میزان سرمایه‌گذاری در بنادر ایران طی ۱۰ سال

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از ایسنا، با توجه به میزان سرمایه‌گذاری بخش غیر دولتی در بنادر کشور در سال ۱۳۹۷ مبلغ ۱۳,۵۴۲ میلیارد ریال در قالب ۱۸ قرارداد، مجموع میزان سرمایه گذاری غیردولتی در بنادر کشور تا پایان سال ۱۳۹۷ رقمی بالغ بر ۱۰۲,۸۹۸ میلیارد ریال در قالب ۳۱۸ قرارداد را نشان می‌دهد که نسبت به میزان تجمعی سال قبل حاکی از رشد ۱۵ درصدی است. همچنین سازمان بنادر و دریانوردی طی سال ۱۳۹۷ بالغ بر ۱۶,۲۴۹ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری مستقیم در بنادر تابعه انجام داده است و این رقم در بازه زمانی ۱۰ ساله از سال ۱۳۸۸ تا پایان سال ۱۳۹۷ معادل ۷۲۶۴۲ بوده است.

در ذیل تصویر مربوط به میزان سرمایه گذاری و تعداد قرارداد بخش غیر دولتی در بنادر ایران از سال ۱۳۸۸ تا پایان سال ۱۳۹۷ آمده است.

مهمترین زمینه‌های سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در بنادر کشور در سال ۱۳۹۷

احداث کارخانه تولید فرآوری و غنی‌سازی دانه‌های روغنی و احداث انبار مکانیزه غلات و سیستم انتقال احداث کارخانه تولید بیواتانول و کارخانه تولید خوراک دام و طیور در بندر امام خمینی، احداث مخازن نگهداری فراورده‌های نفتی، احداث و بهره برداری مجتمع گردشگری به روش BOT، ارائه خدمات دریافت و پردازش مواد زائد حاصل از عملیات کشتی‌ها، احداث مخازن نگهداری ال پی جی، ساخت و بهره برداری از پایانه عمومی و مکانیزه مواد معدنی، احداث انبار چند منظوره نگهداری کالا در بندر چابهار، احداث پایانه ترانزیت و صادراتی در بندر بوشهر، احداث سیلوی غلات به ظرفیت ۴۵٠٠٠ تن در بندرانزلی، احداث مخازن نگهداری روغن خوراکی، احداث کارخانجات صنعتی شامل احداث بلندینگ مواد نفتی، احداث کارخانه تولیدآرد بلغور ذرت وکنسانتره، احداث انبار و سوله نگهداری کالای عمومی، انبار خدمات دریایی و سیلوی غلات در بندر امیرآباد از مهم‌ترین زمینه‌های سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در بنادر کشور در سال ۱۳۹۷ بوده است.

بیشتر بخوانید:

منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) پیشرو در جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی

۱۰طرح سرمایه گذاری در بندرامام خمینی(ره) کلنگ زنی و افتتاح شد

سرمایه‌گذاران در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی مورد حمایت همه جانبه قرار می‌گیرند

سرمایه‌گذاری‌های مستقیم انجام شده توسط سازمان بنادر و دریانوردی

سازمان بنادر و دریانوردی به منظور حفظ قدرت رقابت‌پذیری در منطقه که مستلزم حفظ و تداوم آمادگی و توانمندی بنادر کشور جهت پاسخگویی به نیازها و تقاضای رو به گسترش استفاده از خدمات بخش حمل و نقل دریایی می‌باشد، نسبت به سرمایه گذاری مستمر در زیر ساخت‌های بنادر متناسب با تقاضای روز افزون ملی، منطقه‌ای و جهانی و تحولات بین المللی و ملی اقدام کرده و طی سال ۱۳۹۷ بالغ بر ۱۶,۰۰۰ میلیارد ریال در توسعه ظرفیت‌ها، احداث و بهبود ابنیه و تأسیسات و خرید و بهره برداری از انواع تجهیزات استراتژیک دریایی و بندری و مخابراتی در بنادر تابعه سرمایه‌گذاری کرده است که در مقایسه با سال قبل حدود ۵۹ درصد رشد را نشان می‌دهد. این در حالی است که میزان سرمایه‌گذاری سازمان بنادر و دریانوردی به صورت مستقیم در بنادر کشور از سال ۱۳۸۸ تا پایان سال ۱۳۹۷ رقمی معادل ۷۲,۶۴۲ میلیارد ریال بوده است.

در ذیل تصویر مربوط به میزان سرمایه گذاری در بنادر ایران توسط سازمان بنادر و دریانوردی به تفکیک استان طی سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۶ آمده است.

در ذیل تصویر مربوط به میزان سرمایه گذاری در بنادر ایران توسط سازمان بنادر و دریانوردی از سال ۱۳۸۸ تا پایان سال ۱۳۹۷ آمده است.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/8570کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/8570/میزان-سرمایه‌گذاری-در-بنادر-ایران-طی/کپی شد!