اعلام آماده‌باش ستاد مدیریت بحران خوزستان در خصوص احتمال رگبار باران

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از روابط عمومی مدیریت بحران استانداری خوزستان، به دلیل ورود سامانه ناپایدار جوی و احتمال آب‌گرفتگی و سیلاب در روز شنبه، کلیه نیروهای ستادی و امدادی در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.

مدیریت بحران استانداری خوزستان با ابلاغ به فرمانداران و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان‌ها، خواستار اتخاذ کلیه تمهیدات لازم، برقراری کشیک شبانه‌روزی، حضور در محل کار و مراکز خدماتی، عملیاتی، بهداشتی و درمانی، بازدید از پست‌های برق، شبکه‌های آب‌رسانی و دفع فاضلاب و آب‌های سطحی، بازدید و بررسی مستمر پل‌ها و سیل بندها و راه‌ها در مناطق شهری و روستایی شد.

همچنین با ابلاغ به اداره جهاد کشاورزی شهرستان خواستار  اطلاع‌رسانی و ارائه توصیه‌های موردنیاز به کشاورزان جهت پیشگیری از وارد آوردن خسارت به اراضی و کشت‌های زراعی و باغی شد.

همچنین از اداره‌های راه و شهرسازی و راهداری شهرستان جهت اقدامات موردنیاز در هنگام وقوع بارندگی، مسدود نمودن جاده‌های حادثه‌خیز در صورت ضرورت با هماهنگی دستگاه‌های اجرائی و نیروهای انتظامی و نظامی شهرستان طبق ضوابط را خواستار شد.

 از سازمان هلال‌احمر نیز خواستار آمادگی کامل شعب جهت فراهم ساختن امکانات لازم برای امدا‌د‌رسانی به‌موقع در صورت لزوم شد.

از کلیه ادارات و سازمان‌های ذی‌ربط خواسته‌شده که ارتباط مستمر با ستاد مدیریت بحران استان داشته باشند  و  آخرین وضعیت جوی شهرستان را اعلام نمایند.

از پلیس‌راه نیز خواستار اعلام احتیاط و اطلاع به مسافران جهت رعایت توصیه‌های ایمنی لازم هنگام تردد در جاده‌ها و مناطق با حجم بارش زیاد شده است.

از کلیه دستگاه‌های مربوطه خواسته‌شده به شهروندان به‌ویژه بیماران، کودکان، سالمندان، مسافران، عشایر، صیادان، کشاورزان، صاحبان قایق‌های موتوری، دامداران و افراد ساکن در مناطق در معرض خطر وقوع سیل، صاعقه، تگرگ و تندباد جهت رعایت نکات ایمنی مانند عدم تردد غیر‌ضروری در هنگام وقوع گردوغبار و استفاده از ماسک مناسب در مواقع موردنیاز و عدم تردد برپایی کمپ و اسکان در مناطق پرخطر مرتفع و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و کانال‌های فصلی، اطلاع‌رسانی لازم و سایر تدابیر موردنیاز با توجه به وضعیت حادثه صورت بگیرد.

https://biknews.ir/4477کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/4477/اعلام-آماده‌باش-ستاد-مدیریت-بحران-خوز/کپی شد!