علی گلمرادی طرح شفافیت آراء نمایندگان مجلس را امضاء نکرد!

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز (چهارشنبه ۱۴ شهریور) قوه مقننه، در جریان بررسی طرح یک فوریت الحاق دو تبصره به ماده ۱۱۹ قانون آیین‌نامه داخلی پارلمان با ۵۹ رأی موافق، ۱۰۸ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در جلسه مخالفت کردند.

بر اساس این گزارش بهارستان‌نشینان با علنی بودن نتایج رای‌گیری طرح مذکور نیز مخالفت کردند.

طرح شفافیت آراء نمایندگان مجلس چگونه به صحن علنی آمد؟

این طرح برای نخستین بار سال گذشته از سوی محمد جواد فتحی نماینده تهران و عضو فراکسیون امید مطرح شد که هیچگاه در دستور کار مجلس قرار نگرفت. حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر و عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در راستای بهبود شیوه های قانون گذاری طرح شفافیت آرای نمایندگان را تهیه و تقدیم هیات رییسه کرد.

محمد جواد فتحی، نماینده تهران به عنوان طراح طرح اولیه اعلام کرد که طرح وی با طرح حاجی دلیگانی ادغام شده و در مجموع ۳۸ نفر طرح اول و ۱۲۰ نفر دیگر نیز بعد از ادغام آن را امضا کردند.

در این راستا عنوان شده طرح ۲ فوریتی دیگری با عنوان «شفاف سازی فعالیت‌های نمایندگان در مجلس» توسط مجتبی ذوالنوری تهیه شده تا براساس آن همه فعالیت نمایندگان در مجلس و کمیسیون‌ها برای مردم مشخص شود؛ این طرح با ۱۹۰ امضا تقدیم هیات رئیسه مجلس شده است.

متن طرح الحاق دو تبصره به ماده ۱۱۹ قانون آیین‌نامه داخلی

متن طرح الحاق دو تبصره به ماده ۱۱۹ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

تبصره ۱- در تمام مواردی که به موجب این قانون رأی‌گیری به عمل می‌آید و مصادیق آن در ماده ۱۲۱ مشخص گردیده، جهت اطلاع مردم اسامی نمایندگان موافق، مخالفت و ممتنع، منتشر می‌شود. بدین منظور علاوه بر درج اسامی در مشروح مذاکرات، هیأت رئیسه موظف است نسبت به ایجاد سامانه الکترونیکی به طوری که قابلیت دسترسی به آن برای آحاد ملت فراهم باشد اقدام نماید.

تبصره ۲- در موارد استثنایی با تقاضای ۱۵ نفر از  نمایندگان مجلس و با رأی موافق اکثریت مطلق حاضران، رأی‌گیری به صورت مخفی انجام می‌شود.

جلیل مختار، حبیب الله کشت‌زر، سهراب گیلانی، سید راضی نوری، عامر کعبی، عباس پاپی زاده، علی ساری، غلامرضا شرفی، فریدون حسنوند و هدایت الله خادمی ۱۰ نماینده‌ای بودند که از جمع نمایندگان خوزستان موافق این طرح بودند.

۸ نماینده خوزستان که مخالف طرح بودند

همایون یوسفی، علی گلمرادی، اقبال محمدیان، قاسم ساعدی، جواد کاظم‌نسب، مجید ناصری‌نژاد، علی‌عسکر ظاهری و عبدالله سامری نیز ۸ نماینده‌ای بودند که به طرح مذکور رأی موافق ندادند.

حاجی دلیگانی در توئیتر در واکنش به این رأی نمایندگان مجلس می‌نویسد: نباید به تعداد امضاهای این طرح دل خوش باشیم چرا که برخی از نمایندگان به خود بنده گفتند از روی رودربایستی طرح را امضا کردند.

https://biknews.ir/5977کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/5977/علی-گلمرادی-طرح-شفافیت-آراء-نمایندگان/کپی شد!