بندر امام خمینی(ره) به بندر لاذقیه سوریه متصل می‌شود

به گزارش خبر بندر امام خمینی (ره) به نقل از ایسنا، سعید رسولی امروز در نشست سه‌جانبه همکاری‌های حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران، جمهوری عراق و جمهوری عربی سوریه اظهار کرد: پروژه اتصال بندر امام خمینی (ره) به خرمشهر مدنظر قرار گرفته و فاز اول آن در منطقه آزاد خرمشهر آغاز شده است.
وی ادامه داد: با تکمیل خط آهن شلمچه – بصره و در امتداد اتصال بندر امام خمینی (ره) به بندر خرمشهر شاهد اتصال بندر امام خمینی (ره) به بندر لاذقیه سوریه خواهیم بود و اهمیت این کریدور ریلی بسیار بیشتر از سایر کریدورهای ترانزیتی است، چرا که خوزستان قطب بزرگ فولادی و نیز مرکز کشاورزی کشور است.
کامل شدن حلقه مفقوده اتصال خط ریلی ایران، سوریه و عراق
مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه در این نشست یک سند جامع سه جانبه در حوزه حمل و نقل ریلی بین سه کشور ارائه شده است که مهمترین محورهای آن در حوزه توسعه حمل و نقل ریلی است، اظهار کرد: قصد داریم بتوانیم با اتصال راه‌آهن شلمچه – بصره حلقه مفقوده اتصال خطوط ریلی بین ایران، عراق و سوریه را کامل کنیم.
رسولی با تاکید بر اینکه راه‌آهن نماد و کلید واژه توسعه هر کشوری است، گفت: به همین دلیل توسعه حمل و نقل ریلی همواره مورد توجه دولت‌ها قرار دارد و ایران، سوریه و عراق سه کشور همسایه مهم در منطقه هستند و تا کنون همکاری‌های خوبی را بین آنها شاهد بوده‌ایم و امیدواریم در این نشست سه جانبه نیز بتوانیم توافقنامه‌های خود را در حوزه حمل و نقل عملیاتی کنیم.
وی افزود: هر سه کشور اراده جدی برای توسعه همکاری‌های حمل و نقلی دارند و اتصال ریلی و برقراری کریدورهای ترانزیتی بین ایران، عراق و سوریه خواسته مقامات عالی رتبه هر سه کشور است.
https://biknews.ir/8160کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/8160/بندر-امام-به-بندر-لاذقیه-متصل-می‌شود/کپی شد!