سرلشکر سلیمانی خطاب به ترامپ: شما تا امروز چه غلطی کردید که برای ما خط‌ونشان می‌کشید؟/ من حریف تو هستم، نیروی قدس حریف شماست

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از تسنیم، سردار سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت عملیات رمضان در اجتماع مردم همدان اظهار داشت: همه باید دعا کنیم خدا عاقبتمان را ختم به خیر کند موضوعی که  امام معصوم (ع) نیز به آن تأکید دارد، پس تکلیف ما به‌عنوان یک فرد عادی در این عرصه نیز معلوم است.

وی با بیان اینکه “حقیقتاً ما در همه ابعاد چه در بعد معنوی و چه در بعد عملکردی و کارکردی فقیر به ذات هستیم، افزود: خداوند جایگاه امام (ره) را متعالی کند اینکه امروز ما در جایگاه مسئولیت هستیم فرصتی است که امام‌ (ره) به ما دادند تا اگر جوهری در وجود داریم آن را بروز دهیم.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: از حضور در چنین جمعی افتخار می‌کنم، از این جهت که با وجود گذشت قریب به ۳۰ و چند سال از شهادت سرداران شهیدی که امروز این مجلس به‌مناسبت شهادت قهرمانانه و مظلومانه آن‌ها برقرار شده، این جمعیت به‌پاس گرامیداشت آن‌ها حضور یافته‌اند.

همدانی نیستیم اما در این کشور زندگی می‌کنیم و ویژگی شهرها را به‌خوبی می‌شناسیم، همدان شهر علما و عرفا و برجسته، شهر فلاسفه و شعرای بزرگ است.

وی با اعلام اینکه همدان شهر دین و دیانت است، گفت: همدانی نیستیم اما در این کشور زندگی می‌کنیم و ویژگی شهرها را به‌خوبی می‌شناسیم، همدان شهر علما و عرفا و برجسته، شهر فلاسفه و شعرای بزرگ است. همدان مفاخر بسیار بزرگ و ارزشمندی در دامن خود دارد که پدر، مادران و گذشتگان این شهر این افراد را در دامن خود پرورش دادند.

سرلشکر سلیمانی با اظهار اینکه “همدان مهد تمدن ایران و شهر نام‌آوران، شهر شهدای دیروز و امروز ماست”، عنوان کرد: همدان شهر سردار شهید دیروز و امروز است، فردی که قافله‌سالار بود و در شهیدپروری نقش ارزنده‌ای داشت و توانست حالت شهید ماندن را در دوره‌ای طولانی در خود حفظ کند.

وی ابراز کرد: شهید همدانی فرصت را مغتنم شمرد و با ذکاوت راهی پیدا کرد‌، خودش را داخل این راه کرد و سر به دار این راه شد، ابوالفضل این راه شد، آن وظیفه‌ای که دیروز در صحرای کربلا حضرت عباس(ع) به دفاع از حریم اهل‌بیت(ع) و خواهر مقدسه‌اش به‌عهده داشت، او آمد این وظیفه را چه زیبا به‌عهده گرفت و پرافتخار به‌اتمام رساند و نگذاشت گَرد اهانت و جسارت بر دامن بارگاه کبریایی حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) بنشیند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه شهید همدانی ابووهب معروف عالم اسلامی است، اظهار داشت: این شهر، شهر شهیدان بارز انقلاب است، شهر شهید شهبازی، شهید حاج‌بابایی، شهید بزرگواری در عملیات رمضان، در یک جنگ سخت و در آن هوای گرم با گردان خود وارد عملیات شد.

رئیس‌جمهور آمریکا در جواب رئیس‌جمهور ما مطالب سخیفی در توئیت خود بیان کرد، شأن رئیس‌جمهور ما نیست که جواب تو را بدهد. من به‌عنوان یک سرباز جواب تو را می‌دهم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه “رئیس جمهور آمریکا در جواب رئیس جمهور ما مطالب سخیفی در توئیت خود بیان کرد”، گفت:  شأن رئیس جمهور ما نیست که جواب تو را بدهد. من به‌عنوان یک سرباز جواب تو را می‌دهم.

سرلشکر سلیمانی اضافه کرد: تو ما را تهدید می‌کنی به این که اقدامی انجام می‌دهی که در دنیا سابقه ندارد. این ادبیات کاباره است. یک کاباره‌چی با دنیا این‌گونه حرف می‌زند.

