واریز ۶۰۰ هزار تومان به حساب حقوق کارگران و بازنشستگان تا پایان سال

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از تسنیم ، محمدحسن زدا،‌ معاون بیمه ای سازمان تأمین اجتماعی درباره بسته حمایت غذایی به بازنشستگان و بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: در حال حاضر درگیر طرح بسته غذایی برای افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستیم.

وی افزود: پیشنهادهای مختلفی درباره توزیع بسته غذایی مطرح شده بود که یکی از آنها این بود که اسامی افراد مشمول بسته غذایی را به سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارسال کنیم و از آن طریق اقدامات لازم انجام شود و پیشنهاد دیگر این بود که سازمان تأمین اجتماعی این موضوع را پیگیری و اقدامات لازم را انجام دهد و درنهایت نیز قرار شد سازمان تأمین اجتماعی به افراد واجد شرایط و تحت پوشش خود بسته حمایتی غذایی را اختصاص دهد.

مشمولان طرح بسته غذایی در تامین اجتماعی شناسایی شدند

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی گفت: در حال حاضر ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته،‌ از کارافتاده و بازماندگانی که دریافتی آنها زیر ۳ میلیون تومان باشد، شناسایی شده‌ است و در مرحله اول ۲۰۰ هزار تومان نقدی به حسابشان واریز می‌شود و در مرحله بعدی نیز احتمالا به آنها کالا تعلق می‌گیرد.

کالایی را تحمیل نمی‌کنیم

وی افزود: پیشنهادهایی داده شده تا با فروشگاه‌های زنجیره‌ای مذاکره‌ کنیم و سبدی از کالاهای متنوع را شناسایی کنیم تا بازنشستگان و افرادی که مشمول این بسته غذایی می‌شوند اختیار داشته باشند و بتوانند کالاهایی که نیاز دارند را انتخاب کنند به عنوان مثال ۳۰ قلم کالا وجود داشته باشد و این افراد بتوانند هر کدام را که نیاز زندگی‌شان است تهیه کنند و کالایی را تحمیل نکنیم.

زدا در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در چه زمانی این مبلغ پرداخت می‌شود، گفت: با توجه به اینکه سیستم پرداختی سازمان تامین اجتماعی در ماه یکبار است احتمالا با حقوق پرداخت خواهد شد.

بیمه شدگانی که زیر ۳ میلیون دریافتی دارند بسته غذایی می‌گیرند

وی بیان داشت: گروه دومی که مشمول این بسته غذایی می‌شوند بیمه شدگان شاغل سازمان تأمین اجتماعی هستند که درآمد آنها زیر ۳ میلیون تومان است این افراد شناسایی شدند و به هر خانواده یک بسته تعلق می‌گیرد.

به هرخانواده یک بسته غذایی داده می‌شود

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه اگر در یک خانواده دو شاغل وجود داشته باشد که هر کدام زیر ۳ میلیون تومان درآمد دارند و در مجموع درآمدشان به بیش از ۳ میلیون تومان می‌رسد آنها نیز مشمول دریافت این بسته غذایی می‌شوند یا خیر، گفت: بنا براین است که هر خانواده یک بسته بگیرد و درآمدها جمع زده نمی‌شود اگر یک مستمری‌بگیر زیر ۳ میلیون تومان درآمد داشته باشد و اعضای خانواده‌اش نیز شاغل باشند به آن خانواده یک بسته تعلق می‌گیرد.

وی گفت: مقرر شده هر خانواده تا پایان سال۶۰۰ هزار تومان بسته حمایتی دریافت کند که ۳ تا ۲۰۰ هزار تومان می‌شود، برای سال بعد نیز باید هیات دولت و رئیس جمهور تصمیم بگیرد.

زدا در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه منابع این پول چطور تامین می‌شود  گفت: این بودجه از محل افزایش نرخ ارز تامین شده است و نقدا قرار است به سازمان پرداخت شود و جزو دیون این سازمان محسوب نمی‌شود و اگر نقد نبود سازمان امکان پرداخت آن را نداشت.

وی درباره زمان پرداخت قطعی آن نیز گفت: منتظر نظرات مقامات در این خصوص هستیم.

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی افزود: در زمان مرحوم نوربخش بحث‌ها و پیشنهادهای زیادی درخصوص نحوه توزیع بسته غذایی صورت گرفت تا بتوانیم میزان ریالی این بسته را از ۲۰۰ هزار تومان افزایش دهیم که امیدواریم پیشنهادات در این خصوص مجددا بررسی شود.

افرادی که بسته دریافت نمی‌‌‌کنند به سایت‌های اعلامی مراجعه کنند

وی گفت: ما در حال حاضر حساب هدفمندی بیمه‌شدگان را داریم و کسانی که تحت هر شرایطی استحقاق دریافت این بسته را داشتند ولی دریافت نکرده‌اند می‌توانند در مرحله بعد به سایت‌هایی که اعلام خواهد شد مراجعه کنند و اعتراض خود را ثبت کنند تا مورد بررسی قرار بگیرد.

زدا با اشاره به اینکه این اقدام کار بسیار بزرگی است و می‌توانم با اطمینان خاطر بگویم که قطعاً مشکلی نخواهیم داشت گفت: تامین اجتماعی مرد کارهای بزرگ است و در حال حاضر ما سیستمی کاملا پیشرفته و کامل داریم.

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی گفت: بازنشستگان، ازکار افتادگان، بازماندگان، مستمری‌بگیران و بیمه شدگانی که درآمد کمتر از ۳ میلیون تومان دارند مشمول دریافت بسته غذایی ۲۰۰ هزار تومانی می‌شوند.

انتهای پیام/*

https://biknews.ir/6333کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/6333/واریز-۶۰۰-هزار-تومان-به-حساب-حقوق-کارگر/کپی شد!