گامی در محرومیت‌زدایی آموزشی بندر امام خمینی(ره)؛ از کلنگ‌زنی مدرسه ۱۲ کلاسه تا تکمیل پروژه‌های آموزشی توسط پتروشیمی مارون

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، یکی از معضلات دانش‌آموزان مناطق محروم و کم برخودار کوی شهید صدوقی و فاز۴ بندر امام خمینی(ره) نبود مدرسه دخترانه دولتی در این مناطق است و دانش‌آموزان برای بهره‌مندی از امکانات آموزشی دولتی با طی کردن مسافت زیاد به مدارس سطح شهر مراجعه می‌کنند

با پیگیری مسئولان شهرستان بندرماهشهر و بندر امام خمینی(ره)، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی امروز کلنگ‌زنی مدرسه ۱۲ کلاسه در حدواسط کوی شهید صدوقی و فاز۴ با مساحت تقریبی ۴۲۰۰ مترمربع با تعهد اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال توسط پتروشیمی مارون در بندر امام خمینی(ره) انجام شد.

بیشتر بخوانید:

پروژه تقاطع غیر همسطح و کمربندی بندر امام خمینی به آبادان کلنگ زنی شد

نظام مهندسی از کلیه پروژه‌های فنی شهری بندر امام حمایت می‌کند

۶ هزار فرصت شغلی جدید در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی/ اختصاص ۱۸۰۰ میلیارد ریال به پروژه‌های مسئولیت اجتماعی

پروژه مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی سنگین در بندرامام خمینی(ره) به بهره‌برداری رسید

آرش قنبری بخشدار بندر امام خمینی(ره) در مراسم کلنگ‌زنی مدرسه ۱۲ کلاسه درباره آموزش و پرورش بندر امام خمینی(ره) اظهار داشت: بندر امام خمینی(ره) با جمعیتی بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر دارای ۲۰ هزار دانش‌آموز بوده که این جمعیت دانش‌آموزی از جمعیت ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفری شهرستان آغاجری بیشتر است.

وی افزود: سرانه آموزشی کلاسی در کشور و استان خوزستان برابر ۲۵ دانش‌آموز است که بندر امام خمینی(ره) با داشتن ۸۵ مدرسه دارای سرانه آموزشی کلاسی ۳۰ نفری است.

قنبری درباره علت بالا بودن سرانه آموزشی در بندر امام خمینی(ره) عنوان کرد: در سال‌های گذشته توجه ویژه‌ای به پروژه‌های مدرسه‌سازی در بندر امام خمینی(ره) نشده و یا اگر پروژه‌ای آغاز شده به اتمام نرسیده است که این امر سبب افزایش سرانه کلاسی در بندر امام خمینی(ره) شده است.

وی افزود: پروژه مدرسه کوی امام رضا(ع) که توسط پتروشیمی لاله در حال انجام است به دلیل بالا رفتن قیمت مصالح ساختمانی دچار مشکل شده است که از مدیرعامل پتروشمی مارون درخواست می‌شود دستورات لازم برای تکمیل مدرسه تا قبل از سال تحصیلی جدید را بدهند.

بخشدار بندر امام خمینی(ره) درباره پروژه‌های اجرا شده و در حال انجام پتروشیمی مارون در راستای اجرای مسئولیت‌های اجتماعی صنایع پتروشیمی در بندر امام خمینی(ره) اظهار داشت: خرید دستگاه رادیولوژی دیجیتال، احداث ساختمان پانسیون پزشکان و تکمیل ساختمان جامع سلامت با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال توسط پتروشیمی مارون در بیمارستان راه زینب(س) بندر امام خمینی(ره) انجام و در حال تکمیل است.

علی گلمرادی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در این مراسم درباره همکاری در تکمیل پروژ‌های آموزشی بندر امام خمینی(ره) اظهار داشت: در این مراسم مدیرعامل پتروشیمی مارون وعده همکاری در تکمیل مدارس محروم لاله در کوی امام رضا(ع) و عماریاسر کوی اباذر که نزدیک به هشت سال کار آنها شروع شده است، را به مردم بندر امام خمینی(ره) را از مدیرعامل پتروشیمی مارون می‌گیریم.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/8545کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/8545/گامی-در-محرومیت‌زدایی-آموزشی-بندر-اما/کپی شد!