وی اضافه کرد: شما چه‌کاری می‌توانستید بکنید که در طول این ۲۰ سال نکردید؟ شما با ده‌ها دستگاه تانک و نفربر و صدها فروند هلیکوپترهای پیشرفته آمدید به افغانستان و جنایت‌هایی را انجام دادید. شما بعد از ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۸ با ۱۱۰هزار سرباز چه غلطی کردید؟ امروز دارید به طالبان برای گفتگو التماس می‌کنید.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: یادتان رفته برای سربازانتان پوشک بزرگسال تهیه می‌کردید و امروز آمدید ما را تهدید می‌کنید؟ شما در جنگ ۳۳روزه چه غلطی کردید؟ غیر از این است که شروط حزب‌الله برای پایان جنگ را پذیرفتید؟

ترامپ قمارباز؛ من خودم به‌تنهایی در مقابلت می‌ایستم. ما ملت، حوادث سختی را پشت سر گذاشته‌ایم، ‌جنگ را شما شروع می‌کنید اما ما به پایان می‌رسانیم، بروید از پیشینیان خود بپرسید. پس ما را تهدید به کشتن نکنید. ما آماده هستیم در مقابلت بایستیم.

سرلشکر سلیمانی با ابراز اینکه “ترامپ قمارباز! من خودم به‌تنهایی در مقابلت می‌ایستم. ما ملت، حوادث سختی را پشت سر گذاشته‌ایم”، گفت: جنگ را شما شروع می‌کنید اما ما به پایان می‌رسانیم، بروید از پیشینیان خود بپرسید. پس ما را تهدید به کشتن نکنید. ما آماده هستیم در مقابلت بایستیم.

وی ادامه داد: در گذشته آمریکا ابهتی داشت، اما امروز زباله‌های ایران یعنی منافقین را دور خود جمع کرده‌اید تا چه‌چیزی را ثابت کنید؟ قدرت و توان ما را می‌دانید. چگونه است پس نمی‌توانید در مقابل ما و اعتقادات ما بایستید؟

سرلشکر سلیمانی با تأکید به اینکه “هیچ شبی نیست که ما نخوابیم و به شما فکر نکنیم”، گفت: تو ما را تهدید می‌کنی به این‌که اقدامی انجام می‌دهی که در دنیا سابقه ندارد، این ادبیات کاباره است. از فرماندهان و سیاستمداران خود بپرسید، از سازمان‌های امنیتی خود بپرسید و حرف‌های ندانسته را به‌زبان جاری نکن. یادتان رفته برای سربازانتان پوشک بزرگسال تهیه می‌کردید، امروز آمدید ما را تهدید می‌کنید؟

دریای سرخ را که یک دریای امن بود ناامن کردید، ریاض و عربستان که صد سال بود یک خمپاره در آن شلیک نشده بود امروز زیر آتش قرار دادید؟ امروز برای ما خط‌ونشان می‌کشید؟

وی گفت: آقای ترامپ، بپرسید از فرمانده وقت خودتان که چه‌کسی را به ایران فرستاد پیش من به‌عنوان سرباز، نه رئیس جمهور این کشور، که “آیا می‌شود به ما مهلت بدهید و از نفوذتان استفاده کنید سربازان ما این چند ماه مورد حمله مجاهدین عراق قرار نگیرند تا ما از عراق خارج شویم؟!”.

وی گفت: در جنگ ۳۳روزه پشت رژیم صهیونیستی که کشوری قلابی است و مثل یک وزنه آویزان شماست و شما را در منطقه غرق کرده است، ایستادید و در غزه جنایات مختلفی انجام دادید، اما چه غلطی توانستید بکنید؟ غیر از این است که همه شروط حزب‌الله در جنگ ۳۳روزه و همه شروط حماس، جهاد و گروه‌های دیگر فلسیطینی را پذیرفتید؟

سردار سلیمانی همچنین گفت: شما یک جنگ با پشتوانه ۲هزار میلیارد دلاری را در یمن به نتیجه نرساندید؟ یک سازمان در یمن در مقابل شماست ولی در مقابل پیشرفته‌ترین امکانات جنگی شما پیروز شده است، در این چهار سال چه‌چیزی را به دست آوردید؟ دریای سرخ را که یک دریای امن بود ناامن کردید، ریاض و عربستان که صد سال بود یک خمپاره در آن شلیک نشده بود امروز زیر آتش قرار دادید؟ امروز برای ما خط‌ونشان می‌کشید؟

آقای ترامپ، بپرسید از فرمانده وقت خودتان که چه‌کسی را به ایران فرستاد پیش من به‌عنوان سرباز، نه رئیس‌جمهور این کشور، که “آیا می‌شود به ما مهلت بدهید و از نفوذتان استفاده کنید سربازان ما این چند ماه مورد حمله مجاهدین عراق قرار نگیرند تا ما از عراق خارج شویم؟!”

