هدف سازمان تعزیرات حکومتی رونق کسب‌وکار حلال است

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از تسنیم، محمد بارانی ظهر امروز در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی خوزستان، با اشاره به نیازهای امروز جامعه اسلامی، اظهار داشت: روزگاری اقتدار، جسارت، شهامت، یکپارچگی و مقاومت در برابر دشمن اقتضا می‌کرد تا رفتارهایی خاص از جامعه اسلامی شاهد باشیم اما امروز این رفتارها تغییریافته و حیات جامعه اسلامی به رونق تولید و چرخ تولید وابسته است. بنابراین هر رفتاری که بخواهد چرخ تولید را متوقف کند با شکست مواجه می‌شود‌.

وی بابیان اینکه راهبرد دولت، حاکمیت و سازمان تعزیرات صرفاً مبارزه نیست، افزود: راهبرد اساسی سازمان تعزیرات حکومتی تسهیل کسب‌وکار، رونق تولید و به گردش درآوردن چرخ کارخانه‌ها است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع تخلفات سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به‌ضرورت مداخله هوشمندانه در مبارزه با قاچاق کالا، عنوان کرد: مداخله هوشمندانه یعنی مداخله اقتضایی با رعایت ارزش‌ها که می‌تواند ما را در برابر دشمن قوی و مستحکم نگه دارد.

مدیرکل اسبق تعزیرات حکومتی خوزستان: پرونده کولرهای قاچاق را تا پای جان پیش بردم

ابهام در بررسی پرونده قاچاق ۳۶ هزار کولر گازی در ‌‌اهواز/ ‌۲۰ روز از ‌وعده وزیر دادگستری گذشت‌

بارانی بابیان اینکه خوزستان یکی از مدخل‌های اساسی اقتصاد کشور است، افزود: خوزستان به سبب صادرات و واردات کالاهای نفتی و غیرنفتی یکی از مهم‌ترین نقاط در جابجایی کالای کشور بوده و این امر ضرورت دقت در کار تعزیراتی را بیشتر می‌کند.

وی درباره تأخیر در هماهنگی میان قوانین و مقتضیات زمان، بیان داشت: اشکال اساسی قوانین و مقررات این است که همگام با نیاز اجتماعی و نیاز دولت تغییر نمی‌کنند. هنریک مدیر این است که قوانین را متوازن کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع تخلفات سازمان تعزیرات حکومتی ادامه داد: در یک برهه‌ای از زمان ورود ارز به کشورمان ممنوع و قاچاق اعلام شد اما هنگامی‌که کشور حیاتش به تغییر قوانین و مقررات بسته است رویه برخورد هوشمندانه جایگزین می‌شود و ورود ارز دیگر جرم نیست.

بارانی با تأکید بر اینکه باید مدیریت را با نیاز جامعه اسلامی منعطف کنیم، گفت: هدف، حیات جامعه اسلامی است؛ بنابراین ممکن است که یک عمل در دوره‌ای جرم بوده و زمانی دیگر جرم محسوب نشود.

وی تصریح کرد: هدف سازمان تعزیرات این نیست که فقط با ۴ نفر متخلف برخورد کند. هدف متعالی این است که کسب‌وکار حلال رونق پیدا کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع تخلفات سازمان تعزیرات حکومتی بیان داشت: امروزه در دنیا پیشگیری از جرم وظیفه همه جوامع پیشرفته است و باید به‌گونه‌ای رویکردها را تغییر داد که قلم‌ها، اشخاصی را که می‌خواهند مخالف قوانین اجتماعی حرکت کنند را متوقف کند.

بارانی ادامه داد: مداخلات قهری بخشی از وظایف سازمان تعزیرات حکومتی است اما اگر یک مداخله قهری مخالف بارونق تولید باشد مداخله غیرهوشمندانه است.

وی افزود: قوانین همیشه عقب تراز اقتضای زمان هستند بنابراین مشاهده می‌کنیم در موضوع خودرو تا قوانین تغییر کند ۱۵ هزار پرونده خودرویی تشکیل می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع تخلفات سازمان تعزیرات حکومتی تأکید کرد: مداخلات هوشمند چرخ تولید را به حرکت می‌اندازد و اعتماد مردم را افزایش می‌دهد.

 

https://biknews.ir/8535کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/8535/هدف-سازمان-تعزیرات-حکومتی-رونق-کسب‌وک/کپی شد!