رهاسازی پسماندهای عفونی بیمارستانی در اطراف بیمارستان راه زینب بندر امام خمینی(ره)

پسماندهای عفونی بیمارستانی به شکل غیربهداشتی و غیراصولی در اطراف بیمارستان راه زینب بندر امام خمینی(ره) رهاسازی شده این در حالی است که این پسماندهای عفونی علاوه بر آلودگی زیست محیطی، خطراتی برای سلامتی مردم به شمار می‌آیند.

رخسانا نیک‌پی رئیس بیمارستان راه زینب(س)، در پاسخ به علت انباشت این زباله‌های عفونی در اطراف این بیمارستان اظهار بی‌اطلاعی کرده و گفت: بعید است این پسماندها متعلق به بیمارستان باشد، زیرا بیمارستان راه زینب تنها مرکز درمانی در بندر امام خمینی(ره) است که دستگاه زباله‌سوز استاندارد دارد.

وی افزود: اگر مشخص شود که این تخلف از سوی پرسنل بیمارستان راه زینب(س) و حتی مراکز درمانی دیگر باشد، تحت پیگیری و برخورد قانونی قرار می‌گیرد.

پسماندهای غیر بهداشتی و عفونی بیمارستان راه زینب بندر امام خمینی

نیک‌پی، عنوان کرد: طبق قانون کلیه مراکز درمانی که از وسایل عفونی استفاده می‌کنند موظف هستند دستگاه زباله‌سوز داشته باشند و طبق اطلاعاتی که دارم شورای اسلامی شهر بندر امام خمینی(ره) از طریق نظام پزشکی پیگیر دستگاه زباله‌سوز متمرکز در بندر امام خیمنی(ره) برای کلیه مراکز درمانی نظیر مطب پزشکان، درمانگاه‌ها هستند.

 

پسماندهای غیر بهداشتی و عفونی بیمارستان راه زینب بندر امام خمینیپسماندهای غیر بهداشتی و عفونی بیمارستان راه زینب بندر امام خمینی

این مساله موضوعی نیست که به این راحتی بتوان از کنار آن گذشت و مسئولان مربوطه هر چه سریعتر می‌بایست به این مساله ورود کرده و عوامل آن را شناسایی و برخورد قانونی صورت پذیرد تا از تکرار این موارد که با سلامت جامعه در ارتباط است جلوگیری شود.

پسماندهای بیمارستانی به کلیه پسماندهای عفونی و زیان‌آور ناشی از بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی درمانی، آزمایشگاه‌های تشخیص طبی، و سایر مراکز مشابه گفته می‌شود که به دلیل بالابودن حداقل یکی از خواص خطرناک از قبیل سمیّت، بیماری‌زایی، قابلیت انفجار یا اشتعال، خورندگی و مشابه آن که به مراقبت ویژه(مدیریت خاص) نیاز دارند./تسنیم

 

پسماندهای غیر بهداشتی و عفونی بیمارستان راه زینب بندر امام خمینی

پسماندهای غیر بهداشتی و عفونی بیمارستان راه زینب بندر امام خمینی

https://biknews.ir/4349کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/4349/رهاسازی-پسماندهای-عفونی-بیمارستانی-د/کپی شد!