سازمان‌های مردم نهاد واسط بین مردم و حکومت هستند

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از روابط عمومی فرمانداری بندرماهشهر، محسن بیرانوند در جلسه سازمان‌های مردم نهاد شهرستان بندرماهشهر اظهار داشت: هدف از برگزاری جلسات این است که در حوزه آسیب‌های اجتماعی شرایط در وضعیتی است که ما به عنوان دولت به تنهایی قادر به حل همه آنها نیستیم و نیازمند کمک سازمان‌های مردم نهاد هستیم.
وی افزود : سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند قسمت‌هایی از مشکلات و معضلات اجتماعی را که دولت نمی‌تواند پوشش دهد، رصد نمایند و اقدام به برطرف نمودن آن کنند و در واقع جایگاه سازمان‌های مردم نهاد واسط بین مردم و حکومت هستند.
بیرانوند با تاکید بر حمایت از دستگاه‌های دولتی از سازمان‌های مردم نهاد شهرستان بیان کرد: از تمام دستگاه‌های دولتی، خدمات‌رسان، فرهنگی و اجتماعی می‌خواهم که همکاری‌های لازم را با سازمان‌های مردم نهاد علی‌الخصوص در حوزه فرهنگ‌سازی داشته باشند.
فرماندار بندرماهشهر با اشاره به برخی از نقش‌آفرینی سازمان‌های مردم نهاد در حوزه فرهنگ‌سازی، عنوان کرد: یکی از مواردی که قطعا ورود سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند در حل آن کمک کند تیراندازی‌های مناسبتی در مراسم‌های طوایف در سطح شهرستان است.
وی افزود: معتقدم که محدودیت‌های امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی به تنهایی نمی‌تواند این مشکل را حل کند و اینکار فقط با فرهنگ‌سازی قابل حل است که بخش عمده این وظیفه بزرگ به عهده سازمان‌های مردم نهاد است.
بیرانوند با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد محیط زیست شهرستان، پویش‌های خوبی را شروع کرده‌‌اند، بیان داشت: در حال احداث یک باغ موزه محیط زیست در شهرستان هستیم که بزرگترین و منحصر به فردترین باغ موزه کشور به مساحتی بالغ بر ۱۴ هکتار است.
وی در ادامه به معرفی بخشی از پروژه‌های مصوب که با شورای راهبردی در سطح شهرستان در حال احداث و یا کلنگ‌زنی است، پرداخت.
بیرانوند در پایان خطاب به مدیران سازمان‌های مردم نهاد گفت: از نظر من شما فعالین اصلی اجتماعی هستید نه برخی از افراد و گروه‌ها که در فضای مجازی هر نوع اقدامی را انجام می‌دهند و اگر شما میدان را خالی کنید فضا را برای اینگونه افراد ناموجه، باز خواهید کرد.

پیش از سخنان بیرانوند مدیران سازمان‌های مردم نهاد ضمن تشکر از فرماندار به دلیل رشد و توسعه این سازمان‌ها در دوران مدیریت بیرانوند به بیان برخی مشکلات و معضلات شهری پرداختند.
انتهای پیام/*

https://biknews.ir/6651کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/6651/سازمان‌های-مردم-نهاد-واسط-بین-مردم-و-ح/کپی شد!