تولید و انتقال آب به مناطق جنوب شرق خوزستان پایدار است

به گزارش خبر بندرامام خمینی(ره)، محسن رستگارنیا با بیان اینکه در پی اعلام ستاد بحران استان خوزستان مبنی بر بحرانی بودن شرایط و احتمال آب گرفتگی شهرها، روستاها و تاسیسات حاشیه رودخانه کارون اظهار داشت: تمهیدات لازم جهت پایداری تولید و انتقال آب به شهرستان‌های بندرماهشهر، بندر امام خمینی (ره)، هندیجان، امیدیه، روستاهای تابعه و صنایع پتروشیمی واقع در این مناطق، صورت گرفت.
وی افزود: به همت پرسنل جهادگر شرکت و تدابیری که کمیته بحران در راستای پایداری تاسیسات اندیشیده، علاوه بر استمرار تولید و آبرسانی، از نفوذ سیلاب به مناطق اطراف تاسیسات به خصوص شهرک مسکونی کوت امیر و روستاهای اطراف جلوگیری به عمل آمد.
رستگارنیا خاطر نشان کرد: در حال حاضر با وجود سیلابی بودن رودخانه کارون و خطر ورود آب به تاسیسات، روزانه با تولید ۶۰۰ هزار متر مکعب سعی داریم اوضاع مناطق تحت پوشش را به صورتی مدیریت کنیم که کمبودی در تامین آب ایجاد نگردد.
لازم به ذکر است تاسیسات آبرسانی کوت امیر در حاشیه جنوب غرب رودخانه کارون و در ده کیلومتری شهر اهواز قرار دارد که با تولید اسمی روزانه ۸۰۰ هزار متر مکعب آب شرب و صنعت، نقش عمده ای در آبرسانی به مناطق جنوب شرق استان خوزستان بر عهده دارد.


انتهای پیام/و

https://biknews.ir/7316کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/7316/تولید-و-انتقال-آب-به-مناطق-جنوب-شرق-خوزس/کپی شد!