سهم ۷۰ درصدی بندرامام‌خمینی(ره) در جابجایی کالاهای اساسی کشور

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی خوزستان، عادل دریس ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: علیرغم محدودیت‌های بین‌المللی، بانکی و ارزی، مسئولین کشور با اتخاذ تدابیر و برنامه‌ریزی صورت گرفته بسیاری از تهدیدات و چالش در پایداری زنجیره‌ی امنیت غذایی کشور را برطرف کرده و خوشبختانه در سال‌های اخیر کشور با مشکلات خاصی در این بخش مواجه نبوده است.

عادل دریس با اشاره به اینکه بندر امام خمینی(ره) به عنوان بندر تخصصی ورود کالاهای اساسی کشور در چند دهه اخیر بیشترین سهم از تجارت این کالاها را به خود اختصاص داده است، بیان داشت:  کالاهایی همچون گندم، ذرت، سویا، جو، برنج، شکر و روغن مهم‌ترین کالاهای وارداتی که در سبد تجاری بندرامام‌خمینی(ره) است.

وی افزود: سهم  مجتمع بزرگ بندری امام‌خمینی(ره) در بازار واردات کالاهای اساسی کشور را بالای ۷۰ درصد است که این عدد نشان از اهمیت بندرامام‌خمینی(ره) در تامین معیشت و مایحتاج روزمره کشور دارد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام‌خمینی(ره) در تبیین علل برخورداری این بندر بزرگ تجاری از این جایگاه ممتاز تصریح کرد: از مهم‌ترین دلایل و مزیت‌های بندرامام‌خمینی(ره) در کسب این جایگاه،  چند دهه فعالیت به عنوان هاب غلات منطقه و ایجاد زیر ساخت‌های لازم اعم از زیر ساخت‌های تجهیزاتی و انبار کالا بوده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، فعالیت سایت‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به منظور نگهداری غلات، وجود پایانه تخصصی تخلیه و بارگیری غلات با برخورداری از پیشرفته‌ترین تجهیزات تخصصی جهت ارتقاء نرخ سرعت تخلیه و بارگیری از دیگر مزیت‌های بندرامام‌خمینی(ره) در جهت جذب صاحبان کالاهای اساسی بوده است.

عادل دریس در خصوص برنامه های آتی بندرامام‌خمینی(ره) برای توسعه جابجایی کالاهای اساسی خاطر نشان ساخت:  در سال جاری به منظور حفظ این جایگاه و ارتقاء خدمت‌رسانی پروژه ساماندهی زیر ساخت‌های حمل ریلی در دستور کار قرار گرفته است که می‌تواند در آینده علاوه بر کاهش بهای تمام شده کالا در جهت رفع برخی از معضلات حمل جاده‌ای همچون کاهش تصادفات و آلودگی‌های زیست‌محیطی نیز تاثیر گذار باشد.
انتهای پیام/*

https://biknews.ir/5853کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/5853/سهم-۷۰-درصدی-بندرامام‌خمینیره-در-جاب/کپی شد!