سامانه ثبت سفارش کالای مناطق آزاد راه‌اندازی می‌شود

علی موسوی در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که امروز در اتاق بازرگانی خرمشهر و با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان، فرماندار خرمشهر و جمعی از نمایندگان اصناف و تولیدکنندگان در منطقه آزاد اروند برگزار شد اظهار داشت: در بحث صنوف مزاحم اعلام کردیم هر صنف یک تعاونی تشکیل دهد تا بتوانیم زمین و امکانات در اختیار هر تعاونی قرار دهیم.

وی افزود: چنانچه هر صنف یک تعاونی تشکیل دهد می‌توانیم با سهولت بیشتری به آن صنف کمک کنیم و تا قبل از تشکیل این تعاونی امکان تخصیص زمین به این اصناف وجود ندارد.

موسوی اظهار کرد: تا هفته آینده سامانه ثبت سفارش کالای مناطق آزاد نیز راه‌اندازی می‌شود و پس‌ازآن، ثبت سفارش کالا در منطقه بر اساس قوانین مناطق آزاد انجام می‌شود.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: با راه‌اندازی این سامانه نیازی به ثبت سفارش بر اساس سرزمین اصلی نیست و تجار می‌توانند سفارش‌های خود را در این سامانه و بر اساس قوانین مناطق آزاد ثبت کنند.

موسوی با اشاره به مسائل مطرح‌شده درباره گرانی‌ها و تداخل مسئولیت‌ها عنوان کرد: این‌ها در بقیه مناطق نیز وجود دارد اما باید این مشکلات  را حل کنیم هرچند تاکنون نیز تلاش داشتیم مشکلات را به حداقل برسانیم.

وی عنوان کرد: در حال حاضر میزان هماهنگی و همبستگی دولتی در منطقه آزاد اروند نسبت به بسیاری از مناطق دیگر وضعیت بهتری دارد.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: در حال حاضر اصناف باید به یک سازمان مالیات پرداخت کنند و کسانی که مالیات خود را به سازمان منطقه آزاد اروند پرداخت کردند نباید به شهرداری مالیات بپردازند و برعکس این قضیه نیز صدق می‌کند.

موسوی تصریح کرد: کسانی که تاکنون به شهرداری و سازمان منطقه آزاد اروند مالیات پرداخت کردند این موضوع را اعلام کنند تا مبلغ پرداختی به‌عنوان مالیات سال آینده آن‌ها در نظر گرفته شود و بستانکار محسوب شوند./تسنیم

انتهای پیام/*

https://biknews.ir/5523کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/5523/سامانه-ثبت-سفارش-کالای-مناطق-آزاد-راه/کپی شد!