روشنایی مسیر در قرارداد آزادراه خلیج فارس لحاظ نشده است

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از فارس، مدیر بهره‌برداری آزادراه خلیج‌فارس با بیان این‌که در احداث آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها هیچ‌گونه روشنایی تعریف نشده، عنوان کرد: طبق تعریف آزادراه‌ها در طرح آزادراه اهواز به بندر امام مصوب وزارت راه و شهرسازی که در زمان احداث جهت اجرا در اختیار سرمایه‌گذار قرار گرفته ایجاد روشنایی لحاظ نشده است اما در ابتدای آزادراه به‌منظور سهولت دسترسی به پلیس‌راه و عبور از ایستگاه عوارضی و استفاده از مجتمع خدمات رفاهی طرفین ابتدای آزادراه روشنایی کامل تأمین شده و برای انتهای آزادراه در صورت تأمین برق نیز روشنایی ایجاد خواهد شد.

محمد علیزاده مدیر بهره‌برداری آزادراه خلیج‌فارس، با اشاره به حفر کانال عمیق در انتهای حریم و طرفین آزادراه، اظهار کرد: در اکثر طول مسیر سه ردیف درختان کهور کاشته شده و در این مناطق و مناطقی که در دو طرف آزادراه هور شادگان قرار گرفته آزادراه محصور است و تکمیل درخت‌کاری با همکاری وزارت راه و شهرسازی و سازمان منابع طبیعی موجب گسترش فضای سبز دو طرف خواهد شد.

وی گفت: در باند رفت مسیر اهواز به بندر امام حدود کیلومتر ۱۵ و در باند برگشت حدود کیلومتر ۷ پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان و مصدومان سوانح از طرف پایگاه اورژانس جاده‌ای استان ایجاد شده است اما پاسخگویی به تعبیه پایگاه هلال‌احمر به عهده مسؤولان مربوطه است.

علیزاده با اشاره به پیگیری ۴ ساله برای واگذاری زمین از سوی مراجع قانونی برای مجتمع‌های رفاهی، اظهار کرد: در باند رفت مسیر اهواز به بندر امام بعد از ایستگاه اخذ عوارض مجتمع خدماتی، رفاهی کارون با امکاناتی نظیر جایگاه توزیع سوخت، کارواش  نمازخانه، سرویس بهداشتی، رستوران، اتاق‌های اقامتی و غرفه‌های متعدد ارائه امکانات با محوطه، پارکینگ و فضای سبز ۴ سال است که راه‌اندازی شده است و در حدود کیلومتر ۴۵ سوپرمارکت، نمازخانه و سرویس بهداشتی در شرف راه‌اندازی است.

وی افزود: در باند برگشت مسیر بندر امام به اهواز در ابتدا و وسط آزادراه امکانات نمازخانه، سرویس بهداشتی و سوپرمارکت در دست بهره‌برداری است و در قبل و بعد از عوارضی باند برگشت علاوه بر امکانات فوق جایگاه توزیع سوخت نیز ۱۰ سال است در دست بهره‌برداری است.

مدیر بهره‌برداری آزادراه خلیج‌فارس تأکید کرد: در سال ۹۸ تاکنون هیچ‌گونه افزایشی در نرخ عوارض آزادراه وجود نداشت و از شهریورماه سال ۹۵ تاکنون در خصوص تردد انواع وسائط نقلیه کامیون، اتوبوس، خاور، کامیون‌های دو و سه محور، تریلر و تانکر هیچ‌گونه افزایش نرخی اعمال نشده است.

وی افزود: در طول مسیر ۸ پل روگذر غیرهمسطح احداث شده که ماشین‌های سنگین الزاماً باید هنگام دور زدن از آن‌ها استفاده کنند؛ همچنین دوربرگردان‌های هم‌سطحی که توسط وسائط نقلیه متخلف ایجاد می‌شود به‌طور مستمر توسط عوامل راهداری با استفاده از بیل مکانیکی با هماهنگی پلیس‌راه گودبرداری و غیرقابل تردد می‌شود.

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از فارس، عملیات احداث این آزادراه از آذرماه ۱۳۸۱ توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و با حمایت‌های شرکت‌های حمل‌ونقل کالا و سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیارد تومانی وزارت راه و ترابری و بنیاد مسکن آغاز شد.

آزادراه خلیج‌فارس در سال ۸۶ به بهره‌برداری رسید و با بهره‌برداری از آزاد‌راه خلیج‌فارس به طول ۱۰۰ کیلومتر، مسیر اهواز – بندر امام، ۶۰ کیلومتر کوتاه‌تر شد.

https://biknews.ir/8024کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/8024/روشنایی-مسیر-در-قرارداد-آزادراه-خلیج-ف/کپی شد!