خوداتکایی، تولید صادرات محور و توجه به محیط زیست؛ دستاوردهای پتروشیمی امیرکبیر درسال ۹۷

به گزارش سرویس اقتصادی خبر بندر امام خمینی(ره)،  شرکت پتروشیمی امیرکبیر ابتدای سال ۹۷ را در کنار تلاش و همت برای تولید بی وقفه و استفاده بهینه از ظرفیت های تولیدی، با اجرای چند پروژه مدیریتی تجربه کرد، استقرار سیستم مدیریت ایمنی PSM  به منظور پیشگیری و کنترل حوادث، پرورش مدیران بر اساس نظام شایستگی و اجرای رویکرد مربیگری و اجرای پروژه ارزیابی ریسک و مخاطرات شغلی در پتروشیمی امیرکبیر  از جمله این پروژه ها بود.

در ادامه فعالیت ها، عملیات استقرار سیستم مدیریت ریسک سازمانی در پتروشیمی امیرکبیر انجام شد، همچنین آغاز فرآیند تعدیل مدارک کارکنان شرکت یکی دیگر از رویدادهای سال ۹۷ برای کارکنان بود که این فرآیند در بهمن ماه به کار خود پایان داد.

 برگزاری مراسم تقدیر از محیط یاران برای اولین بار در بندرماهشهر تجربه دیگر پتروشیمی امیرکبیر درسال ۹۷ بود که در این مراسم از سوی سازمان حفاظت محیط زیست استان خوزستان این شرکت به عنوان شاخص ترین مجتمع پتروشیمی منطقه در حمایت از فعالان محیط زیست معرفی شد.

راه اندازی مرکز دیجیتال پتروشیمی امیرکبیر و بهره برداری از پروژه خرید، نصب و راه اندازی سیستم نظارت تصویری پتروشیمی امیرکبیر در واحدهای عملیاتی و  راه اندازی سیستم مکانیزه مکاتبات اداری جدید  از جمله اقدامات این پتروشیمی در حوزه زیرساخت ها در سال ۹۷ محسوب می شود.

رشد ۱۰۰ درصدی صادرات پتروشیمی امیرکبیر در سال ۹۶ و رکورد سودآوری در سال ۹۷

صادرات ۲۱ هزار تن محصول در سال و رشد ۱۰۰ درصدی صادرات پتروشیمی امیرکبیر در سال ۹۶ نسبت به سال گذشته نشان از اقدامات جدی برای اجرای استراتژی‌های راهبردی بود، این شرکت نیز با حضور در بیش از ۱۰ نمایشگاه‌ بین المللی از جمله چاینا پلاست، هند، ترکیه، روسیه، عرب پلاست و کنفرانس  GPCA  رشد مشتریان صادراتی خود را در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ به میزان ۳۶ درصد افزایش داد.

 این موفقیت ها در کنار تامین و ذخیره سازی اقلام درسال ۹۶ و رشد ۲۰ درصدی سود پتروشیمی امیرکبیر حاصل شد که در جلسه مجمع عمومی عادی سالانه رکورد سودآوری این شرکت گزارش شود.

اجرای پروژه ERP در سطح مجتمع با هدف یکپارچه سازی فرآیندهای سازمان

از دیگر موفقیت های پتروشیمی امیرکبیر درسال ۹۷ در حوزه مدیریتی می توان به اجرای پروژه ERP در سطح مجتمع با هدف یکپارچه سازی فرآیندهای سازمان و افزایش بهره وری، آغاز پروژه استقرار مدیریت ریسک سازمانی مبتنی بر استاندارد ایزو ۳۱۰۰۰ در شرکت، پروژه بازنگری و تدوین برنامه ریزی استراتژیک و عملیاتی در پتروشیمی امیرکبیر و  همچنین استقرار کانون های ارزیابی (ASSESSMENT CENTER)  در شرکت به منظور پرورش و توانمندسازی کارکنان اشاره کرد.

