۲سالن به قطار اهواز – بندر امام خمینی(ره) اختصاص می‌یابد

رحیم محمدی‌بساتین اظهار داشت: در گذشته قطارهای ریل‌باس که وضعیت بسیار نامناسبی از لحاظ سیستم تهویه، خرابی مکرر، معطلی قطار و حداکثر سرعت ۱۲۰کیلومتر‌ بر‌ ساعت داشتیم.

وی افزود: دو سال اخیر با کمک مدیریت راه‌آهن استان خوزستان فعالیت خوبی را آغاز کرده‌ایم و قطار‌های جدید به ناوگان حمل‌ و نقل ریلی استان و شهرهای اهواز، بندر امام خمینی(ره)، خرمشهر و اندیمشک اختصاص داده شده است.

مدیر پایانه راه‌آهن بندر امام خمینی(ره) بیان کرد: ۱۱ سالن مسافربری دو طبقه که اکثر آنها جدید و چند سالن یک سال کارکرده با ویژگی تهویه بسیار مناسب، جهت قطارهای محلی به استان واگذار شد و ۶ سالن که نیمی از اعتبار کل استان است به قطار اهواز-بندر امام خمینی(ره) اختصاص یافت.

وی با اشاره به خدمات راه‌آهن استان خوزستان به شهرستان گفت: طرح دو خطه کردن راه‌آهن اهواز-بندر امام خمینی(ره) و بازسازی خط ماهشهر-بندر امام خمینی(ره) انجام شد و سرعت قطارهای جدید به حداکثر ۱۶۰ کیلومتر‌ بر‌ ساعت رسید و زمان طی کردن مسیر اهواز-بندر امام خمینی(ره) به کمتر از یک ساعت کاهش پیدا کرد همچنین ایستگاه قطار بندرماهشهر نیز راه‌اندازی شد.

پایانه راه‌آهن بندر امام خمینی(ره)

پایانه راه‌آهن بندر امام خمینی(ره)

محمدی‌بساتین با اشاره به اینکه در گذشته قطار اهواز-بندر امام خمینی(ره) در اول و آخر روز مسافر به ماهشهر می‌برد، گفت: در حال حاضر در نوبت عصر یک قطار به ایستگاه ماهشهر و یک قطار به ایستگاه بندر امام خمینی(ره) اختصاص داده شد که ساعت ۱۵و ۳۵ دقیقه حرکت قطار فقط از مبدا بندر امام خمینی(ره)، ساعت ۱۷و۴۰ دقیقه حرکت قطار از ایستگاه ماهشهر و ۵:۱۸  از ایستگاه بندر امام خمینی(ره) حرکت می‌کند.

وی به جلسه سال گذشته با بخشداری بندر امام خمینی(ره) اشاره کرد و ادامه داد:  پیرو این جلسه، جلسه‌ای با شرکت رجا استان خوزستان و معاونت مسافربری راه‌آهن جنوب برگزار شد که یک سالن به ایستگاه بندر امام خمینی(ره) اختصاص داده شد.

مدیر پایانه راه‌آهن بندر امام خمینی(ره) درباره عدم فروش بلیط قطار در ایستگاه بندر امام خمینی(ره) تصریح کرد: در سال حداکثر ۶ روز به دلیل تعطیلات پشت‌ سرهم و ازدحام مسافر و آن هم در قطار آخر روز “ساعت ۵:۱۸” در ایستگاه بندر امام خمینی(ره) چنین مشکلی پیش می‌آید و قطار اول ۱۵ و ۳۵ دقیقه که مختص ایستگاه بندر امام خمینی(ره) است با نصف ظرفیت در چنین مواقعی حرکت می‌کند و این مشکل در روزهای غیر‌تعطیل و عادی وجود ندارد.

وی با اشاره به زمان اختصاص سالن جدید گفت: جلسه‌‌ای با مدیرکل راه‌آهن و مدیرکل شرکت رجا استان با استاندارد داشته‌ایم و با مدیرکل رجا کشور و مدیریت کل راه‌آهن کشور مکاتباتی انجام شده است و قراردادهایی برای تولید سالن جدید بسته شده است که امیدواریم در سال جاری این امر محقق گردد.

محمدی‌بساتین با اشاره به اتفاق روز شنبه در ایستگاه بندر امام خمینی(ره) بیان کرد: روز شنبه ۸۰ مسافر از بندر امام خمینی(ره) با بلیط سوار شدند و وظیفه رئیس قطار بوده که یک سالن کامل که ۱۰۸ مسافر می‌شود به ایستگاه بندر امام خمینی(ره) اختصاص دهد البته در حال پیگیری موضوع از طریق معاونت مسافربری استان و شرکت رجا استان هستیم که اگر رئیس قطار اهمال‌کاری و یا خطا کرده باشد برخورد قانونی انجام می‌دهیم.

وی عنوان کرد: اولویت اول راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، ایمنی مسافران است و هدف ما خدمت رسانی به همشهریان عزیز در بندر امام خمینی(ره) و ماهشهر است. پیشنهاد ما این است تا اضافه شدن سالن جدید به قطار اهواز-بندر امام خمینی(ره)، حتی‌المقدور همشهریان عزیز در بندر امام خمینی(ره) از قطار اول نوبت عصر در زمان تعطیلات استفاده کنند و وضع موجود با صبوری همشهریان عزیز و تلاش مضاعف از طرف راه‌آهن قابل برطرف شدن است./ تسنیم

[quote]

بیشتر بخوانید:

مسافران قطار بندر امام خمینی(ره) مسیر اهواز را سرپایی طی کردند

[/quote]

انتهای پیام/*

https://biknews.ir/4387کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/4387/۲سالن-به-قطار-اهواز-بندر-امام-خمینیر/کپی شد!