سردار سلیمانی با اشاره به شهدای گرانقدر همدان در دوران دفاع مقدس گفت: پس از حادثه جانسوز بمباران نماز جمعه روز قدس همدان، گفت: خلبان شهیدی از این استان برای گرفتن انتقام خون صدها شهید این حادثه سوار بر هواپیمای خود شد که انتقام خون این شهدا را بگیرد که به درجه رفیع شهادت نائل گشت که این حادثه در دوران انقلاب نمونه نداشت.

وی با گرامیداشت یاد و خاطر شهید علی خوش‌لفظ گفت: او شهیدی زنده بین مردمان همدان بود و عطر او را استشمام می‌کردید که نوشته ارزشمند ایشان مورد تجلیل رهبری قرار گرفته و اشک را از چشمان مقام معظم رهبری جاری کرد. شهید خوش‌لفظ بود که خوش‌کلامی و خوش‌کرداری ایشان رهبر معظم انقلاب را به‌وجد آورد و ایشان در همان حال مجروحیت از ما می‌خواست تا به سوریه برود و به شهادت نائل شود.

سردار سلیمانی با بیان اینکه خاطرات شهید خوش‌لفظ بسیار زیبا، صادقانه، عارفانه و عامیانه بود گفت: از دیگر حوادث مهمی که رزمندگان شهر همدان در آن بسیار نقش‌آفرین بودند عملیات رمضان بود که درود خداوند بر آن شهدا و رحمت پروردگار بر پدران و مادران گرانقدری که چنین فرزندانی را پرورش دادند.

وی با بیان اینکه هیچ انسانی بدون حرکت نیست و سرمنشأ حرکات تعلقات است که انسان را وادار به حرکت می‌کند، افزود: این تعلقات یا از منشأ عادی و منفی برخوردار است و یا از منشأ معنوی و مثبت که هرچه این حرکت متعالی باشد به یک هیجان تبدیل شده و انسان با بی‌قراری به‌سمت آن می‌رود که در زندگی شهدا این حرکات منوی جوششی بود که عارفانه، عاشقانه بود و هدف‌گذاری آن‌ها رسیدن به معبود بود.

سردار سلیمانی گفت: اگر وجود انسان پر شود از تعلق به خداوند از دیگر تعلقات تهی می‌شود و تعلق شهدا به خداوند متعال در سطح عالی و الهی و برای رسیدن به خدا بود که به همین دلیل دیگر تعلقات والای دنیوی را فدای تعلق جاوید شدن و رسیدن به خداوند کردند.

امام راحل به‌عنوان فیلسوف و صاحب مدرسه سیر و سلوک، این مدرسه را در نسل امروز پایه‌گذاری کرد، ‌هنوز این نسل زنده است و به‌عنوان نسل خمینی(ره) نامگذاری شد.

فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه امام راحل به‌عنوان فیلسوف و صاحب مدرسه سیر و سلوک، این مدرسه را در نسل امروز پایه‌گذاری کرد، گفت: هنوز این نسل زنده است و به‌عنوان نسل خمینی(ره)  نامگذاری شد. این بزرگ‌مرد تاریخ و پایه‌گذار مدرسه سیر و سلوک در مورد شهدا فرمودند “شهدا شمع محفل دوستانند و در قهقهه مستانه‌شان و در شادی وصولشان عند ربهم یرزقون‌اند” که این فرمایش با دقت  به معرفت انسان می‌افزاید و باید خصوصاً در محافل سیاسی الگو قرار گیرد.

سردار سلیمانی با ابراز اینکه امام راحل در وصف جایگاه و شأن شهدا می‌فرمایند که شهدا از نفوس مطمئنه‌ای هستند که مورد خطاب “فادخلی فی عبادی و ادخلی جنتی” پروردگارند، گفت: پس ما باید ببینیم به کجا می‌رویم و دنبال چه هستیم در حالی که شهدا صاحبان معجزه و کرامت و راه اتصال بندگان به خداوند هستند و باید الگوی ما قرار گیرند.

رئیس‌جمهور عزیز و ارزشمند ما کلمات ذی‌قیمتی را که از قلب و وجدان ملت ایران برخاسته بود بر زبان جاری کرد. البته در کشور کسانی هستند که به‌نوعی می‌خواهند این بیانات را تضعیف کنند که این روش غلط است.

