ترسیم چشم اندازی برای تولید برق خورشیدی در منطقه اقتصادی پتروشیمی بندر امام خمینی(ره)

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، سیدامید شهیدی‌نیا در حاشیه مراسم افتتاحیه ممیزی و استقرار نظام مدیریت انرژی اظهار داشت: مدیریت انرژی یکی از مسائل مهمی است که هم در بعد اقتصادی و هم در بعد عملیاتی در عملکرد سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی حائز اهمیت است.
وی افزود: رویکرد ISO ۵۰۰۰۱:۲۰۱۱ باید در کل کشور دنبال و فرهنگ کنترل و مدیریت انرژی باید در همه سطوح پیاده‌سازی شود.
شهیدی‌نیا درباره فعالیت‌های کنترل مصرف انرژی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی،شهیدی عنوان کرد: ظرف دو سال گذشته در سازمان خود تلاش کردیم تا فرهنگ استفاده مناسب از انرژی را نهادینه کنیم و در این زمینه فعالیت‌هایی نیز جهت کنترل مصرف انرژی صورت گرفته است؛ تاکنون در زمینه رفع اشکالات اولیه در سازمان خود موفقیت‌های خوبی کسب کرده‌ایم.
وی ادامه داد: در بحث انرژی‌های تجدیدپذیر که می‌تواند به عنوان یک راهبرد اصلی در کشور دنبال شده و جایگزین انرژی‌های فسیلی شود.
شهیدی‌نیا تاکید کرد: حرکت خوبی را آغاز کردیم و چند ماه پیش یک نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۲۰ کیلووات ساعت را به صورت آزمایشی ایجاد کردیم که در حال حاضر فعال است و برق تولیدی آن را به شبکه سراسری برق انتقال می‌دهیم.
وی افزود: با توجه به شرایط اقلیمی و استعدادی که استان خوزستان دارد، قابلیت استفاده از انرژی‌های خورشیدی دارای ظرفیت توسعه بالایی است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی درباره برنامه‌های آتی این سازمان بیان داشت: در برنامه بعدی سازمان، ایجاد یک نیروگاه ۱۰۰ کیلوواتی را در مرحله طراحی و مطالعه داریم و امیدواریم در فاز بعدی این نیروگاه را بعنوان یک طرح آزمایشی برای استفاده‌های صنعتی به شرکت‌های منطقه معرفی کنیم تا شرکت‌های منطقه هم به نوعی به سمت تولید انرژی خورشیدی به نیروی برق تشویق شوند.
وی افزود: امروز سیستم مدیریت انرژی سازمان ما ممیزی می‌شود و در صورت موفقیت در این ممیزی، گواهینامه‌ی آن را هم دریافت می‌کنیم.
شهیدی‌نیا تاکید کرد: اگر چه رویکرد ما در ورود به سیستم‌های مدیریت کیفیت، دریافت گواهینامه نبوده و نخواهد بود؛ و امید داریم در عمل در مسیری قدم برداریم که روح مدیریت انرژی را در تمامی ساختار سازمان‌ داشته باشیم.

سید امید شهیدی‌نیا درباره مدیرت انرژی بیان کرد: در حال حاضر فضای عمومی کشور به سمت و سویی می‌رود که هر روز اهمیت مدیریت انرژی بیشتر می‌شود؛ کاری که ما انجام می‌دهیم در همین مسیر فکری است؛ اگر چه سعی کرده‌ایم یک گام هم از این روند جلوتر باشیم.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در پایان گفت: از کلیه همکاران خود انتظار دارم توصیه‌ها و راهکارهای سیستم مدیریت انرژی را به مثابه یک راهنما برای زندگی بهتر نگاه کنند و از فردفرد ایشان می‌خواهم تا در این مقوله خود را به عنوان یک ممیز و کارشناس انرژی تلقی کنند و سعی کنند در حیطه اختیارات و وظایف خود این کنترل و بهبود را ایجاد نمایند؛ چرا که تنها در آن صورت است که هم افزایی جمعی به نتیجه خوبی خواهد رسید.
انتهای پیام/*

https://biknews.ir/6540کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/6540/ترسیم-چشم-اندازی-برای-تولید-برق-خورشید/کپی شد!