طرح سوال از شهردار بندر امام خیمنی(ره) کلید خورد

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از تسنیم ، شهردار غیربومی و غیرساکن، وضعیت نابه‌سامان در مدیریت شهری، عدم شفافیت مالی شهرداری بندر امام خمینی(ره)، بدهی رو به افزایش شهرداری، عدم اولویت‌سنجی در پروژه‌های شهری و ایجاد پروژه‌های غیرکارشناسی و با هزینه‌ی بالا، عدم پرداخت حقوق معوق کارگران شهرداری، ره‌آورد شهردار بندر امام خمینی(ره) برای شهر است.

ماه گذشته، فرماندار شهرستان بندرماهشهر در خصوص عدم سکونت شهردار بندر امام خمینی(ره)، اظهار داشت: دو نامه و اخطار برای شهردار و شورای شهر بندر امام خمینی(ره) درباره  عدم سکونت شهردار در شهر، ارسال شده است و در حال پیگیری موضوع عدم سکونت شهردار هستم.

بیشتر بخوانید:

دومینوی بی‌قانونی مسئولان در بندر امام‌خمینی(ره)

فرج‌اله کردزنگنه در این خصوص اظهار داشت: یک نامه درباره عدم سکونت شهردار در شهر و یک نامه برای طرح سوال از شهردار در خصوص وضعیت نابه‌سامان مدیریت شهری به رئیس شورای شهر، ارائه کردمکه موضوعات مطرح شده در این نامه‌ها در اولین جلسه فوق‌العاده شورای شهر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: محتوای این نامه‌ها درباره عدم سکونت شهردار در شهر، وجود چاله‌های گسترده در خیابان‌ها ، آب‌گرفتگی گسترده معابر شهری بعد از بارندگی، عدم اجرای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و قدیمی، عدم رعایت و اجرای طرح ‌طبقه‌بندی حقوق کارگران و بستن قرارداد با پیمانکاران بدون سابقه‌کاری است.

کردزنگنه با انتقاد از نحوه اجرای قراردادهای جدید شهرداری بندر امام خمینی(ره)، بیان کرد: قرارداد جدید شهرداری با شرکت‌های ناشناخته انعقاد شده است و با وجود گذشت حدود پنج ماه از شروع قرارداد و علی‌رغم گرفتن پول هنوز هیچ‌گونه تجهیز کارگاهی توسط پیمانکاران شهرداری صورت نگرفته است.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه و مالی‌اداری شورای شهر بندر امام خمینی(ره) درباره ارائه گزارش‌های مالی شهرداری به شورای شهر، عنوان کرد: تاکنون هیچ گزارشی در خصوص عملکرد شش ماهه نخست سال ۹۷ و گزارش حسابرسی بدهی ۱۳۰ میلیاردی به شورای شهر ارسال نشده است.

کردزنگنه با اشاره به دلایل مخالفت با اجرای پروژه‌های بزرگ شهری، عنوان کرد: بدهکاری شهرداری بندر امام خمینی(ره) در حال افزایش است و باید اولویت شهرداری با پروژه‌های کم‌هزینه‌تر نظیر ساماندهی وضعیت شهرسازی و زیباسازی شهری باشد و با اجرای پروژه‌های بزرگ شهری تا زمان صفر شدن وضعیت بدهی مالی شهرداری و تامین مالی پروژه‌ها، مخالف هستم.

وی افزود: اموال شهرداری به‌خاطر بیکاری و ندادن حقوق پرسنل و کارگران به سرقت می‌رود ما باید ابتدا هزینه زندگی کارگران را تامین کنیم تا بتوانند  کارها را انجام دهند و نمی‌توانیم پروژه‌های میلیاردی نظیر پروژه غیرکارشناسی زیرگذر بازار و پروژه آیت‌الله سعیدی را اجرا کنیم.

عضو شورای شهر بندر امام خمینی(ره) با انتقاد از عدم رسیدگی به کارخانه آسفالت شهرداری بندر امام خمینی(ره)، عنوان کرد: در دوره اول شورای شهر کارخانه آسفالت شهرداری بودجه شهر را از طریق فروش آسفالت به شهرهای همجوار تامین می‌کرد ولی اکنون کارخانه آسفالت حداکثر با ۱۰ درصد ظرفیت کار می‌کند که فقط می‌تواند کارهای لکه‌گیری شهری را انجام دهیم.

کردزنگنه در پایان گفت: شهردار بندر امام خمینی(ره) توانمند نیست و مشاوره‌های خوبی در موضوعات مختلف نظیر ساخت‌وساز، ورزشی، فرهنگی، ساختمانی، عمرانی و اجتماعی، ندارد و از پیشکسوتان این حوزه‌ها به‌خوبی استفاده نمی‌کند.

انتهای پیام/*

https://biknews.ir/6243کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/6243/طرح-سوال-از-شهردار-بندر-امام-خیمنیره-ک/کپی شد!