ظرفیت نهادهای انقلابی برای افزایش سطح نظارت بر انتخابات استفاده می‌شود

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از تنسیم ، ابوالحسن معماری در جمع اساتید بسیجی استان خوزستان به مناسبت سالروز تاسیس شورای نگهبان اظهار داشت: نیروهای ارزشی در آموزش عالی و دانشگاه‌ها را می‌توان در مجموعه بسیج اساتید پیدا کرد و مقام معظم رهبری از آنها با عنوان انقلابی یاد می‌کنند.

وی با اشاره به ۲۶ تیرماه به عنوان سالروز تاسیس شورای نگهبان ادامه داد: نخستین ابلاغ امام خمینی(ره) ابلاغ شش نفر فقهای شورای نگهبان است که این ناشی از حساسیت و اهمیت موضوع است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات خوزستان با بیان این‌که بنا به گفته امام راحل آنچه باید مدنظر قرار گیرد، اجرای احکام اسلامی است، خاطرنشان کرد: سابقه مجموعه‌ای با رویکرد شورای نگهبان قبل از نظام اسلامی وجود دارد و هرکدام بر بحث مصوبات نظارت داشتند.

وی ادامه داد: مجموعه‌ای همچون شورای نگهبان در برخی از کشورها وجود دارد که بسیار سخت‌تر از کشور ما است چرا که در این کشورها اعتراض پذیرفته نیست.

معماری با اشاره به این‌که در تدوین قانون اساسی تجارب گذشته و قانون های دیگر کشورها بسیار به ما کمک کرد، گفت: براساس اصل ۹۳ قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی بدون شورای نگهبان اعتباری ندارد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات خوزستان با اشاره به اصل ۹۹ نظارت بر انتخابات اظهار داشت: ۴۰ انتخابات مختلف با نظارت شورای نگهبان برگزار شده است؛ براساس اصل ۷۲، قوانین باید مطابق با احکام اسلام باشند و تشخیص این امر با شورای نگهبان است.

وی بیان کرد: معماری با اشاره به این‌که تدوین تعاریف رجل سیاسی، مذهبی، مدیر و مدبر با شورای نگهبان است، گفت: در بحث نظارت، تنها شورای نگهبان دخیل نیست و متغیرهای دیگر وجود دارد.

معماری با اشاره به دو شرط لازم برای انتخابات الکترونیک، عنوان کرد: در ابتدا رای باید مخفی باشد و ادامه برای این رای امنیت لازم وجود داشته باشد؛ زمانی که برای این شرایط اطمینان حاصل شد، انتخابات الکترونیک تایید می‌شود.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات خوزستان با اشاره به حضور در مجامع مختلف برای بیان اهداف، عملکرد و اقدامات انجام شده و برنامه‌های آن برای عموم جامعه، گفت: این جلسات ادامه پیدا خواهد کرد تا اینکه شورای نگهبان بتواند از ظرفیت‌های موجود و نهادهای مهم در سطح دانشگاه، مساجد و حوزه برای هر چه بهتر نظارت کردن امر انتخابات را استفاده کند.

https://biknews.ir/5115کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/5115/ظرفیت-نهادهای-انقلابی-برای-افزایش-سطح/کپی شد!