وعده های برکناری مدیران پروازی پتروشیمی “تو زرد” از آب درآمد

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) از فارس،  روز گذشته خبر انتصاب یک مدیر غیربومی بین کاربران شبکه‌های اجتماعی در خوزستان دست‌به‌دست شد، مدیری که گفته می‌شود پیش‌ از این در یکی از حوزه‌های انتخابیه اصفهان کاندیدای انتخابات مجلس بوده و نتوانسته آراء مردم را کسب کند.

بررسی سوابق سیاسی و اجرایی مدیرعامل جدید پتروشیمی فارابی نشان می‌دهد از قبیل: مسئولیت نظارت بر پروژه‌های ساختمانی استان‌های فارس، هرمزگان و بوشهر، رئیس حوزه نظارت و بازرسی فنی اصفهان، و مسئولیت آزادراه اصفهان- شیراز هیچ ارتباطی با مسئولیت جدید وی ندارد.

استاندار خوزستان: مخالف وجود حتی یک مدیر پروازی هستم

غلام‌رضا شریعتی استاندار خوزستان در روزهای نخست تصدی پست استانداری گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفته بود: تمام سعی و تلاش ما بر این است که استان حتی یک مدیر پروازی نداشته باشد و مسئولیت‌ها به مدیران بومی سپرده شود.

وی همچنین در بهمن‌ماه سال ۹۵ در خرمشهر یکی از موانع توسعه در خوزستان را مدیران پروازی عنوان کرد، و افزود: مدیر پروازی نمی‌تواند مشکلات و مسائل زندگی در خوزستان را درک کند.

استاندار خوزستان در ادامه اظهارات خود بندر ماهشهر را به‌عنوان بزرگ‌ترین مجتمع صنعتی با مدیران غیربومی و پروازی اشاره کرد، و گفت: شهرهای ماهشهر، بندر امام خمینی، چمران و… در منطقه‌ای که باوجود بیش از ۲۱ شرکت بزرگ نفتی و پتروشیمی و بزرگ‌ترین مرکز بندری کشور یکی از کمتر برخوردارترین شهرهای ایران به شمار می‌رود، و این شهرها از بزرگ‌ترین آسیب‌دیده‌های استان در موضوع مدیران پروازی هستند.

بررسی سوابق مدیران غیربومی و پروازی در استان به دهه ۸۰ برمی‌گردد همان زمانی که شرکت‌های پتروشیمی باوجود جذب نیروی کار از سراسر کشور به بهانه‌های مختلف ازجمله تأسیس دفاتر کار در تهران، واگذاری به بخش‌های نیمه‌دولتی و غیره محل سکونت خود و خانواده‌شان را به تهران منتقل کردند و از همان ابتدا به‌عنوان مدیران پروازی به استخدام پتروشیمی‌ها درآمدند.

زنگنه: انتصاب مدیران پروازی را ممنوع کرد

بیژن زنگنه وزیر نفت نیز پس از آتش‌سوزی پتروشیمی بوعلی با ابلاغ دستورالعملی در شهریور ۹۵، گفت: همه مدیران مجتمع‌ها، پالایشگاه‌ها، واحدهای بهره‌برداری، کارخانه‌های پتروشیمی و نیز رده‌های بعدی ایشان به‌طور تمام‌وقت در محل کار خود حضورداشته باشند و به‌طور تمام‌وقت در محل کار خود اقامت داشته باشند لذا اکیداً از انتصاب مدیرانی که به هر دلیلی قادر به حضور دائمی در محل خدمت خود نیستند خودداری شود.

خادمی نماینده مردم ایذه در مجلس: نمی‌توان با مدیران پروازی پتروشیمی‌ها را اداره کرد

هدایت الله خادمی نماینده مردم ایذه و باغ‌ملک در مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۲۵ تیر ۱۳۹۵ از مدیران پروازی به‌عنوان عامل فاجعه پتروشیمی یادکرد، و اظهار کرد: نمی‌توان با مدیران پروازی، پتروشیمی‌ها را اداره کرد.

وی افزود: در خوزستان بسیاری از مدیران پروازی هستند درحالی‌که برای اداره مکان‌های عملیاتی نیازمند مدیران عملیاتی هستیم؛ مدیران باید از دل صنعت بیرون آمده باشند نه اینکه با خاله‌بازی و دوست‌بازی روی کار بیایند.

در همان روزها قاسم ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان و عضو کمیسیون انرژی مجلس بابیان اینکه مدیران پروازی، غیر ساکن، غیربومی و مدیرانی که هیچ تخصصی در حوزه پتروشیمی ندارند از عوامل بروز بحران‌های جدی در پتروشیمی‌ها است، بیان کرد: باید تغییرات اساسی و جدی در این حوزه اتفاق بیفتد.

مدیرعامل شستا: مدیران پروازی را برکنار می‌کنیم

مرتضی لطفی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) که برخی از پتروشیمی‌ها ازجمله فارابی زیر نظر آن هستند و یا شستا سهام‌دار آن‌ها است، در برنامه زنده پایش در بهمن‌ماه ۹۶ عنوان کرد: ما اسامی تعداد زیادی از مدیران پروازی، بازنشسته و اعضای هیئت‌مدیره‌ای را که دو جا عضو هیئت‌مدیره هستند راداریم و اعلام کردیم این‌ها شناسایی‌شده‌اند و به‌زودی آن‌ها را برکنار می‌کنیم.

استاندار خوزستان: مدیران متخلف را تا ۱۰ روز آینده برکنار می‌کنیم

غلام‌رضا شریعتی استاندار خوزستان نیز در این برنامه مدعی شد: مدیران متخلفی که بازنشسته هستند و اعضای هیئت‌مدیره‌ای را که از راه دور پتروشیمی‌ها را اداره می‌کنند و در محل کارخانه حاضر نمی‌شوند و حقوق نجومی می‌گیرند تا ۱۰ روز آینده عزل می‌کنیم و آقای لطفی قول برکناری مدیران متخلف را نیز داده است.

با مروری بر مصاحبه‌های جنجالی مدیران عالی دولت و مجلس به‌صراحت می‌توان گفت باوجود انتقادهای مسئولان به انتصاب مدیران غیربومی در استان گویا در به همان پاشنه می‌چرخد و هیچ اراده و قدرتی برای مقابله با مدیران پروازی که به گفته خود مدیران عالی عامل عقب‌افتادگی خوزستان هستند وجود ندارد و عملکرد مسئولان نشان می‌دهد دیگر هیچ امیدی به تحقق وعده‌های آن‌ها در حوزه به‌کارگیری نیروهای بومی وجود ندارد.

گفتنی است منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر امام خمینی(ره)  از تعداد ۲۲ شرکت پتروشیمی برخوردار است که از این تعداد ۱۷ مدیرعامل این شرکت‌ها غیربومی و ساکن شهرستان بندرماهشهر نیستند.

انتهای پیام/*

https://biknews.ir/5744کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/5744/وعده-های-برکناری-مدیران-پروازی-پتروشی/کپی شد!