روستایی ولی‌عصر بندرامام‌خمینی (ره) فاقد امکانات اولیه زندگی است+فیلم

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از تسنیم ، روستای شهرک ولی عصر بندر امام خمینی(ره) معروف به شهرک گاما تا قبل از سال ۹۶ به صورت سکونتگاه غیررسمی شناخته می شد و طرح های مختلفی از سوی مسئولان شهری برای این روستا ارائه شد. سرانجام بعد از کش و قو س های فراوان با پیگیری های بخشدار بندر امام خمینی(ره) در سال ۹۶ با گرفتن کد تقسیمات کشوری به صورت رسمی به عنوان روستای شهرک ولی عصر بندر امام خمینی(ره) معرفی شد.

در روستای شهرک ولی عصر به دلیل اینکه در سال های گذشته به عنوان سکونتگاه غیررسمی بوده و به جز برق هیچ امکانات زیرساختی در آن انجام نشده و روستا فاقد امکانات اولیه زندگی است.

احمد بویزیل از ساکنان روستای ولی عصر بندر امام خمینی(ره)، اظهار داشت: بخش عمده ساکنان روستا جنگ زده هستند و جمعیت روستا ولی عصر معروف به شرکت گاما بالغ بر ۴۰۰ خانوار است.

وی افزود: برق کشی استاندارد تنها امکانات موجود در روستا است ولی سایر امکانات اولیه موردنیاز زندگی نظیر بهداشتی، درمانی، آب شرب بهداشتی، فاضلاب شهری، خدمات روستایی، گاز و تلفن وجود ندارد.

بویزیل درباره خدمات روستایی، عنوان کرد: نظافت معابر توسط شهرداری بندر امام خمینی(ره) انجام نمی شود و تنها کاری که شهرداری بندر امام خمینی(ره) انجام می دهد خالی کردن سه بار در هفته سطل های زباله است و به غیر از خیابان مدرسه، مابقی خیابان ها آسفالت نیستند.

وی افزود: روستا در مسیر جاده اصلی بندرامام خمینی(ره) و بندرماهشهر قرار دارد و خودروها با سرعت در این مسیر تردد می کنند و هیچ پلی برای تردد از بلوار برای ساکنان و به طور ویژه برای دانش آموزان، وجود ندارد و سبب تصادف ساکنان روستا با خودروهای عبوری شده همچنین وعده مسولان شهری برای زدن پل تاکنون محقق نشده است.

احمد بویزیل درباره خدمات درمانی و بهداشتی روستا بیان کرد: روستا فاقد خانه بهداشت و درمانگاه است و اگر کسی مریض شود باید به بندر امام خینی(ره) یا ماهشهر برود.

وی افزود: از آنجایی که اکثر ساکنان روستا، بی بضاعتی بوده و خودرو ندارند، زمان می برد تا خود را به مرکز درمانی برسانند و دو سال پیش مادرم بد حال شد تا خودرو پیدا کنم و او را به مرکز درمانی برسانم طول کشید و زیر پل آزادراه خلیج فارس، فوت کرد.

بویزیل درباره آب شرب بهداشتی و سیستم فاضلاب روستایی بیان داشت: ساکنان روستا از آب خام خط انتقال آب جنوب شرق که از بندرامام خمینی(ره) به ماهشهر می رود، برای شتشو استفاده می کنند و آب شرب بهداشتی را خریداری می کنند.

وی افزود: روستا فاقد دفع فاضلاب شهری است و از آنجایی که سطح روستا از جاده اصلی پایین تر است در هنگام بارندگی زیاد، منازل به زیر آب می روند.

بویزیل در ادامه بیان کرد: روستا فاقد سیستم دفع آب های سطحی است و تنها سیستم دفع آب سطحی مربوط به فاز یک است که جوابگوی حجم بالای بارندگی نیست.

احمد بویزیل درباره مدارس روستا عنوان کرد: روستا ۴۰۰ خانوار داشته اما تنها یک مدرسه دوره ابتدایی آن هم برای دختران و پسران دارد و دانش آموزان دوره های متوسطه باید به ماهشهر یا بندر امام خمینی(ره) بروند.

وی در پایان گفت: توقع داریم مسئولان شهری و شهرستانی نگاه ویژه برای رفع مشکلات روستای شهرک ولی عصر داشته باشند و روستا را از محرومیت نجات دهند.

در ادامه فیلم و تصاویر را در خبر بندر امام خمینی(ره) ببینید:

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/7010کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/7010/روستایی-ولی‌عصر-بندرامام‌خمینی-ره-ف/کپی شد!