مطالبات نافرجام کارگران خدمات شهری شهرداری بندر امام‌خمینی(ره)

به گزارش خبر بندرامام خمینی (ره) به نقل از تسنیم ، عدم پرداخت حقوق،  واریز نشدن بیمه کارگری و عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل توسط پیمانکاران شهرداری بندر امام خمینی(ره) طی سال‌های اخیر موجب اعتراض‌های کارگران شهرداری بندر امام خمینی(ره) شده است.

یکی از کارگران خدمات شهری شهرداری بندر امام خمینی(ره) در این‌ خصوص اظهار داشت: طی سال جاری برای چهارمین بار است که جهت پرداخت حقوق اعتراض می‌کنیم ولی با بی‌تفاوتی مسئولان شهری، شهرداری و شورای شهر بندر امام خمینی(ره) مواجه می‌شویم.

وی افزود: پنج ماه حقوق معوق داریم که سه ماه آن مربوط به پیمانکار قبلی است و دو ماه آن مربوط به پیمانکار جدید است. حق بیمه‌ کارگران پرداخت نشده است و فرزندان بیمار خود را نمی توانیم نزد پزشک ببریم.

بیشتر بخوانید:
دومینوی بی‌قانونی مسئولان در بندر امام‌خمینی(ره)
طرح سوال از شهردار بندر امام خیمنی(ره) کلید خورد
کارگران شهرداری بندر امام خمینی(ره) در فشار معیشتی هستند

می‌گویند مطالبات خود را از شهردار قبل طلب کنید

یکی دیگر از کارگران خدمات شهری درباره پاسخ شهردار به عدم پرداخت حقوق کارگران، عنوان کرد: شهردار در پاسخ به مطالبات ما عنوان می‌کند که بدهی شهردار قبلی مربوط به شهرداری نیست و باید از شهردار قبل طلب کنید .

وی افزود: طرح طبقه‌بندی مشاغل در شهرداری اجرا نشده است فقط موقع بارندگی و برگزاری جشن‌ها از نیروهای خدمات توقع دارند و مظلوم‌ترین قشر نیروهای خدمات شهرداری هستند. جزای کارگران ثروتمندترین شهر ایران این است که کارگران بدون حقوق باشند؟

شهرداری بندر امام خمینی(ره) توسط پیمانکاران احاطه شده است

یکی از کارگران خدمات شهری با اعتراض به وضع گرانی‌های اجناس بازار، بیان کرد: با این وضع گرانی نباید حقوق کارگران را افزایش دهند؟! حقوق یک میلیون و دویست هزار تومانی کفاف زندگی کارگران با افراد نان‌خور را نمی‌دهد.

وی افزود: آیا شهر بندر امام خمینی(ره) با وسعت کم باید پنج پیمانکار خدمات شهری و فضای سبز داشته باشد، شهرداری بندر امام خمینی(ره) توسط پیمانکاران احاطه شده است.

فرج اله کرد زنگنه رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه و ادارای‌مالی شورای شهر با حضور در میان کارگران خدمات شهرداری، بیان داشت: درباره مطالبات کارگری حق با شماست و حرف شما کاملا درست است ولی از شما تقاضا می‌کنم منزل تشریف ببرید و سه نفر از بین خود انتخاب کنید و اجازه بدهید مشکل را از طریق شهردار پیگیری کنم با جمع‌شدن و سروصدا کردن کار به جایی نمی‌رسد.

محمد عبیاوی شهردار بندر امام خمینی(ره) حاضر به پاسخگویی درباره مطالبات کارگران خدمات شهری بندر امام خمینی(ره) نشد.

انتهای پیام/*

https://biknews.ir/6327کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/6327/‌‌اعتراض‌های-بی‌نتیجه-کارگران-خدم/کپی شد!