۵۰ میلیون دلار برای پایداری شبکه برق خوزستان از صندوق توسعه تصویب شد

غلامرضا شریعتی در جلسه شورای اداری ۴تیرماه دراهواز  با بیان اینکه از همه دستگاه قضا که نهایت همکاری را با مدیریت استان در جهت بهبود امور و جاری شدن قانون و تسهیل در امر اداره استان را دارند، سپاسگزارم، اظهار داشت: کانال ۴۷ کیلومتری به راحتی زده نشد و اداره کل شرکت گاز، راه آهن، پالایش و خطوط و لوله کمک کردند تا این مسیر را برای مرطوب سازی آماده شود.

وی با بیان اینکه بسیج و فرمانداری ها کمک کردند تا کار مثبت و ارزنده انجام شود و در صیانت از کشت های انجام شده از هیچ تلاشی نباید دست کشید، افزود: طی یک سال و چند ماه اخیر، حدود ۲۰ هزار هکتار کشت نهال و ۵ هزار هکتار در کانون های ریزگرد انجام شد.

استاندار خوزستان گفت:  براساس مصوبه دولت ۳۵۰ هزار هکتار از کانون های ریزگرد را مهار ، ۱۲ هزار هکتار مدیریت، ۷ هزار هکتار مرطوب سازی شد که در این اقدام تمامی دستگاه ها همت به خرج دادند و همراهی کردند.

وی عنوان کرد: ۵۰ میلیون دلار برای پایداری شبکه برق خوزستان از صندوق توسعه تصویب شده است، منابع لازم برای این کار تامین و با جدیت ادامه خواهیم داد تا بتوان بر این مشکل فایق و خوزستانی سرسبز برای هم استانی ها انجام  و گسترش داد.

شریعتی با بیان اینکه مرکز تحقیقات جنگل ها در زمینه زیرساختی کار جدی انجام داده است و در استان باید آن را بررسی و در صورت کامل بودن انجام داد با یک نقشه راه کامل ان شاءالله این کار را به انجام برسانیم.

وی گفت: دستگاه های اجرایی در مصرف آب و برق صرفه جویی کنندو به ادارات برق اختیار داده اند هرکسی که همراهی نکند برق آن سازمان را قطع کنند و دستگاه های اجرایی کامل همکاری داشته باشند تا تابستان امسال را با آسوده خاطر بگذرانیم و مردم را به صرفه جویی در مصرف برق دعوت می کنیم

استاندار خوزستان گفت: در زمینه سرمایه گذاری در ایجاد نیروگاه‌های سیرک ترکیبی و گازی به جدی پیگیری می‌کنیم که حداقل بیش از ۵ هزار مگابایت سرمایه‌گذاری و نیروگاه بزنیم اما صرفه جویی شرط اصلی است.

ویبا بیان اینکه میزان صرفه جویی در استان رتبه اول کشوری را دارد، در پایان ضمن تقدیر از زحمات جمال عالمی نیسی معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: از عالمی نیسی دعوت کردیم که فرماندار اهواز شوندو  از زحمات دکتر خون میرزایی تشکر می کنیم./تسنیم

https://biknews.ir/4975کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/4975/۵۰-میلیون-دلار-برای-پایداری-شبکه-برق-خو/کپی شد!