد.

 

آلودگی نفتی خورموسیآلودگی نفتی خورموسیآلودگی نفتی خورموسیآلودگی نفتی خورموسیآلودگی نفتی خورموسی

https://biknews.ir/3209کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/3209/جلوگیری-از-گسترش-دامنه-ی-آلودگی-نفتی-و-پ/کپی شد!