چرا دایک مرزی هورالعظیم پس از سیل خوزستان ترمیم نشد؟

به گزارش خبر بندر امام خمینی (ره) به نقل از ایسنا، محمدجواد اشرفی در بازدید از آخرین وضعیت تالاب هورالعظیم اظهار کرد: متاسفانه بعد از دو ماه از کنترل سیلاب سال ۹۸، هنوز شاهد هدایت آب از بخش‌های شمالی تالاب به سمت کشور عراق هستیم.
وی عنوان کرد: با توجه به ضرورت مسدود کردن و هدایت این آب به بخش‌های جنوبی، هنوز این شکستگی‌ها ترمیم نشده و روزانه بیش از ۱۰۰ مترمکعب بر ثانیه آب از مرز تالاب به سمت کشور عراق هدایت می‌شود که ضروری است متولیان امر از جمله شرکت مهندسی نفت و سازمان آب و برق خوزستان هر چه سریعتر مانع خروج آب از این قسمت‌ها شوند.
سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد: در خصوص این موضوع، کمیته عمران و امنیت مرزی مصوباتی داشته ولی با گذشت زمان هنوز شاهد این امر هستیم که این آب به جای هدایت به بخش‌های جنوبی تالاب در قسمت ایران، از قسمت‌های شمالی به سمت عراق هدایت می‌شود که ضروری است عملیات مسدود کردن مسیر و ترمیم دایک مرزی هر چه سریعتر انجام شود؛ چرا که در بخش‌های جنوبی تالاب به این آب نیازمند  هستیم.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست خوزستان، در جریان سیل فروردین ماه امسال در بخش‌های شمال تالاب به منظور خروج هر چه سریعتر آب از منطقه، در چندین نقطه از دایک مرزی شکاف ایجاد شد که بعد از دو ماه از کنترل سیلاب، هنوز این خروجی‌ها ترمیم نشده است.

https://biknews.ir/8428کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/8428/چرا-دایک-مرزی-هورالعظیم-پس-از-سیل-خوزست/کپی شد!