 تست موفقیت آمیزکاتالیستBCEH100 درواحد HD پتروشیمی امیرکبیر و تولید محصول EX6 در حضور نمایندگان شرکت چینی سینوپک تجربه دیگر این شرکت در سال ۹۷ بود تا بدین وسیله ضمن ارتقاء کیفیت محصول از تولید لجن کاتالیست که از آلاینده های محیط زیستی بوده و در فرآیند تولید کاتالیست های THT تولید می گردد، جلو گیری به عمل آید و یک گام دیگر در صنعت سبز برداشته شود .

اجرای نظام جامع مدیریت فرآیندها در پتروشیمی امیرکبیر، ارزیابی سطوح بلوغ مدیریت دانش و تشکیل کارگروه فنی سیستم مدیریت ایمنی فرآیند و صرفه اقتصادی ۱۷۵ میلیارد ریالی حاصل از اجرای پیشنهادات کارکنان در سال ۹۷ از دیگر دستآوردهای شرکت در حوزه مدیریتی به شمار می رود.

 ارسال محموله ۳۷۵ تنی پتروشیمی امیرکبیر برای اولین بار از طریق ریلی

مدیرکل راه آهن کشور و هیئت همراه از زیرساخت های ریلی شرکت در تابستان سال ۹۷ بازدید کردند که رایزنی های انجام شده در این بازدید، موجب کسب موفقیت بارگیری و ارسال محموله ۳۷۵ تنی این پتروشیمی با قطار به مقصد تهران و بندر امام خمینی(ره) در مهر ماه سال جاری شد.

 برگزیده شدن به عنوان واحد نمونه صنعتی سال ۹۶ استان خوزستان و پذیرش برش سنگین نفتالین پتروشیمی امیرکبیر در بورس انرژی ادامه موفقیت ها در سال ۹۷ بود که حاصل تلاش کارکنان برای رشد و تعالی این شرکت می باشد.

 صرفه جویی اقتصادی ۳۵ میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریالی در حمایت از کالای ایرانی  و خوداتکایی در ساخت قطعات

اما از افتخارات این شرکت برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و حمایت دانش و کالای ایرانی می توان به صرفه جویی اقتصادی ۳۵ میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریالی در خودکفایی استفاده از اقلام ایرانی، ساخت دستگاه تست شیرهای اطمینان و خلاءشکن پتروشیمی امیرکبیر و بروزرسانی دستگاه BORING MACHINE و بازگشت سرمایه ۵/۱ میلیارد ریالی طراحی این دستگاه، ساخت دستگاه کربن کانتنت، اجرای موفقیت آمیز عملیات ساخت قطعات پمپ های حساس در پتروشیمی امیرکبیر و همچنین تعویض موفقیت آمیز ترانسفورماتور اکسترودر با تکیه بر توان و دانش متخصصان داخلی اشاره کرد.

پیشرفت ها و دستآوردهای مهندسی  پتروشیمی امیرکبیر در حوزه های تجهیزات و تکنولوژیک علاوه بر کسب موفقیت هایی در حوزه بازرگانی از جمله حرکت به سمت بازار ب و رشد ۵۲ درصدی فروش در ۵ ماه ابتدای سال جاری نسبت به سال گذشته نشان از آمادگی فنی این مجموعه در صورت جدی شدن شرایط تحریم های پتروشیمی دارد.

پتروشیمی امیرکبیر در طول سال ۹۷ با برگزاری سمینارها و کارگاه هایی آموزشی تلاش هایی برای توسعه فرآیندهای آموزشی و افزایش سطح دانش کارکنان داشته، از جمله این برنامه ها می توان به برگزاری سمینار ارزیابی و هدف گذاری سریع پتانسیل کاهش مصرف انرژی در پتروشیمی امیرکبیر، برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت بحران ویژه کارکنان حراست این شرکت و سمینار بررسی تاثیر هالوکربن ها بر خواص محصول HD و همچنین برگزاری سمینار تولید اتیلن به روش زوج شدن اکسایشی متن ocm اشاره کرد.

