واکنش وزیر اقتصاد به انتظار ۲۵ کشتی برای تخلیه بار در بندر امام خمینی (ره)

به گزارش خبر بندرامام خمینی(ره) به نقل از تسنیم، فرهاد دژپسند ظهر امروز در نشست با فعالان اقتصادی خوزستان با تأکید بر لزوم هماهنگی میان دستگاه‌ها، اظهار داشت: در حال حاضر ما در نهادهای مسئول شاهد عدم هماهنگی و افزایش زمان انتظار برای به گردش درآمدن کارها هستیم.

وی با اشاره به حجم بالای ترافیک کشتی‌های پهلوگرفته در بندر امام خمینی (ره) افزود: اکنون به‌ صورت روزانه و همزمان ۱۱ کشتی در بندر امام خمینی (ره) پهلوگیری کرده و ۲۵ کشتی نیز در انتظار می‌مانند تا فضا برای پهلوگیری آن‌ها آماده شود.

وزیر اقتصاد و دارایی تصریح کرد: باید با افزایش سرعت بارگیری و تخلیه، تعداد کشتی‌های در انتظار را کاهش دهیم.

دژپسند گفت: قصد نداریم سلامت افراد را به خطر بیندازیم اما نباید به سبب رعایت استاندارد، قرنطینه یا دامپزشکی از سرعت تخلیه کالاها و ترخیص آن‌ها کاسته شود.

وی بابیان اینکه طبق قانون استاندارد باید محصول به آزمایشگاه مرجع ارجاع شود و این امر زمان‌بر است، گفت: این قانون در زمانی بوده که بخش خصوصی چنین امکاناتی وجود نداشت اما اگر در بخش خصوصی استاندارد آزمایشگاهی هم‌سطح امکانات آزمایشگاه مرجع وجود داشته باشد می‌توان با هماهنگی روند دریافت نشان استاندارد را کاهش و شیوه فعلی را اصلاح کرد.

ناهماهنگی میان دستگاه‌ها، مانعی در راه تجارت

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان  نیز در این جلسه بابیان اینکه باید تجارت مسئول و متولی داشته باشد تا سایر دستگاه‌های فعال در حوزه تجارت تحت نظارت آن قرار گیرند، گفت: نیروی انسانی با حداکثر توان در حال کار است اما به سبب اینکه مقررات باهم متناقض و دستگاه‌ها در مقابل یکدیگر قرار دارند برای انجام فعالیت‌های تجاری مانع همدیگر می‌شوند.

وی افزود: گاهی مشاهده می‌شود که رئیس مجوز داده اما واحد دیگر ممانعت می‌کند درصورتی‌که امضای مدیرکل نیز وجود دارد.

شریعتی بابیان این‌که در امور بعضاً دست‌های پشت پرده‌ای مشاهده می‌شود که می‌خواهند سرنوشت امور را تغییر دهند، عنوان کرد: اصلاح فرآیندها، شفاف‌سازی و همچنین یکپارچه‌سازی راه‌حل این مشکلات است.

بیشتر بخوانید:

۷ میلیون تن کالا در بندر امام خمینی(ره) تخلیه و بارگیری شد

خبر خوب وزیر اقتصاد برای مردم ایران؛ واردات کالاهای اساسی افزایش یافت

صف کشتی‌های خارجی در بندر امام خمینی(ره) برای تخلیه کالای اساسی + فیلم

استاندار خوزستان با اشاره به کشورهای موفق در حوزه تجارت بیان داشت: در کشورهای دیگر مانند سنگاپور، دبی، مارسی معجزه نمی‌شود بلکه قوانین و مقررات با جدیت اجراشده و هیچ مشکلی در حوزه سلامت برای افراد به وجود نمی‌آید.

وی در خصوص مشکلات آزمایشگاه‌های مرجع گفت: گاهی دستگاه‌های مختلف روی یک محموله‌ آزمایش انجام می‌دهند اما نتایج مختلفی حاصل می‌شود و این کار را پیچیده می‌کند؛ به‌عنوان‌مثال دامپزشکی و اداره استاندارد بر یک محصول ذرت آزمایش انجام می‌دهند اما یکی آن را تائید و دیگری رد می‌کند.

شرایط بحرانی کشور به دست تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی بهبود می‌یابد

علی گلمرادی نماینده مردم ماهشهر، بندر امام خمینی (ره)، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی با حضور در این جلسه با بیان اینکه علی‌رغم شرایط خاص منطقه با بی‌مهری وزرای اقتصادی مواجه هستیم، اظهار داشت: شرایط بحرانی کشور در حوزه اقتصادی را می‌توان با حمایت از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی بهبود بخشید.

وی افزود: ادارات و سازمان‌ها نباید به‌ جای حل کردن مشکلات تولیدکنندگان اصراری بر نقش‌آفرینی در تولید داشته باشند و به‌گونه‌ای عمل کنند که مانعی بر سر راه تولیدکنندگان باشند.

انتهای پیام/و

 

 

https://biknews.ir/7938کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/7938/واکنش-وزیر-اقتصاد-به-انتظار-۲۵-کشتی-برا/کپی شد!