بهسازی محورهای آسیب دیده در سیل خوزستان اولویت بندی می شود

به گزارش خبر بندر امام خمینی (ره) به نقل از مهر، غلامعباس بهرامی نیا اظهار کرد: پس از سیل، با امکانات و اعتبارات محدود اداره کل، نسبت به ترمیم موقت خرابی ناشی از سیل در جاده‌ها و ابنیه های فنی اقدام و سعی کردیم با این اقدامات شرایط مناسبی را برای تردد ایمن در این جاده‌ها فراهم شود.

وی افزود: خرابی‌های ناشی از سیل در برخی جاده‌های استان به شکلی بود که نیازمند ابلاغ اعتبار بودیم و بر همین اساس پیگیری‌های لازم در خصوص تخصیص اعتبارات مرتبط با سیل از سوی وزارت راه و شهرسازی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اطلاعات قرارگاه بازسازی استان، صورت گرفت.

چرا دایک مرزی هورالعظیم پس از سیل خوزستان ترمیم نشد؟

عملیات ترمیم جاده بندرامام‌خمینی(ره) به آبادان تکمیل می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان بیان کرد: بخشی از اعتبارات مربوط سیل در حال ابلاغ به این اداره کل است اما در مجموع اعتبار در نظرگرفته شده کمتر از خسارت برآورد شده است.

بهرامی نیا ادامه داد: با پیگیری‌هایی که صورت گرفت، قرار است جاده‌ها و ابنیه های فنی خسارت دیده شده خوزستان طی سه مرحله بهسازی و ترمیم شوند اما تمام تلاش خود را خواهیم داشت تا با اولویت بندی، محورهایی که وضعیت بحرانی‌تری دارند در دستور کار قرار گیرند.

وی اظهار کرد: شرایط برگزاری مناقصه برای محورهای در اولویت، فراهم شده است و در کوتاه‌ترین زمان ممکن بر اساس ضوابط و مقررات، نسبت به انتخاب پیمانکار اقدام خواهیم کرد تا کار بهسازی و ترمیم اساسی در محورهای ابلاغ اعتبار شده، آغاز شود.

پیشنهاد ارائه شده از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مبنی بر در اختیار قرار دادن قیر رایگان برای جاده‌ها و محورهای خسارت دیده ناشی از سیل در ستاد مرکزی قرارگاه بازسازی کشور مورد بررسی می‌گیرد و در صورت به تصویب رسیدن کمک قابل توجهی به تسریع در روند اجرای پروژه‌ها خواهد کرد.

https://biknews.ir/8503کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/8503/بهسازی-محورهای-آسیب-دیده-در-سیل-خوزستا/کپی شد!