دریافت تندیس زرین به عنوان واحد صنعت سبز کشور

کسب عنوان برتر درمانگاه این شرکت در بین درمانگاه های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، دریافت تندیس زرین به عنوان واحد صنعت سبز کشور و کسب رتبه ۳۸ در بین صد شرکت برتر ایران از جمله موفقیت های این شرکت در ارزیایی ها و رقابت های صنعت پتروشیمی بود.

بازدهی ۵۲ درصدی در ۹ ماه ابتدایی سال ۹۷ نسبت به نخستین روز معاملاتی

پتروشیمی امیرکبیر در دی ماه ۹۷ در ۹ماهه  ابتدایی علاوه بر تولید ۹۹۴هزار تن محصول، در مجمع سالانه خود نسبت به نخستین روز معاملاتی سال جاری به بازدهی ۵۲ درصدی دست یافت.

این شرکت در ۹ ماهه سال گذشته  هزار و ۹۸۵ میلیاردتومان فروش را تجربه کرده بود که در سال ۹۷ با همت مدیران و کارگران این مجتمع پتروشیمی بخش عمده ای از مشکلات کاهش یافت و شرکت توانست در ۹ ماه امسال  به رقم  ۳۶۹ هزار تولیدپلی اتیلن سبک وسنگین دست یابد.

اجرای موفقیت آمیز عملیات ممیزی و کسب گواهینامه های استاندارد مدیریتی

 پتروشیمی امیرکبیر در راستای صحه گذاری بر عملکرد فرایندهای جاری سازمانی، در اسفندماه سال ۹۷  برنامه ممیزی خارجی خود را با حضور تیم ۵ نفره از ممیزان حوزه های مدیریت کیفیت ISO 9001، مدیریت بهداشت و ایمنی ISO 45001 ، مدیریت محیط زیست ISO 14001 ، مدیریت انرژیISO 50001و مدیریت ریسک ISO 31000برگزار کرد و در پایان موفق به کسب گواهینامه های استاندارد ایزو از شرکت Quality Austria اتریش شد.

حضور در نمایشگاه های بین المللی و اهتمام برای توسعه صادرات

این شرکت در طول سال ۹۷ با حضور پررنگ در نمایشگاه های بین المللی از جمله شانگهای چین، میلان پلاست، ایران پلاست، اوراسیا ترکیه، اینترپلاستیکا و مذاکرات گسترده با مشتریان آسیایی و اروپایی خود سعی در معرفی هرچه بهتر محصولات و با درپیش گرفتن استراتژی تولید صادرات محور گام های اساسی برای افزایش فروش صادراتی خود و تسهیل روابط تجاری برداشته است.

توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری جهت افزایش رفاه کارکنان

شرکت پتروشیمی امیرکبیر در طول سال ۹۷ به منظور ایجاد روحیه نشاط و امید و افزایش رفاه کارکنان اقدام به انجام برنامه های فرهنگی مناسبتی مختلفی از جمله جشنواره سلامت خانواده کارکنان، دید و بازدید عیدانه با کارکنان شیفت شب، کنسرت موسیقی کودکان، نمایشگاه کتاب با عرضه بیش از ۳ هزار جلد ویژه کارکنان، جشنواره کودک و نوجوان با مشارکت مدیریت شهری برای اولین بار، گرامیداشت روز پرستار و روز زن، جشن انقلاب و جشن با شکوه پایان سال خانواده کارکنان نمود که خوشبختانه با استقبال پرشور و رضایت کارکنان و خانواده های آنها رو به رو بود.|فارس

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/7247کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/7247/خوداتکایی،-تولید-صادرات-محور-و-توجه-به/کپی شد!