عمار حکیم: ایران در تمام بحرانها کنار عراق ایستاد/ همه کنار ایران بایستند

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از تسنیم، سید عمار حکیم در جلسه هفتگی روز چهارشنبه خود که در آن عده‌ای از نخبگان و نمایندگان و مسئولین جریان الحکمه حضور پیدا کردند، گفت: جمهوری اسلامی ایران در معرض فشار و تحریم و حمله‌ای است که اقتصاد و نظام سیاسی آن را هدف قرار داده است؛ از همه می‌خواهم که در این بحران کنار جمهوری اسلامی ایران بایستند و این کشور را یاری کنند.

وی افزود: در این بحران عراق باید “راه تنفسی” برای جمهوری اسلامی ایران باشد؛ وظیفه دینی و اخلاقی ما ایستادن کنار جمهوری اسلامی ایران می‌باشد چرا که این کشور در کلیه بحرانها کنار ما ایستاد، ما به‌عنوان سیاستمداران عراق باید نقش خود را در راستای نزدیک کردن رویکردها و کاهش فشار با همکاری جامعه بین الملل و جمهوری اسلامی ایران به‌بهترین نحو ایفا کنیم.

سید عمار حکیم اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران عمق استراتژیک عراق است و حدود ۱۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با این کشور داریم همچنین منافع و رابطه‌ها و وابستگی‌هایی با هم داریم که امکان ندارد به آن بی‌توجه بود، ما مطمئن هستیم که جمهوری اسلامی ایران با توجه به حکمت و هوشمندی رهبر آن بر این بحران فائق خواهد آمد.

وی تصریح کرد: گمان نمی‌کنم که جمهوری اسلامی ایران میلی به جنگ داشته باشد، آمریکا و منطقه نیز جنگ را به‌نفع خود نمی‌بینند.

https://biknews.ir/5692کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/5692/عمار-حکیم-ایران-در-تمام-بحرانها-کنار-عر/کپی شد!