غربالگری فشار خون به صورت رایگان در کلیه مراکز درمانی شهرستان بندرماهشهر اجرا می‌شود

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، مراسم افتتاح طرح ملی بسیج فشار خون امروز در مرکز بهداشت شهرستان بندرماهشهر و با حضور روسای کلیه مراکز درمانی دولتی، نظامی، خصوصی ،نمایندگان بهداشت  بنادر و دریانوردی، صنایع پتروشیمی و مراکز طب کار برگزار شد.

علی نوری معاون شبکه بهداشت شهرستان بندرماهشهر با بیان اینکه افراد بالای ۳۰ سال ، بیماران کلیوی و زنان باردار جامعه هدف طرح ملی بسیج فشار خون هستند ، اظهار داشت: غربالگری فشار خون از ۲۷ اردیبهشت ماه الی ۱۵ تیرماه به صورت حضوری و غیرحضوری از طریق سامانه www.salamat.gov.ir انجام می‌شود و بیماران شناسایی شده به صورت رایگان در کلیه مراکز بهداشتی درمانی شهرستان بندرماهشهر تحت پوشش مراقبت‌های بهداشتی درمانی قرار می‌گیرند.

 

وی افزود:افراد با مراجعه به سامانه فشارخون خود را وارد می‌کنند و سامانه به صورت غیرحضوری بیمار را به صورت سیستمی از طریق سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) به مراقب سلامت و پزشک محل سکونت فرد متصل می‌کند.

نوری با بیان اینکه اجرای طرح رایگان غربالگری از سوی مراکز درمانی خصوصی، نظامی و دولتی در سطح شهرستان بندرماهشهر الزامی است، بیان کرد: سامانه پیامک برای افراد بیمار شناسایی شده ارسال و هر سه ماه یکبار فشار خون در مراکز درمانی به صورت رایگان بررسی شده و درمان‌های لازم صورت می‌گیرد.

وی افزود: بیش از ۵۰درصد  افراد بیمار جامعه از بیماری فشار خون بی‌اطلاع هستند و با وجود این افراد مطلع هم نسبت به درمان به موقع  و مستمر اقدام نمی‌کنند.

محمد شنبدی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندر ماهشهر با بیان اینکه تنها ۳۰ درصد از افراد مطلع از فشار خون اقدام به درمان می‌کنند، اظهار داشت: طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در کشور انجام می‌شود و همه مراکز درمانی دولتی و در این طرح ملی شرکت کنند.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/7613کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/7613/طرح-ملی-غربالگری-فشار-خون-به-صورت-رایگا/کپی شد!