جذب سرمایه گذار جدید برای پایانه کانتینری بندر امام خمینی(ره)

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد با اشاره به طرح‌های توسعه ای که سازمان بنادر و دریانوردی در سال جاری دنبال خواهد کرد، اظهار کرد: پایانه کانتینری شماره۲ بندر شهید رجایی طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا نیمه سال جاری به صورت کامل تجهیز خواهد شد.

وی افزود: در راستای طرح های توسعه ای بندر شهید رجایی، ۱۲ دستگاه چرثقیل دروازه ای کشتی به ساحل (گنتری کرین) و ۱۵ دستگاه چرثقیل دروازه‌ای محوطه‌ای در نظر گرفته شده است و همچنین با نصب جرثقیل ها ظرفیت کانتینری بندر شهید رجایی به ۵.۳ میلیون TEU می رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره طرح توسعه فاز ۳ بندر شهید رجایی، خاطرنشان کرد: فاز ۳ توسعه کانتینری بندر شهید رجایی اواخر سال گذشته شروع شده است. بدین جهت انتظار داریم طی سال ۹۷ حدود ۳۰ درصد این پروژه اجرا شود، با تکمیل پروژه فاز ۳، ظرفیت بندر شهید رجایی به ۸میلیونTEU خواهد رسید.

وی در ادامه گفت و گوی خود به بندر امام خمینی(ره ) اشاره و تاکید کرد: برای پایانه کانتینری بندر امام خمینی(ره) در حال جذب سرمایه گذار با مشارکت داخلی و خارجی هستیم تا بتوانیم فعالیت کانتینری را در این بندر افزایش دهیم و از ظرفیت آن استفاده بهینه و بهتری را ببریم.

راستاد درخصوص هوشمند سازی بنادر کشور، گفت: یکی از هدف های مهم که طی ۲ سال برنامه‌ریزی شده است ایجاد زیرساخت‌های لازم برای هوشمندسازی بنادر تجاری کشور است.

https://biknews.ir/4288کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/4288/جذب-سرمایه-گذار-جدید-برای-بندر-امام-خمی/کپی شد!