افزایش ۱۱۳ درصدی کشف جرائم خشن/قاتل نوجوان بندر امامی اهل شهر ایذه است

نشست صمیمی جمعی از اصحاب رسانه شهرستان بندر ماهشهر با فرمانده نیروی انتظامی شهرستان به مناسبت هفته نیروی انتظامی
به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، سرهنگ جلیل زبیدی در این نشست به تشریح عملکرد فرماندهی ناجا شهرستان بندر ماهشهر در شش ماهه نخست سال۹۶ پرداخت و در ادامه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی اذعان داشت: در خصوص عاملین تیراندازی و جرائم خشن(قتل، سرقت مسلحانه، تجاوز به عنف، آدم ربایی، گروگانگیری، شرارات) و به صورت ویژه برخورد با عاملین تیراندازی در دستور کار قرار دارد که به صورت نامحسوس، کمین و گشت در حال ادامه می باشد و هماهنگی با شورای تامین و شورای اداری انجام شده است تا بتوانیم جرائم را کاهش بدهیم.

زبیدی از افزایش ۱۱۳ درصدی کشف جرائم خبر داد و گفت: در شهریور ماه ۱۱۳درصد کشفیات جرائم خشن را داشته ایم اما این نگرانی همچنان وجود دارد. سرقت های خرد نظیر سرقت محتویات خودرو، کابل برق و… که عمدتا توسط افراد معتاد انجام می گیرد با اقدام به موقع و مناسب و سازماندهی معتادین در سطح شهرستان بتوانیم این آمار سرقت های خرد را کاهش خوبی داشته باشیم.

زبیدی در خصوص نصب دوربین های مدار بسته در بندر امام خمینی(ره) که در سال گذشته به تصویب رسیده ولی تاکنون نصب و راه اندازی نشده اند توضیح داد: طبق گفته آقای قنبری بخشدار بندر امام خمینی(ره) ۴۰۰میلیون تومان برای بحث دوربین ها پیش بینی شده است و تنها به جهت بررسی بهتر تاکنون انجام نشده است که این بررسی توسط شرکت PTI (شرکت طرف قرارداد نیروی انتظامی) هزینه و برآورد شده است دو راهکار عملیاتی ارائه شده است، یک راهکار نیروی انتظامی این است که بر طبق دستورالعمل و قوانین امنیتی، فیبر نوری اختصاصی کشیده شود و مرکز مانیتورینگ آن نیز مقر فرماندهی باشد و راهکار دیگر، استفاده از فیبر نوری شرکت مخابرات است که با توجه به تجربه شهرستان های دیگر، هزینه اضافی در پی خواهد داشت.

وی افزود: اگر توافق فیبر نوری اختصاصی صورت بگیرد ادارات، سازمان ها، اماکن عمومی، منازل و غیره می توانند با یک سیم دو رشته ای به این فیبر وصل شده و هزینه ای اضافی در بر ندارد. اگر اعتبار اختصاص داده شود و فقط فیبر نوری انجام گردد، مابقی کارها (نصب دوربین ها) انجام شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان در خصوص برخورد سریع با عوامل تیراندازی بیان کرد: در سطح شهرستان و بندر امام خمینی(ره) بیش ترین آمار کشفیات در حوزه عاملین تیراندازی و سلاح جنگی را داشته ایم و تدابیری با هماهنگی دادگستری و پزشک قانونی جهت اطلاع رسانی به نیروی انتظامی جهت پوشش مراسم ها و جلوگیری از وقوع تیراندازی انجام شده است.

سرهنگ زبیدی در خصوص جمع آوری قلیانی های بندر امام خمینی(ره) بیان داشت: مصرف قلیان در قانون جرم نیست و جمع آوری قلیان ها جزو وظایف ذاتی ناجا هم نیست و با حوزه بهداشت می باشد، اما به جهت مطالبه مردم به این مقوله ورود کرده و تاکنون ۲۰ تا ۳۰ مرتبه پاکسازی و پلمپ انجام شده است.

زبیدی در پاسخ به علت بازگشایی مجدد قلیانی ها پس ازپلمپ اظهار داشت: متاسفانه به جهت درآمد خوبی که دارد مجددا راه اندازی می شود.

وی در خصوص کمبود نیرو در شهرستان و بندر امام خمینی(ره) عنوان کرد: ناجا جذب پلیس افتخاری را در دستور کار قرار داده است و در حال عضوگیری می باشد که در کلانتری ها و پلیس های تخصصی به ما کمک می کنند و فرماندهی استان نیز قول دادند که در خصوص جذب نیرو کمک و تقویت کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان عمده مشکلات را اجتماعی و فرهنگی عنوان کرد و خطاب به رسانه ها گفت: مباحث عمده در سطح شهرستان مباحث اجتماعی و فرهنگی است تا مسائل امنیتی شما به عنوان رسانه می توانید در حوزه امنیت روانی، اجتماعی و فرهنگی کمک به سزایی داشته باشید.

سرهنگ زبیدی در خصوص قتل یک نوجوان در ماه محرم که در بندر امام خمینی(ره) رخ داده بود تصریح کرد: قاتل اهل شهر ایذه است، بحث از درگیری لفظی در خیابان شروع شده و با بالا گرفتن مشاجره، قاتل چاقو را از دوستانی که همراهش بوده اند گرفته و مرتکب قتل می شود و متاسفانه حتی بعد از قتل نیز با پای بر روی سر و گردن مقتول می کوبد که با همکاری خانواده قاتل، فرد مورد نظر دستگیر و تحویل مقامات قضایی می گردد.

وی در خصوص پیگیری حقوقی به شهادت رسیدن دو نفر از ماموران نیروی انتظامی که در سال گذشته در بندر امام خمینی(ره) در حین انجام ماموریت به شهادت رسیده بودند توضیح داد: قاتل دستگیر شده است و مراحل تکمیل توسط واحد حقوقی ناجا انجام شده و پرونده در حال پیگیری در دادگاه کیفری استان می باشد و امیدواریم هر چه زودتر به اتمام برسد.

https://biknews.ir/3302کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/3302/افزایش-113-درصدی-کشف-جرائم-خشنقاتل-نوجوا/کپی شد!