افزایش ۵ میلیون تنی تولید محصولات پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

امید  شهیدی نیا مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در مورد برنامه‌های آتی این منطقه اظهارکرد: در سال جاری ۱۲ تفاهم‌نامه برای ایجاد طرح‌های میانی و پایین دستی پتروشیمی منعقد شده است که در زمین‌های موجود منطقه جانمایی خواهد شد. محصولات این طرح‌ها بیش‌تر در زنجیره پروپیلن و متانول خواهد بود و درصورت پیشرفت مطابق برنامه تا ۳ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. سرمایه‌گذاری کل این طرح‌ها ۲.۵ میلیارد دلار است و برای ۱۷۰۰ نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر ۲۷ طرح در حال ساخت منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی پیشرفت  فیزیکی خوبی داشته‌اند و این طرح‌ها نیز با ۱.۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری آغاز شده و انتظار می‌رود حدود ۲۵۰۰ شغل مستقیم ایجاد کند.

شهیدی نیادر مورد طرح های توسعه ای فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تصریح کرد:  از بین ۱۰۷ طرح آینده صنعت پتروشیمی ۹ طرح در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی خواهد بود که بعد از راه اندازی ۵ میلیون تن به ظرفیت تولید صنعت اضافه خواهد کرد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در مورد برنامه‌های این مرکز در  بیست و سومین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: ۲۰ طرح برای تولید در صنایع پایین دستی پتروشیمی آماده کردیم که سرمایه‌گذارانی که مراجعه می کنند به آنها ارائه خواهد شد و نمایشگاه فرصت خوبی است که اطلاعات امکان واگذاری در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌گیرد.

https://biknews.ir/4640کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/4640/افزایش-5-میلیون-تنی-تولید-محصولات-پتروش/کپی شد!