فرمانده سپاه قدس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان رئیس جمهور در پاسخ به توطئه‌های آمریکا، گفت: رئیس جمهور عزیز و ارزشمند ما کلمات ذی‌قیمتی را که از قلب و وجدان ملت ایران برخاسته بود بر زبان جاری کرد. البته  در کشور کسانی هستند که به‌نوعی می‌خواهند این بیانات را تضعیف کنند که این روش غلط است.

وی با تصریح به اینکه “این بیانات رئیس جمهور در مقابل ادبیات روانی دشمن، انسجام و شجاعت و وحدت را به جامعه ما می‌دهد و این بسیار مهم است”، تأکید کرد: بیانات شجاعانه و قابل افتخار رئیس جمهور بسیار اثرگذار بود و هر کس بخواهد این روش و بیان را تضعیف کند خائن است.

وی افزود: رئیس جمهور آمریکا در جواب رئیس جمهور عزیزمان مطالب سخیفی را در توئیت خود بیان کرده است که در شأن رئیس جمهور کشور بزرگ اسلام نیست جواب این سخنان بی‌ارزش را بدهد اما من به‌عنوان سرباز وطن جواب  او را می‌دهم که “آقای ترامپ، تو به چه‌جرأتی ما را تهدید می‌کنی؟”، یک سال از رئیس‌جمهوری ترامپ می‌گذرد هنوز ادبیات او قمارخانه‌ای و کاباره‌ای است.

سردار سلیمانی همچنین یادآور شد: امروز در جنگ نابرابری با دشمن مواجه هستیم که دشمن و متفقان او از تمام توانمندی‌های خود علیه کشور ما استفاده می‌کنند.

کسانی که دیدگاه‌های سیاسی لیبرالی و نیمه‌لیبرالی دارند قبول دارند که امروز مذاکره با دشمن غیر از تسلیم نتیجه دیگری ندارد و قبول دارند که وحدت و یکپارچگی و ایستادگی راه پیروزی ماست.

وی با بیان اینکه این دولت و دولت‌های قبلی همه خدمتگزار هستند و هر کدام کشور را به‌گونه‌ای پیش برده‌اند، گفت: اما نکات مهمی که برخاسته از تجربیات موفق دوران دفاع مقدس و انقلاب است باید در دوره کنونی مدنظر قرار گیرد چراکه تأثیرگذاری بسیاری در جامعه دارد البته شاید در مدیریت معجزه ایجاد نکند اما سبب برادری، برابری و رضایت‌مندی مردم می‌شود.

سردار سلیمانی با خاطرنشان‌کردن اینکه مدیران در جامعه نقش قله را دارند و مدیران به هر سمتی حرکت کنند جامعه نیز به آن سمت می‌رود، اظهار داشت: دین‌داری و امانت‌داری مدیران بر دین‌داری و امانت‌داری اقشار جامعه اثرگذار است و از جمله عواملی که در دوران دفاع مقدس سبب شد که زیبایی‌هایی جلوه‌گر شود همین پیش‌گامی و دینداری فرماندهان بود زیرا در آن دوران جمع‌های شهدا عبارت بود از حلقه اتصال به خدا، محبت، اخلاص و غیره و حزب و گروه جایی نداشت که اگر در جایی مدیری با چنین رویکرد بامحبت و اخلاص و خدامحور بود بدانید که خود را فراموش کرده و خادم مردم شده است که البته در گوشه و کنار این کشور استانداران، فرمانداران و مسئولانی هستند که مخلصانه خادم مردم هستند.

وی با تأکید بر اینکه اثر مدیران بر جامعه اثر جمعی است، گفت: مدیر، رهبر یک جامعه است، امام جمعه، استانداران، فرمانداران، فرماندهان سپاه و دیگر مسئولان در جامعه افراد عادی نیستند بلکه اینها بر جامعه اثر دارند و مدیریت اینها باید همان مدیریت دوران دفاع مقدس باشد.

سردار سلیمانی اظهار داشت: وقتی نگاه به مدیریت همان نگاه شهید باکری باشد همه جامعه نیز همانند دوران دفاع مقدس اداره شده و در آن معنویت رونق و توسعه می‌یابد لذا اگر می‌خواهیم جامعه مقاوم باشد مدیران باید متناسب با چنین جامعه‌ای باشند‌.

ما در گزینش مدیران فقط نباید توجه به موضوعات حزبی و جناحی داشته باشیم‌، مشکلی که در کشور وجود دارد ارزش و اهمیت مسئولیت قدری خدشه‌دار شده است‌.

