کمبود لاستیک دولتی در بازار؛ مشکل توزیع لاستیک کامیون‌داران پابرجاست

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) احمد کریمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه مشکل لاستیک کامیون‌داران همچنان به قوت خود باقی است، گفت: متأسفانه مسئولان دولتی در بحث شناسایی سایز لاستیک‌ها نتوانستند به درستی عمل کنند و لاستیک‌هایی که در بین کامیون‌داران توزیع شده است هیچ کدام برای کامیون‌ها مناسب نیست.

وی افزود: سایز لاستیک مورد نیاز کامیون‌ها به ویژه در بخش حمل و نقل عمومی ۱۲ × ۲۴، ۳۱۵ × ۳۸۵ است، ولی لاستیک‌های دولتی توزیع شده  در بین کامیون‌ داران چنین سایزی ندارند.

دبیر انجمن صنفی کامیون داران کشور توضیح داد: بیشترین سایز مصرفی لاستیک در بین کامیون‌ داران ۱۲× ۲۴ است که به شدت در بازار با کمبود آن مواجه هستیم و  کامیون‌داران ناگزیرند که از بازار آزاد لاستیک مورد نیاز خود را با قیمت‌های چندین برابری تأمین کنند.

وی افزود: هم‌اکنون لاستیک تولید داخل با نرخ مصوب  به ۳ میلیون تومان رسیده این در حالی است که در بازار آزاد قیمت هر جفت لاستیک ۵ و نیم تا ۶ ونیم میلیون تومان است و قیمت لاستیک‌های اروپایی و وارداتی هم به مرز ۷ تا ۸ میلیون تومان رسیده است.

بیشتر بخوانید:

بارگیری روزانه ۲۰۰۰ کامیون کالای اساسی از گمرک بندر امام خمینی(ره)

گلایه کامیون‌داران بندرامام‌خمینی(ره) از شرایط موجود و وعده مسئولان برای بهبود شرایط

راه های تسریع خروج کالاهای اساسی از بندرامام خمینی(ره) به مقاصد درون سرزمینی

دبیر انجمن صنفی کامیون داران کشور با اشاره به اینکه متاسفانه با کمبود لاستیک دولتی در بازار مواجه هستیم، گفت: هم‌اکنون همین نوع لاستیک در بازار‌ آزاد با چندین برابر قیمت به فروش می‌رسد و این موضوع نشان دهنده آن است که دستگاه‌های توزیع کننده نظارت درستی در این بخش ندارند.

کریمی با اشاره به اینکه کامیون‌داران به دلیل آنکه مجدد مشکل جابه‌جایی‌ها و حمل کالا تکرار نشود، ناگزیر هستند که لاستیک‌های خود را از بازار آزاد تأمین کنند، افزود: دولت باید با مدیریت صحیح  مشکل توزیع لاستیک را برطرف کند، زیرا نرخ‌  لاستیک‌ها در بازار آزاد آنقدر بالاست که کامیون داران توان خرید ندارند.

وی در ادامه توضیح داد:کامیون‌داران به دلیل تردد بیش از ۳۰ تا ۴۰ هزار کیلومتر، مقدار قابل توجهی لاستیک از دولت طلبکار هستند، بنابراین ارایه لاستیک های تشویقی به کامیون داران جهت جابه‌جایی کالا از بندر امام خمینی(ره) نمی‌تواند انگیزه مناسبی برای این صنف ایجاد کند.

دبیر انجمن صنفی کامیون داران کشور گفت: باید سیستم توزیع و شناسایی لاستیک‌های مورد نیاز بخش حمل و نقل عمومی به درستی انجام شود تا اصلی‌ترین مشکل آن‌ها برطرف شود.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/8579کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/8579/کمبود-لاستیک-دولتی-در-بازار؛-مشکل-توزی/کپی شد!