از تذکر به مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان تا تأکید بر غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان

افزایش ۹ درصدی پایگاه‌های اوقات فراغت

معاون پرورشی آموزش و پرورش خوزستان با تأکید بر اهمیت برنامه‌های اوقات فراغت، اظهار کرد: دانش‌آموزان در دوران تحصیل در مدرسه، مجموعاً حدود ۴ سال و چهار ماه اوقات فراغت دارند که زمان قابل توجهی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه تابستان تعطیل است اما فرایند تربیت و شکل‌گیری شخصیت مداوم است، افزود: خودآگاهی و خودکنترلی دانش‌آموزان در زمینه پر کردن مفید اوقات فراغت خود از اولویت‌های آموزش و پرورش است.

رفیعی دهکردی عنوان کرد: از جمله مزیت‌های غنی سازی اوقات فراغت، افزایش توان فعالیت، شناسایی استعدادها، ارتقاء بهداشت روان، رشد مهارت‌های فردی و اجتماعی، افزایش اعتماد به نفس، جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی و افزایش نشاط و تجربیات است.

وی با بیان به اینکه تعداد پایگاه‌های اوقات فراغت در خوزستان تابستان امسال ۹ درصد افزایش می‌یابد و به ۹۸۳ پایگاه می‌رسد، گفت: پیش‌بینی می‌شود ۱۴۰ هزار دانش‌آموز در سال جاری در فعالیت‌های اوقات فراقت شرکت کنند که ۶۰ هزار دانش آموز در بخش پرورشی و ۸۰ هزار نفر نیز در فعالیت‌های تربیت بدنی و کانون‌های ورزشی خواهد بود.

وی با اشاره به ثبت‌نام ۳۵ هزار دانش‌آموز از مناطق کم‌برخوردار به صورت رایگان در برنامه‌های اوقات فراغت، بیان کرد: این دانش آموزان ۵۶ ساعت آموزش خواهند دید که جمعاً ۲ میلیارد و ۳۵۲ میلیون تومان هزینه می‌شود.

تحت پوشش قرار دادن ۱۴۰ هزار دانش آموز در طرح اوقات فراغت

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان نیز با تأکید بر ضرورت تأمین مالی اوقات فراغت دانش‌آموزان، اظهار کرد: حدود یک میلیون دانش‌آموز در خوزستان وجود دارد که تنها ۱۴۰ هزار دانش‌آموز تحت پوشش برنامه‌های اوقات فراغت قرار می‌گیرند.

تذکر به مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در ادامه جلسه با تأکید بر لزوم توجه ویژه به مناطق کم‌برخوردار، گفت: برای غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان باید از ظرفیت و امکانات دستگاه‌های مختلف مانند نهاد کتابخوانه‌ها و فرهنگ و ارشاد اسلامی بهره برد.

وی افزود: آموزش‌های مجازی به دانش‌آموزان اهمیت زیادی دارد و می‌توان با هزینه کم آن را مدیریت کرد.

غیبت افشین حیدری مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان از جمله نکته‌های قابل توجه این جلسه بود که استاندار خوزستان ضمن انتقاد از این موضوع، گفت: مدیرکل ورزش و جوانان یکی از اعضای اصلی این شورا است و تذکر جدی می‌دهم که حتماً باید در این جلسات شرکت کند. امروز در تماسی تلفنی با او تذکرات لازم داده شد./فارس

https://biknews.ir/4656کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/4656/از-تذکر-به-مدیرکل-ورزش-و-جوانان-خوزستان/کپی شد!