پیش‌بینی وجود ۳۰۰هزار بیمار دیابتی در خوزستان

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از خبرگزاری فارس، رضا نظریان امشب در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه انجمن دیابت خوزستان گام‌های خوبی در زمینه ی بحث‌های علمی برداشته است، اظهار کرد: این انجمن حدود ۱۲سال است که به‌عنوان نماینده انجمن کشور در خوزستان و در جهت اهداف انسان دوستانه فعالیت می‌کند.

وی بابیان اینکه اساس و فعالیت انجمن آموزش و پیشگیری در سه محور است، گفت: آموزش کادر درمان باهدف ارتقای سطح آگاهی با امتیاز بازآموزی یا بدون آن، آموزش بیماران به‌منظور پیشگیری از عوارض خانمان‌سوز دیابت و در آخر آموزش برای شهروندان در کلیه نقاط شهری و روستایی است.

مدیرعامل انجمن دیابت خوزستان با اشاره به پوشش حدود ۲۲هزار نفر بیمار دیابتی توسط این انجمن عنوان کرد: در کشور از هر ۱۱نفر یک نفر مبتلابه بیماری دیابت است ضمن اینکه بر اساس آمارهای ارائه‌شده از میان افراد بالای ۱۸سال در استان پیش‌بینی می‌شود حدود ۳۰۰هزار بیمار دیابتی وجود داشته باشد.

نظریان بابیان اینکه برخی افراد شناسایی‌شده مبتلابه بیماری دیابت در حال مداوا هستند، افزود: پرخوری، پر نوشی، خستگی مفرط، پر ادراری و تاری دید از علائم ابتلا به دیابت هستند.

وی بیان کرد: اما مهم‌ترین نکته بی علائمی است یعنی شاید فردی هیچ‌کدام از علائم فوق را نداشته باشد اما به دیابت مبتلا باشد.

مدیرعامل انجمن دیابت خوزستان با تأکید بر اینکه افراد سالانه یا هر ۶ماه یک‌بار آزمایش‌های سلامت را انجام دهند، اظهار کرد: به مناسبت دهه مبارک فجر برای نخستین بار در خوزستان تمام افرادی که علائم دیابت را دارند می‌توانند با مراجعه به انجمن دیابت خوزستان واقع در درمانگاه شبانه‌روزی دانیال اهواز- امام شرقی، خیابان شهید حق‌بین (فرهنگ) جنب بیمارستان آریا سابق به‌صورت رایگان آزمایش قند و چربی انجام دهند.

https://biknews.ir/3703کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/3703/پیش‌بینی-وجود-۳۰۰هزار-بیمار-دیابتی-در/کپی شد!