داستان تکراری بدسوزی فلرهای پتروشیمی و برخورد قضایی محیط زیست

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از تسنیم، آلایندگی صنایع پتروشیمی یکی از معضلات اصلی وجود پتروشیمی‌ها در کنار مناطق مسکونی بوده که علاوه بر تیره و تار کردن آسمان؛ بیماری‌های گوناگونی برای مردم شهرستان بندرماهشهر و بندر امام خمینی(ره) ایجاد می‌کند. منطقه ویژه پتروشیمی بندر امام خمینی(ره) با بیش از ۲۳ پتروشیمی یکی از مناطق بزرگ صنعتی کشور به حساب آمده که آب و هوای مردم بندر امام خمینی(ره) و بندرماهشهر را آلوده کرده است.

در طول سال‌های گذشته گاه و بی‌گاه فلرهای پتروشیمی‌ این منطقه با ایجاد ابرهای سیاه در آسمان آبی هوای این شهرستان بندرماهشهر و بندر امام خمینی(ره) را آلوده کرده است؛ طی چند روز گذشته نیز فلر یکی از پتروشیمی‌های مستقر در بندر امام خمینی(ره) دچار بدسوزی شده که در شب از فاصله‌ چندین کیلومتر نور و دود آن مشخص بوده است.

بیشتر بخوانید:

استفاده حداکثری از تجهیزات ساخت داخل در تعمیرات اساسی پتروشیمی کارون

بازدید مدیریت بحران منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندرامام خمینی(ره) از مناطق سیل زده شادگان

جهش تولید محصولات زنجیره پلی‌اتیلن ترفتالات در پتروشیمی تندگویان

ایرج سلیمانی در این باره اظهار داشت: نیروهای حفاظت محیط زیست شهرستان بندرماهشهر یکی از پتروشیمی‌هایی را که فلر آن دچار بدسوزی را چند روزی رصد کرده‌اند؛ این شرکت پتروشیمی پیش از این دوبار دچار خاموشی اضطراری و بدسوزی فلر شده است.

وی افزود: در چند روز گذشته نیز این شرکت پتروشیمی دچار خاموشی اضطراری شده و واحد آن از خط تولید خارج شده است و روز گذشته مجددا فعال شده و دوباره به خط تولید برگشته که این موضوع باعث بدسوزی فلر آن شده است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان بندرماهشهر بیان کرد: اخطاریه‌های لازم به این شرکت پتروشیمی داده شده است و همچنین اولتیماتومی در این زمینه به این شرکت پتروشیمی داده شده که در صورت تکرار این موضوع اداره محیط زیست با این شرکت پتروشیمی برخورد قضایی می‌کند.

وی درباره فاش کردن نام این شرکت پتروشیمی گفت: متاسفانه به دلایلی نمی‌توان نام این شرکت پتروشیمی را رسانه‌ای کرد اما تمام تدابیر لازم در این باره اتخاذ شده است.

به گزارش تسنیم؛ شرایط خاموشی ضروری به دلیل قطی برق ناشی از نوسانات برقی، مشکلات برقی داخلی و یا دیگر موارد دیگری رخ داده که در این شرایط فلر واحد به دلیل حجم زیاد مواد دچار بدسوزی می‌شود. برخی از پتروشیمی‌های مستقر در بندر امام خمینی(ره) طی سال‌های گذشته همیشه دچار بدسوزی فلر شده که هیچ اقدامی برای جلوگیری و برخورد با آنها انجام نشده است.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/8451کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/8451/داستان-تکراری-بدسوزی-فلرهای-پتروشیمی/کپی شد!