خودروهای لوکس غیرقانونی زیر پای مجریان قانون در خوزستان

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) از فارس ، استفاده از ماشین‌های لوکس خارجی این روزها در سفرهای درون شهری و برون شهری بسیاری از مسئولان خوزستان دیده می‌شود و بسیاری از کاربران فضای مجازی بارها به این موضوع اعتراض کرده‌اند.

این اعتراضات زمانی بیشتر شد که مقام معظم رهبری سال ۹۷ را سال حمایت از کالای داخلی نامیدند و مردم معتقدند که برخی از ماشین‌های تولید داخل برای سفرهای درون شهری و برون شهری مسئولان کفایت می‌کند و استفاده از ماشین‌های لوکس خارجی ضرورت ندارد.

اما برخی از افراد برای توجیه اقدامات خود به تصویری از مقام معظم رهبری استناد می‌کنند که ایشان از یک ماشین خارجی استفاده می‌کردند این در حالی است که رعایت نکات حفاظتی توسط ایشان به فتوای امام خمینی(ره) یک تکلیف شرعی است و انتخاب ماشین برعهده متخصصان تیم حفاظتی ایشان است.

مقام معظم رهبری در ۲۳ مرداد ۱۳۷۰  در این خصوص فرموده‌اند: «والله اگر من از طرف مردم مورد ملامت قرار نمی‌گرفتم که مرتب ملاحظه‌ جهات امنیتی را توصیه می‌کنند، بنده با ماشین پیکان بیرون می‌آمدم.»

خروج ۲۰ ماشین لوکس خارجی از تیم حفاظت مقام معظم رهبری

سردار نجات فرمانده سابق یگان حفاظت در این باره می‌گوید: یک بار مقام معظم رهبری من را خواستند و گفتند هر ماشین شیک و خارجی در تیم حفاظتی من هست، خارج کنید، اگر پیکان قابل ضدگلوله کردن بود من می‌گفتم آن را استفاده کنید و حالا اگر پیکان نمی‌شود یک ماشین مدل بالاتر و اگر چیزی بیش از حد ضرورت باشد فردای قیامت شما باید پاسخگو باشید. بعد از این موضوع من ۲۰ خودرو را از تیم حفاظت خارج کردم.

 

خودروهای لوکس استانداری خوزستان در سفر به باغملک

خروج خودروها از محدوده منطقه آزاد تصرف غیرقانونی اموال دولت است

برخی شنیده‌های  حکایت می‌کند که اغلب دستگاه‌های اجرایی و نظارتی خوزستان از جمله استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی از طریق سازمان منطقه آزاد اروند اقدام به تهیه خودروهای لوکس مانند تویوتا لندکروز کرده‌اند که مغایر فرمایش مقام معظم رهبری است.

در همین راستا برای بحث قانونی بودن یا نبودن این اقدام استانداری خوزستان از علی دژمان سربازرس اقتصادی اداره کل بازرسی خوزستان موضوع را جویا شدیم.

وی می‌گوید: به استناد ماد۲ قانون مناطق آزاد هر گونه هزینه کرد خارج از محدوده استحفاظی منطقه آزاد خلاف قانون و در حکم تصرف غیر قانونی اموال دولت محسوب می‌شود.

سربازرس اقتصادی اداره کل بازرسی خوزستان می‌افزاید: ضمن اینکه در شرایطی فعلی که مشکلات اقتصادی زیادی گریبان‌گیر کشور است و مقام معظم رهبری تاکید زیادی بر اقتصاد مقاومتی داشته و مسئولان را از تجملگرایی منع کرده‌اند این اقدام مسئولان استان هم مغایرت قانونی دارد و مغایر فرمایشات مقام معظم رهبری است.

خودروی تشریفات وزیر کشور در سفر به خوزستان

خودروها باید مسترد شود

وی بیان می‌کند: به همین دلیل اداره کل بازرسی خوزستان هم  در راستای حسن جریان امور و  اجرای قانون که وظایف ذاتی این سازمان است و هم اجرای فرامین مقام معظم رهبری، وظیفه دارد به این موضوع ورود کند.

وی در پاسخ به اینکه چرا سازمان بازرسی تاکنون در این خصوص اقدامی نکرده است، بیان کرد: ما  بر حسب وظیفه، غیر قانونی بودن این اقدام سازمان منطقه آزاد را کتباً تذکر داده‌ایم و سازمان منطقه آزاد نیز به استناد نامه ما به کلیه دستگاه‌های اجرایی دریافت کننده خودرو، از جمله استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان اعلام کرده که نسبت به استرداد خودروهای دریافتی اقدام کنند و ما منتظر اقدام دستگاه‌های اجرایی هستیم در غیر این‌صورت  بر حسب وظیفه اقدام قانونی خود را انجام خواهیم داد.

اگر ماشین شخصی دارید حق ندارید ماشین دولتی استفاده کنید

کانال تلگرامی KHAMENEI.IRدر ۱۸ بهمن ماه سال ۹۵ بخشی از بیانات مقام معظم رهبری را در رابطه با استفاده از ماشین دولتی توسط مسئولان منتشر کرد. در متن منتشر شده به نقل از رهبر معظم انقلاب آمده است؛ «گزارش آمده که روحانی عقیدتی، سیاسی در یکی از دستگاه‌ها، خودش ماشین دارد، ولی ماشین دولتی سوار می‌شود!

من نوشتم که حق ندارد این کار را بکند. برای من جواب آمد که این کار رویه است و همه می‌کنند! این آقا خودش یک ماشین دارد، که برای خودش لازم است؛ یکی هم خانمش دارد و نمی‌شود که خانمش از این ماشین استفاده‌کند! عجب! این چه حرفی است؟

من الان اعلام می‌کنم و قبلاً هم نوشتم و این را گفتم که آن وقتی که آقایان امکانات شخصی دارند، حق ندارند از امکانات دولتی استفاده بکنند. اگر ماشین دارید، آن را سوار شوید و به وزارتخانه و محل کارتان بیایید؛ ماشین دولتی یعنی چه؟»

خودروهای سفر رئیس جمهور به خوزستان

شهاب رزمی، مدیرکل بازرسی استانداری خوزستان درباره موضوع استفاده از خودروهای لوکس منطقه آزاد اروند در استانداری خوزستان و برخی از دستگاه‌های تابعه می‌گوید: تاکنون گزارشی در این باره دریافت نکردم و با توجه به دستور استاندار سابق گمان نمی‌کنم این کار تخلف باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس، استفاده از خودروهای لوکس در استانداری خوزستان به استفاده از خودروهای منطقه آزاد اروند ختم نمی‌شود و علاوه بر خریداری خودروهای لوکس جهت تشریفات، هنگام سفر مقامات دولتی به خوزستان خودروهای لوکس دیگری به صورت کرایه تهیه می‌شوند که هزینه این ولخرجی‌ها فقط باری بر دوش مردم محسوب می‌شود.

انتهای پیام/*

https://biknews.ir/5750کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/5750/خودروهای-لوکس-غیرقانونی-زیر-پای-مجریا/کپی شد!