وی با تذکر اینکه “ما در گزینش مدیران فقط نباید توجه به موضوعات حزبی و جناحی داشته باشیم‌”، افزود: مشکلی که در کشور وجود دارد ارزش و اهمیت مسئولیت قدری خدشه‌دار شده است‌. وقتی شخصی برای پستی گزینش می‌شود این ظلم بر جامعه است که  سؤال شود “در خط چپ هستی یا راست؟ اصلاح‌طلب هستی یا اصول‌گرا؟” بلکه باید به لیاقت‌ها و قابلیت‌ها و امتحان‌داده‌ها توجه شود.

سردار سلیمانی با بیان اینکه گودال فساد از انتصابات جناحی و حزبی در انتخاب مدیران شکل می‌گیرد، گفت: یکی از مسائلی که این روزها در  انتخاب مدیران مورد توجه است مسئله مدرک است، اما مدرکی ارزشمند است که تبدیل به عمل شود و مدیران باید در بحران‌ها مبتکر و خلاق باشند.

سردار سلیمانی با یادآوری اینکه امام راحل(ره) در شدیدترین بحران‌ها بزرگترین پیروزی‌ها را به دست آورد، گفت: امروز نیز اساس موضوع بر این است که در دل بحران‌ها مهم‌ترین فرصت‌ها وجود دارد، انقلاب ما در سختی به پیروزی رسید و در دل ناامیدی، رهبر کبیر انقلاب بزرگترین پیروزی را به دست آورد لذا باید مراقب بود اگر مدیران و فرماندهان جامعه در بحران‌ها بهراسند و یا بلغزند لشکر آن جامعه از هم می‌پاشد.

مدیران چه اصول‌گرا و چه اصلاح‌طلب، اگر پشت میزها منتظر اختصاص بودجه و اعتبارات بمانند و در صورت نبودن بودجه اقدام نکنند این مدیریت نیست

وی افزود: مدیران چه اصول‌گرا و چه اصلاح‌طلب، اگر پشت میزها منتظر اختصاص بودجه و اعتبارات بمانند و در صورت نبودن بودجه اقدام نکنند این مدیریت نیست، مدیر باید خلاق و نوآور و مبتکر باشد و از دل بحران خلاقیت ایجاد کند.

فرمانده سپاه قدس گفت: تأثیر مدیران بر جامعه تأثیری اساسی است لذا خطاب به خواهران و برادران می‌گویم وحدت در جامعه زمانی حاصل می‌شود که اصول مورد توجه قرار گرفته و جناح و حزب و غیره فرع باشد، در کشور ما  ولایت فقیه، و نظام جمهوری اسلامی اصل است و احزاب و جریان‌ها اصل نیستند و اگر می‌خواهیم در جامعه وحدت به‌وجود بیاید باید به اصول توجه شود نه به فروع.

سردار سلیمانی با تصریح به اینکه “اصل اساسی نگه‌دارنده نظام ولی فقیه است و برای ما همانند قرآن ناطق است که باید با جان و مالمان از او دفاع کنیم”، گفت: امروز برای ما اصل نظام جمهوری اسلامی ایران است نظامی که هزاران سال درون کتاب‌ها نهفته بود و امام راحل با شجاعت تمام آن را از کتاب‌ها خارج و جمهوری اسلامی را تأسیس کرد که با هیچ نظام دیگری قابل قیاس نیست لذا ارزش‌ها و اصول حاکم بر نظام مهم است که یکی از آن‌ها قانون اساسی است.

امروز اگر بخواهیم جامعه در مقابل هجمه‌های دشمن همانند ادوار مختلف سربلند و پیروز باشد شرط آن توجه به نوع مدیریت در دوران دفاع مقدس و دوران انقلاب است.

سردار سلیمانی با تأکید بر اینکه امروز مدیران باید نسبت به آحاد جامعه فداکارتر باشند، گفت: اگر مدیر نسبت به اصول در جامعه بی‌اعتقاد باشد جامعه و مردم را به ناکجا‌آباد می‌برد و به‌انحراف می‌کشاند لذا اگر در همه حوزه‌ها مقاصد را عالی در نظر گیریم انسجام بیشتر می‌شود‌. امروز اگر بخواهیم جامعه در مقابل هجمه‌های دشمن همانند ادوار مختلف سربلند و پیروز باشد شرط آن توجه به نوع مدیریت در دوران دفاع مقدس و دوران انقلاب است.

انتهای پیام/*

https://biknews.ir/5518کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/5518/سرلشکر-سلیمانی-خطاب-به-ترامپ-شما-تا-امر/کپی شد!