ارتقای توان مقابله با حملات سایبری در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره)

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: این مانور با هدف ارزیابی میزان پایداری و تداوم  آن دسته از کارکردهای ضروری در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) که وابسته به فضای سایبری کشور است در شرایط قطع اینترنت و سرویس‌های وابسته به آن در حوزه حمل و نقل دریایی کشور به صورت همزمان با سازمان بنادر و دریانوردی و بندر شهید رجایی انجام گردید.

عادل دریس افزود: مراحل مختلف این مانور حسب سناریوی طراحی شده‌ی این مانور سایبری با حضور نمایندگان پدافند غیرعامل کشور، نماینده فاوا و نماینده مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و HSE سازمان بنادر و دریانوردی به صورت موفقیت آمیز به اجرا درآمد.

وی همچنین ضمن تاکید بر حفظ آمادگی‌های لازم در تمام زمینه‌ها  از جمله کاهش مخاطرات قطع اینترنت اظهار داشت: ضرورت پرداختن به بحث پدافند غیرعامل و ایجاد آمادگی‌های لازم در برابر تهدیدات خارجی در شرایط کنونی بیشتر احساس می‌شود. لذا این موضوع در دستور کار این  اداره کل قرار گرفته و تمامی مدیران و کارشناسان آن می‌بایست با جدیت لازم توجه بیشتر و مضاعفی به  اصل مهم پدافند غیرعامل در فرآیند‌های جاری کاری داشته باشند.

در ادامه ی برگزاری این مانور نمایندگان سازمان پدافند غیرعامل کشور به تشریح اهمیت و اهداف رزمایش پرداختند.

یادآور می شود طی این مانور مطابق سناریوی تدوین شده گروه های اجرایی در حوزه های مختلف وظایف خود را انجام  داده و میزان آمادگی و نحوه مقابله و نقاط قابل بهبود آن ارزیابی گردید.

انتهای پیام/*

https://biknews.ir/6377کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/6377/ارتقای-توان-مقابله-با-حملات-سایبری-در-م/کپی شد!