توضیحات استاندار خوزستان درباره نشت غیرعادی گاز ناکس پتروشیمی کارون در هوا

در روزهای اخیر خبرهایی از انتشار مستمر گاز ناکس NOX از طریق واحد اسید نیتریک پتروشیمی کارون منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر امام خمینی(ره) منتشر شده که واکنش‌های مختلفی از سوی مسئولان و فعالان زیست محیطی را در برداشت.

غلام‌رضا شریعتی اظهار داشت: اگر محیط زیست موردی را بر خلاف قانون تشخیص بدهد، عمل می‌کند و در این رابطه بحث خاصی نداریم و برای اعمال قانون توسط محیط زیست هیچ منعی ایجاد نکرده‌ایم و اگر جایی آلاینده است و ضررهای جبران ناپذیری دارد باید اقدامات اساسی انجام دهد.

دلیل نشت غیرعادی گاز ناکس NOX در هوا

محسن بیرانوند فرماندار ماهشهر در توضیح نشت گاز ناکس در پتروشیمی کارون در روزهای اخیر بیان کرد: فیلتراسیون واحد اسید نیتریک پتروشیمی کارون ضعیف شده که باعث نشت غیرعادی گاز ناکس NOX به هوا شده که مورد تایید محیط زیست نیست.

وی افزود: تاکنون کاتالیزور مربوط به این فیلتراسیون از کشورهای اروپایی تامین شده است در حال حاضر به دلایلی امکان خرید آن وجود ندارد و قرار است این کاتالیست در داخل تولید شود.

بیرانوند درباره اقدامات انجام شده توسط پتروشیمی کارون گفت: تا تولید این کاتالیست در داخل مذاکراتی توسط پتروشیمی کارون با شخصی در یزد انجام شده که می‌تواند گاز ناکس را به پودر تبدیل کند و با این شخص در روز یکشنبه در محل فرمانداری جلسه‌ای ترتیب داده‌ایم تا از این طریق بتوانیم اقدامات کمکی و کنترلی لازم را انجام دهیم.

پیوست زیست محیطی فاز دوم منطقه ویژه لحاظ شود

استاندار خوزستان در مورد اخذ پیوست زیست محیطی جهت ایجاد فاز دوم پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر امام خمینی(ره)، از مراجع ذی‌صلاح بیان کرد: پیوست زیست محیطی حتما باید باشد و منطقه ویژه پتروشیمی فعالیت گسترده‌ای در این رابطه انجام داده است.

وی افزود: با مدیرکل محیط زیست استان خوزستان و مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی دو جلسه داشته‌‌ایم و اطلاع دارم جلسه‌های متعددی بین مدیران منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و محیط زیست در حال انجام است و حتما باید پیوست زیست محیطی قبل از ایجاد فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی لحاظ شود./ تسنیم

https://biknews.ir/4823کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/4823/توضیحات-استاندار-خوزستان-درباره-نشت-غ/کپی شد!