احداث بیمارستان ۶۴ تختخوابی بندر امام خمینی(ره) آغاز شد

خبر بندرامام خمینی(ره)؛ علی نوری با اشاره به تکمیل مراحل نقشه کشی و مجوزهای لازم برای ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی بندر امام خمینی(ره)، اظهار کرد: جلسه نهایی با نماینده خَیر و پیمانکار ساخت بیمارستان صورت پذیرفت و زمین بیمارستان ۶۴ تختخوابی بندر امام خمینی(ره) با مساحتی بالغ بر ۲۷۰۰ متر مربع جهت ساخت به پیمانکار سپرده شد.

معاون شبکه بهداشت و درمان ماهشهر، افزود: در این جلسه پس از تحویل زمین به خَیر و پیمانکار، از محل ساخت بیمارستان امام خمینی(ره) واقع در انتهای کوی اباذر بازدید میدانی صورت گرفت تا تجهیز کارگاه انجام شود.

وی با بیان اینکه پیمانکار را خَیر مشخص کرده است و طبق قول پیمانکار ساخت بیمارستان در مدت ۳ سال به انجام خواهد رسید، گفت: تمام مراحل مجوزهای قانونی و نقشه‌کشی انجام شده است و بزودی بتن ریزی را شروع خواهند کرد. طبق قول پیمانکار پروژه تکمیل مراحل ساخت بیمارستان امام خمینی(ره) در سه سال انجام خواهد شد.

رئیس شبکه بهداشت بندرماهشهر، افزود: پیمانکار پروژه، تجربه ساخت چندین بیمارستان را دارد و در حال حاضر دو بخش از بیمارستان که شامل ساختمان اصلی و باند فرود هلی‌کوپتر است، ساخته خواهد شد و در صورت تأمین اعتبار خوابگاهی جهت اسکان پزشکان نیز احداث می‌گردد که این امر مستلزم تامین اعتبار است.

نوری با اشاره به مراحل تکمیل اورژانس درمانگاه راه زینب (س) بندر امام، عنوان کرد: مراحل ساخت اورژانس راه زینب (س) طی دو ماه آینده به اتمام می‌رسد و به شبکه بهداشت و درمان تحویل داده خواهد شد. پس از تحویل ساختمان اقدامات لازم برای تجهیز و جذب نیروی انسانی صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه اورژانس جدید راه زینب (س) علاوه بر امکانات اورژانس، شامل یک اتاق عمل نیز است، افزود: تجهیز و نیروی انسانی از طریق هیئت امناء دانشگاه علوم پزشکی در حال پیگیری است و صنایع پتروشیمی، تصفیه خانه فاضلاب اورژانس را انجام خواهد داد.

معاون شبکه بهداشت و درمان ماهشهر پیرامون وضعیت آمبولانس در بندر امام خمینی(ره)، اظهار کرد: با تخصیص یک دستگاه آمبولانس جدید در حال حاضر دو دستگاه آمبولانس در درمانگاه راه زینب (س) مستقر است. در گذشته اگر یک آمبولانس اعزام می‌شد مرکز اورژانس بدون آمبولانس باقی می‌ماند و مجبور به استفاده از آمبولانس آزادراه خلیج فارس بودیم اما اکنون این مشکل برطرف شده است.

وی با بیان اینکه دو دستگاه آمبولانس مربوط به درمانگاه راه زینب (س) است و ارتباطی با مرکز ۱۱۵ ندارد، افزود: در سنوات گذشته به دلیل بی‌عدالتی‌هایی که در شاخص‌های بهداشتی و درمانی صورت گرفت، موضوع آمبولانس برای شهر ۹۵ هزار نفری بندر امام خمینی(ره) تبدیل به یکی از مشکلات اساسی شد. در حال حاضر ۲ آمبولانس در درمانگاه راه زینب(س) مستقر هستند.

نوری در خصوص وضعیت مستقل شدن شبکه بهداشت و درمان بندر امام خمینی (ره) از ماهشهر، اظهار کرد: استقلال کامل شبکه بهداشت و درمان تا زمان شهرستان نشدن امکان پذیر نیست. در چارت وزارت بهداشت «لزوم شهرستان بودن» برای استقلال شبکه بهداشت و درمان قید شده است.

وی در پایان گفت: در حال حاضر موضوع استقلال شبکه بهداشت در حال پیگیری است و در صورت محقق شدن وعده ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی بندر امام خمینی(ره) در سه سال، مدیریت این بیمارستان بدون مستقل شدن شبکه بهداشت و درمان و بصورت بخش دشوار است./فارس

https://biknews.ir/4747کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/4747/احداث-بیمارستان-۶۴-تختخوابی-بندر-امام/کپی شد!